kuparikierukasta ja oudot oireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan

Vieras
mulla kuparikierukka, ollut 10kk paikallaan ja sopinut ihan hyvin.
Nyt menkkojen jälkeen oli vain pari vuodotonta päivää jonka jälkeen tuhrutellut ja alamaha ollut hivenen outo ja arka.
välillä tulee ihan kirkasta vuotoa, välillä tuhrua.
Näin ollut nyt viikon ajan.
Tänään alamaha kramppailee jonkun verran ja taas kirkasta vuotoa, kohtu tuntuu jotenkin aralta varsinkin kävellessä, sellainen jatkuvan turvonneen oloinen ja painontunnetta.
Rinnat myös arat.
Raskaana? keskenmeno? kierukka tulossa ulos?
vai mitä?

aikasemmin ollut pari kertaa hiukan välivuotoa, mutta ei mitään kirkasta ja muutenkin ei voi samana päivänä puhua kuin tästä.

Mee lääkäriin! En haluis pelotella mut ittelläni oli kuparikierukka 5 vuotta ja jossain vaiheessa kärsin alavatsakivuista lähes jatkuvasti, valkovuoto lisäänty tosi paljon ja muuttu väriltään keltaseks. En silti menny lääkäriin, koska kierukan asettaminen oli ollu niin tosi vaikeeta ja kivuliasta et aloin pelätä gynekologisia tutkimuksia enkä uskaltautunu edes papaan. Uskottelin ittelleni et kyse oli vaan kierukan aiheuttamista vuotohäiriöistä ku aina sanotaan et kierukka voi semmosta aiheuttaa...Oireet loppu lopulta itsestään mut nyt epäilen et kyseessä oli tuolloin sisäsynnytintulehdus. Kierukka poistettiin 11/08 eli oireista oli aikaa melkeen pari vuotta ja oon yrittäny siitä lähtien raskaaksi tuloksetta. Nyt odotan kutsua gynen polille (tutkitaan onko endometrioosia kun lähes kaikki oireet on), mutta aion pyytää että tutkivat onko munanjotimet auki, hoitamaton sisäsynnytintulehdus kun voi tukkia munanjotimet ja aiheuttaa lapsettomuutta. Eli tutkituta ajoissa, mieluummin useampi käynti turhaan ku itse aiheutettu lapsettomuus turhan jahkailun takia!!

Epäilempä että olet raskaana....Kuparikierukan ei pitäisi aiheuttaa hormonaalisia muutoksia.
Kannattaa tilata aika nopeasti lääkärille kun vuoto on kestänyt epämääräisenä jo viikon...

Yhteistyössä