Kuopus joutui jäämään osastolle *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Ja mies on siel kans yötä.
Ikinä ennen en oo tommosta nähnyt, tai ees kuullut koko hommasta.
Tytölle tuli toiseen poskeen/leukaluun takaosan seutuville selkeä turvotus, oli kipeä ja kosketusarka, itkeskeli kun koskee.
Tänä aamuna siis vasta huomattiin tuo turvotus, eilen päivällä alkoi valittamaan sitä korvan seutua.
Tää aamu ja oikeestaan koko päivä meni enemmän tai vähemmän sairaalassa, heittelivät osastolta toiselle kunnes korva- ja kurkkutautilääkäri oli vissiin laittanut sitten osastolle ottamaan antibioottia tiputuksena.
Lääkäri oli sanonu että tytöllä on sylki- (ja muistaakseni jonkin muun rauhasen, en oo varma) rauhasentulehdus/tukkeuma, joku semmoinen. Ja johtuu kaiketi (jos nyt miehen selostuksesta sain selvää) siitä, että tyttö kun on niin pieni/laiha, niin kasvoissakaan ei oo niin paljoa rasvakerrosta, että se ei oo suojannut kylmyydeltä tarpeeksi. Ja siis siitä on tullut se. Ja että semmoinen voi tulla jo -15 asteen kylmässä.
Eikä olla kyl hirmu pakkasilla, eikä lämpimämmässäkään oltu kovin pitkiä aikoja pihalla..

Ohhoh, enpä ole minäkään kuullut moisesta ikinä. Taitaa olla aika ärhäkkäkin kun suoraan suoneen saa antibioottia. Tyttären tyttären ollessa sairaalassa saamassa antibioottia suoneen, ajattelin monta kertaa, että onneksi me asutaan Suomessa, ja sen verran isossa kylässä, että on lääkäreitä ja mahdollisuus päästä lääkäriin ilman että pistää tonnit tiskiin.

Voi jösses, kaikkea sitä on :O, siis olen kuullut sylkirauhasen tulehduksesta mutta en tiennyt että kylmäkin sen saattaa aiheuttaa! Toivottavasti ne antibiootit puree nopeasti että tyttönen pääsisi kotiin!

mulla itellä on käynyt samoin...
ja olen aikuinen ylipainoinen nainen..
veren tulehdusarvot eli CRP oli silloin jotain 400 paikkeilla kun kävin lääkärissä kipeän korvan/kaulan takia...
no jouduinkin siitä sitten heti suoraan osastolle tiputukseen vuorokaudeksi!

[QUOTE="vieras";23089328]Vai oliko rauhaskuume? Siinäkin posket paisuu kuten sikotaudissa ja on kuulemma todella kipeä.[/QUOTE]

Tuskin, kun siihen ei antibiootti mitään auta, kotona sais sairastaa.

No mie ihmettelin kans sitä, kun tytöstä otettiin jokin verikoe, niinkuin hemppa sormenpäästä muttei kuitenkaan ollu se, koska tulokseksi tuli <8. Jotenkin ymmärsin/muistelin että se ois ollu crp, mut eiks se oo se tulehdusarvo? Vai muistelenko ihan väärin..
Ihan mystinen juttu, mut toivon niin paljon että pääsis huomenna sitten kotiin. Kuulemma muutamana päivänä pitäs kotiinpääsyn jälkeenkin vielä käydä pari-kolmekohan kertaa siellä laitattaa sitä lääkettä.
Mie oon semmonen huolestuja, että meinasin hajota jo kun ei päästy heti seiskalta lääkärille..ja sitä sai sitten odottaakin puol päivää kuitenkin että sai jotain tietoja ees. Ite kävin kurssilla istuksimassa pari tuntia, siksi en tarkkaan noita juttuja tiedä.

Yhteistyössä