Kurja tilanne siskon kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pikkusisko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pikkusisko"

Vieras
Meillä on tulossa lakkijuhlat. Isosiskoni, jonka kanssa on aina oltu läheisiä, puuttuu mielestäni liikaa juhlien järjestämiseen. Yrittää sanella, ketä kutsutaan, mitä tarjotaan jne. He ovat varakkaita, me vähävaraisia (jonka sisko hyvin tietää) ja hänen suunnitelmansa eivät ole mahdollista toteuttaa meidän budjetilla :(

Asiasta on väännetty ja nyt viimeisenä sisko on ilmoittanut, ettei tule koko juhliin. Tästä pahoitin mieleni. Pyysin kyllä anteeksi, jos olen häntä loukannut. Ja kerroin rehellisesti, että minua hänen päsmäröintinsä sekä loukkaa että surettaa. Että juhlat järjestetään meidän kotona, niillä resursseilla (tilat, rahat ym.), jotka meillä on.

Nyt sisko ei enää vastaa puhelimeen tai viesteihin. Ja mulla ei ole intoa laittaa enää minkäänlaisia juhlia. Paha mieli.

No pyydä siskoltasi lahjaksi avustus juhlien järjestelyyn. Kustantaa sinne osan tarjoilusta tai tilavuokran. Se olisi hänen lahjansa

Ei tarvitse ostaa siskon muuta enää sen lisäksi

Menet se ovelle ja soitat kelloa ja sanot että tää selvitetään nyt tavalla tai toisella. Jos ei puhumalla niin sitten tiedät kyllä miten. Kaikkein nuorimmilla tuntuu aina olevan vaikeinta uskaltaa vastustaa isosiskojaan ja sitten käy noin. Se jo että sä näytät ettet pelkää ja sekin alkaa kunnioittamaan sua. Jos se on kerran niin rikas niin sanot että se maksaa sitten ne juhlat. Mä olen tosi paljon joutunut nuorintani rohkaisemaan että se pitäisi puoliaan kun se vaan on ainoa keino saada isisiskoilta mitään kunnioitusta.

Isosiskosi vaikuttaa mielenvikaiselta. Anna olla. Ei ole sinun tehtäväsi /velvollisuutesi allistua siskon oikkuihin - eikä varsinkaan tarvitse nöyristellen pyytää anteeksi.. Pyytää anteeksi mitä sitäpaitsi.

Anna olla, aikuisten sisarusten täytyy oppia elämään omaa elämää. Jokainen järjestää juhlat omalla tavallaan! Sisaresi saa sitten järjestää juhlat omalla tavallaan, kun hänen perheessä on juhlien aika.

Alkuperäinen kirjoittaja älä aina luovuta;30808116:
Menet se ovelle ja soitat kelloa ja sanot että tää selvitetään nyt tavalla tai toisella. Jos ei puhumalla niin sitten tiedät kyllä miten. Kaikkein nuorimmilla tuntuu aina olevan vaikeinta uskaltaa vastustaa isosiskojaan ja sitten käy noin. Se jo että sä näytät ettet pelkää ja sekin alkaa kunnioittamaan sua. Jos se on kerran niin rikas niin sanot että se maksaa sitten ne juhlat. Mä olen tosi paljon joutunut nuorintani rohkaisemaan että se pitäisi puoliaan kun se vaan on ainoa keino saada isisiskoilta mitään kunnioitusta.

Ei tietenkään kannata nöytyä päsmäröivälle isosiskolle.

Täh? Hei, ne on sinun juhlasi. Sinä päätät miten niitä juhlistat ja ketä kutsut. Jos tämä on siskollesi liian kova paikka niellä, niin hänellä on peiliin katsomisen paikka. Järjestäköön itse vaikka koko suvun kesäjuhlat, niin saa toteuttaa omat ideansa oman tahtonsa mukaan.

Yhteistyössä