Kuriasiat kuntoon

  • Viestiketjun aloittaja Eräs aviomies
  • Ensimmäinen viesti
Hannu 20
Perinteinen koivuherra joko monihaaraisena tai suorana on hyvä. Myös helmipiiska on kiva. Aloitetaan varovasti ja kokeillaan, mikä on sopiva tehokkuus. Piiskaus ei saa koskaan olla liian kivuliasta. Asun Lahdessa, missäpäin Sinä?
 
kiwi.
Kuvittelette tietävänne, että naisenne haluaa teidän pieksävän niitä? Onko naisesi ihan sanonut,että pieksä vaan vaikka itken ja huudan? Ja kuten täälä on jo kysytty, te miéhet ette sitten oikuttele vai? Minusta nämä jutut kun eivät ole pelkkää seksin maustetta. Ainakaan silloin, jos nainen itkee. Jos asia on todella yhdessä sovittu ja nainen sitä todella haluaa asia ok. Mutta miksiköhän minä epäilen?
 
125 kiloinen karpaasi
Ymmärrän tietysti näitä seksileikkejä, ne ovat jokaisen henkilökohtainen asia. Tuttavapiirissäni on muutama naisten hakkaaja, yllätys , yllätys he kuuluvat jo koulutuksensa vuoksi akateemisiin. Heillä osalla on jonkinlainen seksiaddiktio, ehkä he myös leikkivät alistajaa omissa sessioissaan. Minulle tuo kaikki tuntuu äärettömän vastenmieliseltä. Olen raavas mies, olen lyönyt miestä köysineliössä, mutta en voisi kuvitella lyöväni naista missään tilanteessa.
 
Tiedä mitä haluat
Voin vastata vain omalta osaltani.

Kysymys ei ole säälittävästä, ja epämiehekkäästä "vaimon hakkaamisesta", vaan aivan yksinkertaisesti naisensa tarpeiden tyydyttämisestä, ja silloin kun suhde on kunnossa samalla myös miehen nautinnosta. Jos naisesi haaveilee ja haluaa, että sinä piiskaat häntä silloin tällöin ja pidät hänet kurissa, on sinun se tehtävä, jos haluat olla mies, joka kykekenee tyydyttämään naisensa tarpeet. Jos tämä on sinulle vastenmielistä, sinä et ole naisellesi oikea mies, tai sinulla on omien halujesi kanssa pahoja ristiriitoja, jotka sinun on selvitettävä, jos haluat olla tälle naiselleisi sellainen kumppani, jota hän tarvitsee.

Meitä miehiä, kuten naisiakin on onneksi erilaisia niin haluiltaan kuin tarpeiltaan. Jos sinua inhottaa ajatus kurittaa naistasi, joka siitä haaveilee, olet hänelle selvästikin väärä ihminen. On parasta, että haet tällöin sellaisen naisen, joka vastaa sinun tarpeitasi, ja samalla annat hänelle tilaisuuden löytää sellainen mies, joka kykekenee tyydyttämään hänen oikeutetut tarpeensa.
 
koi
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs aviomies:
Olit ollut jo monena päivänä huonolla tuulella, ja kuten aika usein kävi, purit sitä minuun. Poikamme oli viikonloppuna käymässä kotona opiskelupaikkakunnaltaan, joten en voinut vapaasti laittaa sinua vastuuseen huonosta käytöksestäsi. Huomautin siitä sinulle kuitenkin muutaman kerran, mikä ei juurikaan korjannut tilannetta; tiuskit myös pojalle ja minulle jopa haistattelit muutaman kerran, mikä on ehdottomasti yhteisten sääntöjemme vastaista, ja tiedät sen hyvin.

Niinpä eilen, kun olin vienyt pojan asemalle, istuin olohuoneeseen ja pyysin sinut juttelemaan tilanteesta. Kävit ovella ja pyysit pikaisesti anteeksi, et katsonut edes silmiini. Totesin, että anteeksipyynnön aika on vähän myöhemmin, ja että tiesit kyllä, mitä odotin sinun tekevän. Poskesi lehahtivat punaisiksi ja äkäisesti tuhahtaen käännyit kannoillasi ja menit ovet paukkuen makuuhuoneenseen. Hymyilyttikin, näytit syötävän suloiselta.

