kuravaatteiden pesusta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön..

Vieras
Eli siis meillä ekat kurikset käytössä. Joinain päivinä kuravaatteet tulee tooosi likaisiksi; mutaa,hiekkaa, multaa... No sitten parin tunnin ulkoilussa ne tietysti vähän kuivahtaakin välillä. Sisällä kun yritän huuhdella niitä lämpimällä vedellä ja hankaan käsin lian pois, niin kuivuessaan ne on yhä likaiset. Onko siis ainoa keino pestä ne koneessa joka kerta, vai pitäisikö vaan käyttää saippuaa? Kärsiikö kuravaatteet pesussa? Meillä merkkiä Didriksons.

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön..;10320476:
Eli siis meillä ekat kurikset käytössä. Joinain päivinä kuravaatteet tulee tooosi likaisiksi; mutaa,hiekkaa, multaa... No sitten parin tunnin ulkoilussa ne tietysti vähän kuivahtaakin välillä. Sisällä kun yritän huuhdella niitä lämpimällä vedellä ja hankaan käsin lian pois, niin kuivuessaan ne on yhä likaiset. Onko siis ainoa keino pestä ne koneessa joka kerta, vai pitäisikö vaan käyttää saippuaa? Kärsiikö kuravaatteet pesussa? Meillä merkkiä Didriksons.

Mä tunnustan olevani niin laiska äiti, että en todellakaan pese joka kerta koneessa. Huuhtelen (enkä aina sitäkään) ja se siinä. Muistan kuulleeni, että jatkuva konepesu ei tee hyvää, mutten tiedä onko noin. Joku sanoi mulle joskus, että jos kuriksia ahkeraan pesee, niin ne kantsis kuivattaa nurinpäin, etteivät homehdu sisältä.
Mutta siis joskus olen vain ravistellut irtolian pois ja toisinaan huuhtaisen. Mun mielestä niiden jatkuva hinkkaaminen on ajanhukkaa, kun taas pian ovat likaiset. Ja totuus on, että kyllä se kura niihin pinttyy eli pian et ihan puhtaaksi niitä saakaan. Mulla tosin kokemusta vain Rukan kuriksista.

Meillä huuhtaistaan pahimmat liat/hiekat pois käytön jälkeen ja ripustetaan kuivumaan. Sitten vaan päälle seuraavan kerran. Miksi niiden pitäisi edes olla ihan puhtaat joka kerta...? Kun tulevat kuitenkin heti taas likaiseksi. Pesen kurikset sitten koneessa silloin tällöin, pesutiheys riippuu siitä kuinka paljon niitä on tarvittu. Mutta vaikka olisivat päivittäin käytössä, pesen n. kerran viikossa.

Minä poistan pahimmat kurat sisälle mennessä. Tarkoitukseen sopii hyvin vanha auton lumiharja. =) Asumme rivarissa ja kylppäri on yläkerrassa, joten aika harvoin kuriksia viitsii huuhdella (alakerran vessan lavuaarissa se on turhan hankalaa). Kumisaappaat sen sijaan huuhtelen joka käytön jälkeen. Koneeseen pistän kurahousut vasta kun ne ovat todella likaiset.

Kiitos vastanneille. Tuossa joku vastaili, että miksi pestä, kun ne ovat kuitenkin likaiset seuraavan käytön jälkeen. Tässäpä syy. Minusta on tärkeää, tai siis minulle, että lapsella on suht puhtaat ja siistit vaatteet ulos mennessä. Myös ihan ulkovaatteet. On eri asia likaantuvatko ne ulkona, se on normaalia ja ei häiritse minua, mutta minua kyllä(voin ihan reilusti sen myöntää) häiritsee, jos lapsi astuu ovesta ulos aina likaisissa vaatteissa ja naapuri tms. joku näkee. Minusta on siis kiva, että myös estetiikka on vaatetuksessa jokseenkin kunnossa. :) Ehkä liioittelen, mutta...

Joo en pese kuravaatteita muuta kuin silloin kun ovat tosi likaiset. Kyllä minäkin tykkään että haalarit saa olla ihan siistit ja etenkin jos kylille ollaan menossa, niin ehdottomasti puhtaat vaatteet, mutta omassa pihassa tai leikkikentällä mulle on aivan yks lysti miten likaiset tai puhtaat ne vaatteet on. Sisälle tultaessa raapaisen oven takana kuravehkeet pois ja kylppärissä huuhtaisen ja laitan kuivumaan. Muutenkin tulee tuota pyykkiä ihan riittävästi ja kaikki muut hommat vielä siihen päälle.

Tooosi harvoin pesen kuriksia. Jos lähdetään kyläilemään/kaupungille niin ei laiteta kuriksia päälle, vaan siistimmät vaatteet (toppahousut ja takki). Omassa pihassa tai lähipuistossa on haalari ja tarvittaessa sen päällä kurikset, mutta minusta ei haittaa vaikka ne olisivat jo valmiiksi kurassa. Jos se jotakuta muuta häiritsee, niin voivathan he vaikka ajatella että kotoa lähdettäessä oltiin ehkä puhtaampia mutta matkalla tarttui kura.

Kastelen kuraiset housut/takin/rukkaset ja laitan pikkuisen saippuaa pieneen hankaussieneen ja käyn sillä likaiset kohdat läpi ja huuhtelu lämpimällä vedellä lopuksi. Hyvin lähtee kurat pois.

Yhteistyössä