Kuparikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei menkkoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei menkkoja

Vieras
Osaisiko kukaan auttaa. Minulla on Nova T- kuparikierukka, laitettu 2.9-05 ja nyt ei menkkoja näy eikä kuulu.
Ekat menkat synnytyksen (4/05) jälkeen alkoi 26.8 ja loppui juuri 1.9. Vuoto jatkui 9.9 asti kun se kierukka laitetiin. Seuraavat menkat alkoi 21.9 ja tuossa välissä oli jotain pientä tiputtelua. Taas menkat alkoi 14.10. Näiden välissä oli 23 päivää. Odottelin menkkoja alkavaksi 6-7 päivä tätä marraskuuta mutta eipä ole näkynyt. 4.11 tuli pisara verta mutta ei yhtään enempää. Eilen 10 päivä tuli sitten loraus ja jo miehen kanssa hihkuttiin että jee ne alkoi, mutta eipä sitten enempää olekkaan näkynyt. Nytkään ei pisaraakaan. Valkovuotoa kyllä on jonkin verran. Eilen meinasi vähän tuntua menkka kipujakin mutta ei enää mitään. Minulla on aina ollut säänölliset menkat, ja tämä on ensimmäinen kierukka. Että voiko se vuoto tulla näin alkuun milloin sattuu vaikka tossa välillä tulikin silloin kun piti? Alkaa tässä pikkuhiljaa huolestuttamaan. Meillä on 3 pientä lasta ja enempää ei oo suunitelmissa ainakaan 5 vuoteen. Iltatähti vois joskus tulla!
Kun lääkäri kierukkaa minulle laittoi niin siinä kävi jotain että se ostamani kierukka ei enää ollutkaan steriili ja ne joutuivat omista varastoistaan etsimään toisen Nova T:n ja laittoivat sitten sen. Siinä oli sellaista häslinkiä että kävi villi ajatus mielessä että mitäs jos se olikin hormooni kierukka? Sehän jätää menkat pois? No unohtakaa tämä, oli vaan ajatus mutta eihän tollaista vahinkoa voi käydä että olisikin laittanut vahingossa väärän kierukan.
Missä menkat luuraa? Pitäisiköhän aikastaa lääkärin tarkastusta jos tässä viikonlopun aikana ei ala?

No tuskin nyt väärää kierukkaa on laitettu.
Ei hormonikierukka aina vuotoja poista, suinkaan.

Sinuna tekisin raskaustestin, eihän mikään, ei edes sterilisaatio ole 100% varma ehkäisykeino!
Ei olisi ensimmäinen kierukkavauva.

No siis eihän ne ole kuin joku neljä päivää myöhässä, vai? Eikö sulla tosiaan koskaan ole kierto heittänyt kokonaista neljää päivää kun olet noin paniikissa? (Minulle tuo olisi ennemminkin normaalia.) Kuullostat harvinaisen säännölliseltä tapaukselta...

Mutta jos huolestuttaa niin eikö lääkärille voi soittaa tai varata puhelinaikaa? Tai mailata? Niin minä aina teen kun en halua lähteä lääkäriin jonkun mahdollisesti turhan asian takia.

Yhteistyössä