Kurkku niin kipee :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haluaa terveeks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haluaa terveeks

Vieras
Angiina oli 2 viikkoo sit, kurkku ei juuri lainka kipee vaan kova kuume, lähti heti V-PEN kuurilla, nyt kurkku 4 pv kipee, lääkärissäkin käyty, pikatesti (streptokokki) negatiivinen, ilmeisesti muka vaan virus, ei mitään flunssan oireitakaan, tai kuumetta, mitä tää voi olla ja mikä helpottais...??

Mulla on ollu ihan samaa kurkkukipua nyt viimeaikoina.. Eka alko ihan jäätävällä kurkkukivulla 6 päivää, ei muita oireita.. Siihen kipuun ei auttanu mikään, ei edes särkylääke.. Yöllä ei voinut nukkua ym.. Sitten kun se loppu yhtäkkiä 6 päivän kipuilun jälkeen tuli, järkyttävä flunssa joka kesti 3 viikkoa ja johti poskiontelontulehdukseen.. Kun olin flunssasta parantunu, niin sen jälkeenkin on ollu kahtena päivänä kova kurkkukipu, ei kuitenkaan muita oireita eikä oo enää tullu flunssaakaan ja nyt viimeviikolla oli kolme päivää peräkkäin taas kauhee kurkkukipu, mut ei muuta.. En todellakaan tiedä mitä on.. Mulla otettiin sillon sen 6 päivän kipuilun aikana nieluviljely, ja siinä ei ollu mitään häikkää.. Eli mulla ei angiinaa ollu, vaikka kurkkukipu oli järkyttävää..

Juu, samanlaista kurkkukipua ollut. Ensin oli viikon verran kurkku kipeä, pärjäsin kyllä ilman särkylääkkeitä. Sitten tuli nuha, joka nyt kestänyt kohta viikon. Tosin parempaan päin tämäkin jo menossa. Kurkkukipu loppui nuhaan, tosin taas pari päivää sitten oli kurkku vähän kipeä. Epäilen, että viruksen aiheuttamaa, kun ei ole ollut "bakteeriräkää", ollut siis ihan kirkasta limaa. Kuumetta ei ole ollut koko aikana. Vatsa ollut parina päivänä vähän löysällä, liittynee tähän samaan yhtälöön. Ihmeellistä ja hemmetin pitkäkestoista, mutta onneksi lievää flunssaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Samaa täällä:
Juu, samanlaista kurkkukipua ollut. Ensin oli viikon verran kurkku kipeä, pärjäsin kyllä ilman särkylääkkeitä. Sitten tuli nuha, joka nyt kestänyt kohta viikon. Tosin parempaan päin tämäkin jo menossa. Kurkkukipu loppui nuhaan, tosin taas pari päivää sitten oli kurkku vähän kipeä. Epäilen, että viruksen aiheuttamaa, kun ei ole ollut "bakteeriräkää", ollut siis ihan kirkasta limaa. Kuumetta ei ole ollut koko aikana. Vatsa ollut parina päivänä vähän löysällä, liittynee tähän samaan yhtälöön. Ihmeellistä ja hemmetin pitkäkestoista, mutta onneksi lievää flunssaa!

Minkälainen on bakteeriräkää? Mullakin kirkas räkä.

Suola auttaa hetkellisesti kurkkukipuun ;) kurlaa vaikkapa suolavettä tai syö muutama suolakurkun viipale,
helpottaa hetkellisesti kurkkukipuun ja näin voi edes syödäkin jotakin :)

Yhteistyössä