Olin kuitenkin päättänyt olla tiukka, olimme sopineet niin ja tiesin sinunkin sisimmässäsi odottavan sitä minulta. Niinpä hetken kuluttua kutsuin sinua nimeltä, ja tovin kuluttua palasitkin takaisin hiljaisin askelin, katse lattiassa -ja tuttu vanha nahkavyöni kädessäsi roikkuen. "No..." rohkaisin. Ujosti painoit kasvosi olkapäätani vasten ja mumisit: "Oon ollut aivan kauhea, anna mulle piiskaa". Tunsin suunnatonta hellyyttä, tiesin, miten vaikea sinun oli saada nuo sanat ulos suustasi. Halasin sinua hellästi ja otin vyön, jonka ojensit käteeni. Sen jälkeen pakotin itseni taas tiukkaan rooliin ja käskin sinun mennä makuuhuoneeseen odottamaan. Pää painuksissa menit ja minä menin vielä tupakalle.

Polttelin kaikessa rauhassa ja ajattelin suhdettamme. Ihailin tapaa, jolla suhtauduit näihin kurinpalautuksiin, joita aina joskus sinulle näin parhaaksi antaa. Vaikka olet temperamenttinen ja itsenäinen nainen, luottamuksessasi ja antautumisessasi, joita minulle osoitat, on jotain hyvin kaunista. Tottakai näihin piiskauksiin liittyy myös äärimmäisen kiihottavia elementtejä, ja valehtelisin, jos väittäisin, etten eilenkin tuntenut suorastaan pakottavaa halua, kun ajattelin tulevaa.

Tumppasin savukkeen ja menin sisälle. Istuit makuuhuoneen sängyllä minuun katsomatta. Vaatteesi olivat vielä päälläsi, mutta tyynyt olit kasannut vuoteelle valmiiksi. Tiedän, että housujen riisuminen on sinusta noloa, ja usein joudun sen tekemään itse, mutta nyt teit sen kiltisti pyynnöstäni, punaiset läikät poskilla palaen, ja sitten kävit pyytämättä nelinkontin tyynyjen päälle, kasvot peitteisiin haudattuna. Ihailin kauniita muotojasi hetken, sivelin pakaroitasi ja reisiesi yläosia ja herkkää ristiselän seutua. Samalla nuhtelin sinua taas kerran tiukkaan sävyyn, ja kerroin, miksi saat selkääsi. Olit vaiti, kätesi puristivat peitettä ja polvesi painuivat jännittyneinä yhteen, keskityit tulevaan, odotit...

Vedin kuitenkin reitesi päättäväisesti erilleen ja aloin läimäytellä takamustasi lujasti, ensin kämmenellä. Et päästänyt ääntäkään, ainoastaan syvät hengenvetosi kertoivat tuntemuksistasi. Huvittava urheutesi ärsytti minua jollain lailla. joten tartuin vyöhön ja aloin piiskata sinua sillä. Sydämeni hakkasi ja kaluni oli kivikova, kun hurjan kiihkon vallassa aloin suomia suojatonta takamustasi.

Ehkä olin turhankin raju, mene ja tiedä, mutta jo muutaman sivalluksen jälkeen urheutesi oli tipotiessään ja aloit parkua ja solvata minua silmittömasti. Tuttu vaihe, tiesin, mitä tuleman piti. Vetaisin paitani pois ja jatkoin. Aloit rimpuilla ja hyppäsit ylös kädet takamuksen suojana. Kyyneleet valuivat valtoimenaan tulipunaisilla poskillasi ja raollaan olevat huulesi vapisivat. "Sattuu aivan kamalasti", sanoit anovalla äänellä. Sanoin päättäväisesti, että piiskan kuuluu sattuakin ja painoin sinut takaisin tyynypinoa vasten. Et vastustellut, pyysit vain pitämään kiinni.

Tiesin, että se sai sinut tuntemaan olosi turvalliseksi ja samalla esti rimpuilusi, joten vedin sinut tiukasti kylkeeni kiinni ja jatkoin piiskaamista. Vyö viuhui pitkin pakaroitasi, joihin jäi kauniita punaisia juomuja, ja osansa saivat myös reitesi ja sääresi. Joka sivalluksella koko vartalosi jännittyi ja pakarasi puristuivat yhteen, yritit viimeiseen asti kestää murtumatta. Et silti vastustellut enää, painauduit vain luottavaisesti minua vasten. Tämä oli meidän tanssimme, tiesimme molemmat, missä mennään, ja se tunne sai minut haluamaan sinua aivan mielipuolisesti.

