Kurittomat ylpeät penskat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "VIHAINEN"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"VIHAINEN"

Vieras
Mennään niin nokka pystyssä ylpeenä ja kiusataan toisia. Ollaan jotain pahiksia ja parhaimpia. Jonkun täytys saada tälläset penskat nöyräksi ja pudottaa ne sieltä maaimanjohtaja pallilla. Ja ne käytöstavat "haistakaa vittu" kuuluu nurkan takaa. Mitä tämmösille voi tehdä. Mä niin VIHAAN niitä. Juuri tuo ylpeys ja kopeus olemuksessa vituttaa. Täytys todella pudottaa sinne maan pinnalle. Että maailmassa on muitakin kun heidän polleutensa. Muita ihmisiä joiden kanssa pitää tulla toimeen ilman kiusaamista. Kyllä se ylpeys vielä sinne karikolle musertuu, tavalla tai toisella.

varmaan suurin osa saanut oppinsa vanhemmiltaan.
toki kaveripiirikin vaikuttaa.

itse kamppilen kolmasluokkalaisen poikani kanssa joka on kotona tosi räjähtävä ja koppava.
tosin... koulussa kuulemma hyvä kaveri ja mallioppilas luokassa, eli antaa rauhan ja kuuntelee.

kyllä mä niin suuttuisin jos saisin tietää poikani koppailevan yleiselläö paikalla!

on meillä vanhemmilla hommaa.. huh huh sentään!

tukekaamme toisiamme, jos saamme esim. opettejalta palautetta, ottakaamme se nöyränä vastaan emmekä ala taistelulinjalle.

[QUOTE="VIHAINEN";28893249]Mennään niin nokka pystyssä ylpeenä ja kiusataan toisia. Ollaan jotain pahiksia ja parhaimpia. Jonkun täytys saada tälläset penskat nöyräksi ja pudottaa ne sieltä maaimanjohtaja pallilla. Ja ne käytöstavat "haistakaa vittu" kuuluu nurkan takaa. Mitä tämmösille voi tehdä. Mä niin VIHAAN niitä. Juuri tuo ylpeys ja kopeus olemuksessa vituttaa. Täytys todella pudottaa sinne maan pinnalle. Että maailmassa on muitakin kun heidän polleutensa. Muita ihmisiä joiden kanssa pitää tulla toimeen ilman kiusaamista. Kyllä se ylpeys vielä sinne karikolle musertuu, tavalla tai toisella.[/QUOTE]

Ihan rauhassa, kyllä ne sieltä pilvilinnoistaan joskus tipahtaa tähän arkeen :)

Tuo "haist vittu" minun egoani ei romuta.
Lähinnä mietin vain näiden penskojen vanhempia, ja niiden kasvatusmetodeita??

Tai no, helpoiten se tenava poistuu jaloista kun lyö satkun käteen ja käskee painumaa v.uun... :)

Tietysti tuoda selkeästi esille ketkä kiusaa ja miten! Vaikka ihan yhteisesti kaikkien kuullen, vanhemmat mukaan tottakai. Mun mielestä nämä asiat täytyy käsitellä julkisesti eikä "nurkan takana". Ketään tietysti nolaamatta, mutta päämääränä se, että ketään ei enää kiusata.

Kakarat on oppineet, että laki suojaa ja mitään näille ei voi tehdä. Ja jos joku vahingossakin erehtyy sanomaan jotakin, niin vastaus on poikkeuksetta jotain tyyliin "haist vittu".

Omassa nuoruudessa ei tullut tuollainen käytös kyseeseen, kun pelkona oli
- perheen häpäisy
- selkäsauna
- selkäsauna tuntemattomalta
- aresti
- poliisi
ym. ym.

Nykysellään kakarat menee markettien vartijoita ärsyttämään ja uhoamaan ja kaikki kuvataan kännykälle, jos vaikka saisi vartijalle kenkää yhdestäkin virheliikkeestä. Kakarat tietenkin lain kouran ulottumattomissa.

Kuvailemasi lapset saattavat olla vanhemman olkapään puutteessa.. Meille vanhemmille ladataan niin paljon vastuuta ja tekemistä, että välillä voi unohtua, että isokin lapsi tarvitsee kovasti sitä huomiota, vaikka näyttää välttelevänkin sitä. Kaikilla aikuisilla ja yhteiskunnan jäsenillä on vastuu, millaista seuraavaa sukupolvea kasvatamme. Tehkäämme yhteistyöllä kaikki ikäluokat tekemisiämme. On rikasta, kun/jos voi olla monen ikäisten kanssa tekemisissä. Siinä oppii nuorelta ja vanhalta polvelta asioita. Ihan kaikkia tarvitaan !! :-) Iloitsin, kun löysin tämän mahtavan kampanjan: http://www.popupilo.fi/

Sen verran ikäloppua ihmisryhmää edustan, että jo reilu parikymppinenkin on lapsi silmissäni ja jos se kodin kasvatus saati muukaan elämänkokemus ei ole huonotapaisuutta saati koppavuutta lapsessa muuttanut on helvetillistä elää sellaisen naapurina. Kun lapsella on aikuisen edut, mutta ei vastuuntuntoa pätkääkään. Siinä ollaan jokainen koetuksella,mutta vuosien saatossa hankalinkin lapsi kyllä alkaa oppimaan kova kovaa vasten. Ja vanhemmillehan se on raskas paikka, ettei oma kullanuppu näytäkään niin ihanalta vieraiden silmissä. Jos siis joutuu sen kullannupun edesottamuksia korvailemaan ja maksamaan niin kuin bileitten jäljiiltä oksennukset rappukäytävästä.

Riitahan siitäkin tuli, ettei saa parkkeerata autoaan mihin parkkiiruutuun tahansa. Veedua siinä haistatettiin ja keskisormea esiteltiin useammalle naapurille, mutta sitten asia selkeni hinausauton laskua maksaessa. Oli sille yllätys, että parkkipaikat ovat huoneistokohtaisia ja siitä pidetään ihan oikeesti kiinni.

Emmä tiedä, miten lapsista tulee viisaita ja fiksuja, mutta kyllä sen saa takaisin mitä itsestään antaa. Pikku hiljaa.

Yläasteelaisena olin kauhean rakastunut vuotta vanhempaan "pahikseen", tosin se jäi sellaiseksi teini ihastukseksi. Tämä tyyppi oli tuolloin sellainen kävelevä ongelma, joka rähisi ja räyhäsi vähän jokaiselle. Pari vuotta sitten näin tämän nykyisin erittäin fiksun ja toimeentulevan miehen kotikaupungin terassilla ja menin sitten morjestamaan ja juttelemaan kuulumisia. Tulin sitten kertoneeksi, että olin aikoinaan tähän mieheen niin kauhean ihastunut. Mies kertoi, että hänelle samat ajat on muistoissa sellaisia, että häntä pelotti ja jännitti kaikki asiat.. Hän piiloutui siis tuollaisen räyhääjän suojakuoren alle, ettei olisi menettänyt uskottavuuttaan kavereiden nähden.

Oli mielenkiintoista jutella kuinka nähtiin asiat silloin eritavoin ja miten kumpikin meistä yritti selviytyä murrosiän ja heittelevien tunteiden myllerryksessä.

Uusimmat

Yhteistyössä