Kuopus rupesi itse pottailemaan (1v9kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annette-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annette-79

Aktiivinen jäsen
08.07.2006
3 438
0
36
Koskaan ei ole potalla istutettu, kun ei ole kiinnostunut siinä istumaan. Potat on tosin esillä molemmissa vessoissa kun kolmonen käy niillä. Yksi aamu vain sanoi miehelle että kakka tuli... (vaippaan), ei ollut sitten kuitenkaan tullut vielä niin mies vei potalle ihan huvikseen. No niinhän se sai poika sinne sitten kakattua :) Nytkin tuli sanomaan: kakka tuli... ei ollut vaipassa, kiikutin pojan potalle ja just tuli juoksujalkaa ilmoittamaan TULI. Ja olihan siellä :D Viikon verran joka päivä on kakannut pottaan, parit pisutkin tehnyt. Ja kyllä on poikaa kehuttu.

Kolme vanhinta on opettamalla opetettu potalle kaksi vuotiaina (kuukaudessa-parissa olleet päiväkuivia). Nyt en tosin odota, että kuukaudessa tai kahdessa oppii päiväkuivaksi edes. Mutta hienostihan tuo poika on itse oppinut ilmoittamaan hädästään :D

Miten mä saisin ton 2v2kk edes yrittään potalle. Kerran on kakannu ja pari kertaa pissannu ennen ku vauva synty. Nyt ei taho millään. Jos se edes huomaa et sitä pissattaa,ni se pissaa joko lattialle tai juoksee jalat ristissä hakeen ittelleen vaipan. On kyllä kehuttu ja kaikkee,mut jotenki tuntuu etten osaa opettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Miten mä saisin ton 2v2kk edes yrittään potalle. Kerran on kakannu ja pari kertaa pissannu ennen ku vauva synty. Nyt ei taho millään. Jos se edes huomaa et sitä pissattaa,ni se pissaa joko lattialle tai juoksee jalat ristissä hakeen ittelleen vaipan. On kyllä kehuttu ja kaikkee,mut jotenki tuntuu etten osaa opettaa.

Tuo vauvan tulo varmasti taannuttaa esikoista. Sinuna en ottaisi stressiä asiasta, antaa ajan vähän kulua. Olisiko ensi kesänä parempi?

Ihanaa :heart: Noin se meillakin ekan ja tokan kanssa alkoi. Vaipat on jäänyt molemmilta reilu 2veenä, kun eivät enää halunneet pitää vaippaa van pottailu kiinnosti. Koskaan ei potatettu:) Nyt monta vuotta myöhemmin, ei ole ollut yökasteluita eikä tullut pissat housuunkaan, uskon että kun menee lapsen tahtiin, niin hommat luistaa.(toisin kun nää joita vartavasten istutetaan potalla, jätetään vaipat pois, kun_äiti tahtoo_ ja sit kysellään, että miks tulee vahinkoja)

Nyt kuopus 1½v menee vähän väliä potalle istumaan(tosin usemmiten vaippa ja housut jalassa, sanoo pss-pss ja sit "papee"->ottaa palan ja pyyhkii pyllyn housujen päältä ja nakaa paperin pottaan :laugh: ) Ihana :heart:

Yhteistyössä