Tanssi piti kuitenkin tanssia loppuun saakka, tiesin sen ja keskityin kurittamiseesi. Vyö viuhui ja läiskähteli kiihottavastui ihollesi, ja lopulta aloit itkeä valtoimenaan ja vaikeroit ääneen. Samalla levitit reisiäsi ja nostit takamuksesi entistäkin paremmin tarjolle etkä vastustellut enää lainkaan. Näky oli suorastaan törkeän kiihottava, ja hurjana piiskasin sinua vielä hetken, kunnes vyö lensi nurkkaan, samoin omat housuni, ja työnnyin takaapäin suoraan sisääsi. Olit märkä ja valmis niinkuin aina piiskauksen jälkeen, ja rakastelimme mielipuolisen hulluina. Jälkeenpäin vedin sinut syliini, johon nukahdit, kun nyyhkytyksesi lopulta lakkasi ja olin kuivannut suudelmin kyyneleiset kasvosi. Silitin hiuksiasi hiljaa ja katselin untasi...rakastan sinua.
Ei passaa ainakaan olla lapsia , eikä muitakaan ihmisiä samassa huoneistossa kun rupeaa seksi hommiin ettei poliisit tule paikalle. Äänieristetty studio varmaan paras. Käy kyllä täysin työstä ja ei varmaan tohi mennä kaverien kans saunaan aivan heti. En tiedä onkohan tuollaisten kuin vaikea löytää kumppania. Yleensähän pari suhde väkivalta on ongelma
 
nostalgia
Sain lapsena paljon piiskaa, se oli silloin viela luvallista. Nuorempana piti itse hakea koivunvitsat, ja naapurit tietysti naki ja se oli tosi noloa. Piiskaa tuli reippaasti, paljaalle pyllylle totta kai, ja sitten piti seista housut nilkoissa tunnin verran nurkassa hapeamassa. Viela lukioikaisena oli kaytossa ruumiillinen kuritus, ja silloin kasvatusvalineena oli useimmiten jo kaikkien nuoriso-ohjaajien aiti, eli notkea, suolavedessa liotettu rotinkikeppi. ja nurkkaan tietysti taas hapeamaan.

Se oli kauheaa. Kummasti aika kuitenkin kultaa muistot. Nyt kaipaan ankaraa kuritusta, ja etenkin ulkomailla etsin alan ammattilaisten palveluja. Taallakin sain eilen piiskauspenkkiin sidottuna kaksikymmenta lujaa iskua rottingista. Peilin edessa katson sinisia juomuja takapuolessa, joista jotkut ovat tihkuneet vahan verta. Tunnen olleeni sen verran tuhma, etta rangaistus, ankarakin sellainen, on ollut taysin paikallaan.

Nykyaan rangaistukseen kuuluu usein myos erityinen rangaistusasu, kuten pvc-kokohaalari, joka ylla taytyy myos menna julkisesti ulos. Havettaa totta kai hirveasti. Mutta onhan naa kuriasiat saatava kuntoon!
 
silk
Odotan tässä miestäni kotiin... Tiedän, että kurinpalautus on tulossa: kunnolla remmiä kiukuttelusta ja puheiden oikomisesta. Tunteet myllertävät. Se ei tule olemaan mikään läpihuutojuttu, vaikka itken ja vaikerran sitä tulee niin paljon, kuin antaja katsoo parhaaksi. Ainakin 20 remmin lyöntiä pajaille pakaroille, kovaa ja armotta. Mutta vähempi tekisi vain vihaisemmaksi.Juuri niin paljon että rauhoitun ja joudun paniikkiin. Vinkuminen vaan yllyttää: sinä et päätä paljonko saat.
Nyt pelottaa vaikka päivällä uhosin, että antaa tulla vaan.
Kuitenkin, se tekee hyvää, kiukku ja ylimielisyys laukeaa, kirvelevä peppu muistuttaa missä mennään, turvallisesti-
Mutta nyt pelottaa, uhma on jo melkein poissa.Remmi on tuolla odottamassa,
 
Pikkupiika
Alkuperäinen kirjoittaja -Riikka:
Alkuperäinen kirjoittaja a girl:
Alkuperäinen kirjoittaja Blogin violetta:
Mutta siis jatkan. Siis mielestäni kurinpito on välittämisen merkki. En tarkoita mitään hakkaamalla akat kuriin sairautta, vaan tämä todella toimii meillä.

Tiedän, että mies on perheen pää ja kuten Riikan kirjoituksessa kotikuri on muutakin kuin selkäsaunoja ja piiskaa. Miehen saa sanoa sen viimeisen sanan, vaikka toki asioista keskustellaankin. Ja jos ei onnistu, myös rangaistukset ovat silloin sallittuja.
Varmaankin riippuu siitä kuinka pahasti on sählännyt, kuinka kovasti siitä voi rangaista. Selkäsauna tai jopa useampi saman viikon aikana kuulostaa aika kovalta rangaistukselta, ainakin minusta. Lisäksi, kuten joku muukin jo taisi mainita, se että joutuu kulkemaan viikon puukengät jalassa on rangaistus jo sinänsä nekun käsittääkseni ovat aika painavat ja kömpelöt jalkineet...vai kuinka itse kokisit, jos käskettäisiin käyttämään vain ja ainoastaan puukenkiä?
Sen nyt voin sanoa ihan alkuun, että puukengät eivät ole mikään ongelma todellakaan. Käytän niitä kyllä ihan muutenkin ja töissäkin sellaiset on. Ne nyt vaan sattuu sopimaan hyvin "kotipiian asuun", joka vaatteistani kyllä eittämättä mieleen tulee. Se on kyllä totta, että selkäänsä tietää saaneenesa, kun seamman kerran viikossa saa piiskaa.
Meillä tulisi kyllä selkään, jos puukengillä kotona kulkisin. Ja eikö ne lähde herkästi jalasta vaikka selkäsaunan yhteydessä ja pahimmassa tapauksessa tee lommon lattiaan?? Veikkaan, että olisi puukengän pohjakuviot takapuolessa sen jälkeen.
 
silk
En päässyt vastaamaan heti, mutta kun rangaistus on ilmoitettu, se myös tulee.... oikuttelusta tulle kovennusta. olen joskus koittanut peruuttaa, en koita enää. heti kun mahdollista illalla tuli komento: mene ja ota perse paljaaksi ja mene odottamaan. meni sydän pamppaillen ja polvet tutisten . otin housut poia ja asetuin sägylle odottamaan. ovi kävi takana , remmi otettiin käteen, vähän odotusta ja viuhadus.suoraan reisille, uudelleen ja uddelleen pakaroille ja tosi kovaa. aloin vinkua, vaikka olin päättänyt pitää pintani. koski niiin. hiljaa! peppuunpueutui ainakin 20 remminiskua, tuntui kuin kovempaa kipua ei olisikaan, voima<lla ja vauhdilla. itkin melkein, valitin. ei auta, meilläkurittaqjalla on päätäntävalta siitä mikä riittää, eihän se muuten olisi rangaistus.
vapisin kun se loppui, konttasin mieheni luo otin suihin, jotta ei tulisi lisää, kiihkoissani myös kirvelystä, alistumisesta ja helpotuksesta. hyvitetty, mies saa olla mies , en kukkoile ja äkäile, olen ihan kesy ja kehräävä......
Remminjälkiä pitkin pakaroita, ohi taas seuraavaan kertaan....
 
vanhempi tieteenharjoittaja
Nostetaanpa tämä keskustelu esiin, kun parisuhteessa kurinpito on meidän juttu, ollut koko 27 v avioliiton + 5 v seurustelun ajan. Tänään vaimo makseli parkkisakon pyrstöllään. Viittä euroa kohti reilu läimäys brittityylisellä strapillä sängyn päällä ja kiitos perään, niin soviteltiin sekin harmistus ilman riitaa. Piiska säästää riitelyltä ja nalkutukselta, jotka ovat tuhonneet monta parisuhdettta. Parisuhteissa on muuten kurinpitoa molempiin suuntiin riiippuen parin tarpeista, kuten tiedä mitä haluat sanoi. Meillä se on ainakin toiminut kaikki nämä vuosikymmenet sekä esileikkinä,että rangaistuksena. Joku on oikein havainnoinut, että helpompaa nyt kun lapset ovat lentäneet pesästä.
 
Kyöpeli
Miesystäväni on osoittanut kiinnostusta kurinpitoleikkeihin, mutta itse olen melko epävarma asian suhteen. Lähinnä kai siksi, että hän kaipaisi nimenomaan naisen kurittavaa kättä eikä päinvastoin. Haluaisin osata tyydyttää mieheni halut, mutten tiedä, miten siihen pystyn, sillä koen ko. roolileikit jotenkin teennäisinä. Toisaalta vilpittömästi uskon, että mieheni kiihottuessa kiihottuisin ja innostuisin itsekin asiasta. En vain osaa tehdä moisiin leikkeihin aloitetta.
Kokeneet naiset, neuvokaa nuorta.
 
Eräs mies 51
Kyllä täytyy sanoa, että minustakin ajatus tuntuu oudolta, luonnottomaltakin. En silti halua ketään arvostella, meitä on niin moneksi. Itse piiskaan kyllä vaimoni tarvittaessa, olen tehnyt niin jo viitisentoista vuotta, enkä osaa kuvitellakaan asetelmaa toisinpäin. Viimeksi eilen piti pitkästä aikaa antaa vähän perusteellisempi kurinpalautus, kun oikuttelu sai sellaiset mittasuhteet, että pelkkä puhuttelu ei auttanut. Nyt on taas mukavan rauhallista ja kaikki painnet purettu ;).
 
kirke.
Ihan oikeesti? Miehen on helppo pistää nainen ruotuun, kun on vahvempi. Juu voihan nainenkin antaa miehelle selkään kunhan saa sen ensin tainnutettua ja kahlittua. Teennäistä on kuten joku täällä sanoi. Minä ymmärrän kyllä tavallaan, että tietyn rajan jälkeen haluaa antaa toiselle selkään, mutta korpeaqa kun luonnostaan se suoriaa vain mieheltä.
 
hmmmm...
hirveä tarve olisi saadaa piiskaa ku siitä on jo yli puoli vuotta kun viimeksi sain. tällöin erosin silloisesta poikakaveristani. Nykyään seurustelen itseäni vähän vanhemman miehen kanssa enkä ole uskaltanut kertoa että tarvitsisin välillä piiskaa.
 
hmmmmmmm :)
mulle on monet jätkät välillä sanoneet että sietäisin saada selkääni ihan jostain yläaste ikäisestä lähtien..minkäs minä sille voin että olen itsepäinen ja teen mitä lystää ku ei ole kukaan ikinä sanonut etten saisi tehdä jotain.. nyt sit ku rupes seurustelee siinä 16 v. niin tulikin ongelmaks ku toista kiinostikin mitä teen ja missä..sama ongelma jatkuu nykyäänkin viis vuotta myöhemmin.. edelleen tykkään mennnä oman pään mukaan ja tehdä mitä haluan ja välistä tuppaa unohtumaan toisen tunteet ja että olisi voinut ilmoittaa ajoissa jos suunnitelmiin tulee muutoksia.. ja välistä tulee sanottua mitä huvittaa..välillä mä kyllä olen oikeasti todella hankala ihminen myönnän sen itsekin.. ehkä ton takia mulle on sanottu että sietäisin saada selkääni :D en oo kukaan kyllä vielä antanut ;)
 
omapäinenotus
Sinähän olet kun minä. Minulle on kanssa sanottu kouluajoistaq lähtien, että sietäsin saada selkääni oikein kunnolla. Miehet kun ei siedä kuulla totuuksia... Tai että nainen on se joka päättää ja tekee niinkuin huvittaa. No olen 40 enkä ole saanut vieläkään selkääni, vaikka moni on uhannutkin. Miehet ovat vain sellaisia pelkureita ei niistä ole sanoista terkoihin!
 
valkokaulusduunari
Alkuperäinen kirjoittaja omapäinenotus:
No olen 40 enkä ole saanut vieläkään selkääni, vaikka moni on uhannutkin. Miehet ovat vain sellaisia pelkureita ei niistä ole sanoista terkoihin!
Niin, ei pitäisi mennä lupaamaan sellaista mitä ei pysty toteuttamaan.

Monet miehet on tosin (monet meistä vitsankin uhalla) kasvatettu siihen ettei naista saa lyödä. Seksin esileikkinä, silloin kun siitä on sovittu etukäteen ja tiedetään, että molemmat tykkää, se on tietysti luonnollisempaa. Mutta että aitona kurinpitona ja spontaanisti... Liian korkea on kynnys! Jos varmasti tietää että piiskaus kurinpitotoimenpiteenä on se mistä toinen tykkää ja mitä se haluaa, niin asia olis paljon mutkattomampaa.

Puolisot: puhukaa toisillenne myös niistä vähän erikoisemmista toiveistanne!
 
omapäinenotus
Naista lukea! Ei siihen puhetta tarvita, menee maku pois. Ensinnäkään en usko, että yksikään nainen sanoo miehelle "senkun annat selkään, jos uskallat" ellei olisi tätä mieltä (siis antaa tavallaan luvan). Tai ainakaan minun mielestä sen jälkeen on turha itkeä selkäsaunaa. Tai sitten, jos homma ei ollutkaan se mitä halusi, niin se pitää sanoa selvästi ja hillitä terävä kieli sen jälkeen. En ole itsekkään aivan varma miten reagoisin jos saisin selkään, siis lopettaisinko kettuilun siihen yhteen kertaan, vai jatkaisinko se3lkäsaunan uhallakin... Sinäänsä kiinnostava aihe joka jakaa varmaan mielipiteet. Minä uskon, että nykyään ei yksikään nainen anna hakata itseään vastentahtoisesti, kun ei oikeasti ole pakko!

 
valkokaulusduunari
Alkuperäinen kirjoittaja omapäinenotus:
Naista lukea! Ei siihen puhetta tarvita, menee maku pois. Ensinnäkään en usko, että yksikään nainen sanoo miehelle "senkun annat selkään, jos uskallat" ellei olisi tätä mieltä (siis antaa tavallaan luvan).
Joo, jos selkäsaunaan on kerran alunperin lupa annettu, niin siinä vaiheessa ei enää tartte kysellä (eikä kyseenalaistaa saavaltakaan osapuolelta). Jos turha nalkutus yhä jatkuu (tai pahenee) niin sehän on vaan merkki siitä että kurinpalautus ei ole ollut riittävän tehokas... Tai sitten selkäsaunoista nautitaan "liikaa". Tämähän voi jopa johtaa pahenevaan kierteeseen.
 
ajoittain oikutteleva vaimo
Miksi nämä jutut kiihottaa? Saan itsekin toisinaan selkääni myös kurinpitomielessä, ja vaikka en siitä kivusta tosiaan nautikkaan, niin pakko myöntää, että jotenkin tarvin sitä. Tänään sain heti aamusta aikamoisen käsittelyn, kun aamuäreänä tiuskin ja piruilin miehelleni, kun hän oli töihin lähdössä ja mielestäni turhan määräilevään sävyyn saneli minulle, mitä minun päivän aikana pitäisi tehdä. "Selkääskö kerjää?" kuului lopulta tiukkaan sävyyn, ja samantien mua vietiin niskavilloista takaisin makuuhuoneeseen, ja rimpuilusta huolimatta löysin itseni sängynlaidalta pylly pystyssä ja mies veti yöpaitani helman ylös ja pöksyt polviin ja alkoi läimäytellä kämmenellä pitkin pakaroita. Huusin ja raivosin ja sain rimpuiltua itseni irti ja juoksin olohuoneeseen ovia paiskellen, sillä seurauksella, että hän tuli perässäni vyötään ahttp://keskustelu.plaza.fi/ellit/seksi/keskustelu/t1544736,125vaten ja painoi minut sohvan päätyyn mahalleni ja antoi varmaan parikymmentä lujaa sivallusta pyllylleni. Itku siinä tuli, niinkuin lähes aina, on se niin nöyryyttävää. Ja silti niin ihmeen kiihottavaa -nytkin olin aivan märkä ja valmiis, kun vyö viimein lensi lattialle ja mieheni kiskaisi perseeni pystympään ja levitti polvellaan jalkani samalla vetoketjuaan availlen... näin käy lähes aina, tilanne kiihottaa molempia, vaikka tavallaan on tosi kysymyksessä. -Panon aikana sain vielä pari lujaa läimäytystä, ja jälkeenpäin hellän suukon ja käskyn "ottaa opiksi ja olla kiltisti" loppupäivän. Ja niin aion ollakin, sen verran hankalaa on istuminen, että ei tee ihan heti milei jatkaa oikuttelua. :)
 

Yhteistyössä