Kutsuille menuuta :) Mitä toivoisit olevan tarjolla?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emäntä

Vieras
Mulla on tällä viikolla yhdet kutsut, joihin on tulossa sekä aikuisia että lapsia, yhteensä n. 15 aikuista ja 10-20 lasta. Antakaapas mulle vinkkejä, mitä kannattaisi tarjota :) Eli nyt saa esittää toiveita, mitä haluaisi, että kutsuilla olisi tarjolla!

Mielessäni on ollut tälläistä:

*kinkkupiirakkaa (pellillinen)
*feta-sipuli-kirsikkatomaatti-piirakkaa (pellillinen)

*raparperipiirakkaa (kaksi pellillistä)
*vaniljakastiketta (vaahdotettua)

*paria erilaista karkkia kupeissa
*muutamaa keksilajia
*lapsille omia keksejä

ja joo... siis laitoin nuo pellilliset siksi, että luuletteko, että riittää nuo määrät?

Juomapuolena sitten ihan kahvia, teetä ja mehua. Tarjoilupuoli ei kuitenkaan ole se tärkein juttu, mutta haluan vieraiden kuitenkin viihtyvän pöydänkin äärellä :)

Lapsille ei välttämättä uppoa sulaiset piirakat, mutta esim täytetyt croissantit vois maistua paremmin.Muuten minusta ihan riittävä ja hyvä tarjoilu.Olen vaan sitä mieltä, että lapsia huomioidaan ruokailijoina liiwan vähän ja äkkiä mennään karkki, keksi hamppari linjalle.Jotain hyvää ja juhlavan näköistä myös lapsille tarjolle

No jos on tarjottavat kahvin kanssa, luulisi pellillisen riittävän ( riippuu myös lasten koosta), mutta minä ehkä tekisin ainakin toista laatua 2 pellillistä. Jos pohdit pellin ääressä pala kokoa / hlö saat aika hyvän kuvan riittävyydestä. Raparperipiirakka riiittää kyllä. Jos taas ateriankorvikkeena, tee 2 pellillistä ja vihersalaattia rinnalle, vaikkapa jäävuori-vesimelooni salaatti.
Kivat tarjoomukset, kunhan katsot sen pellin ja palojen koon ( siis mielessäsi jaa pelti riittävän moneen palaan ja pohdi onko sopiva palakoko)

Kiitos vinkeistä! Tuo on totta, että lapsille yleensä on tarjolla enemmän sitä keksi-karkkihässäkkää... itsekin siihen sorrun liian usein... Jospa tekisi sellaisia lihapulla-viinirypäle-nakki-juusto-kirsikkatomaatti-tikkuja?! Ei siis kaikkia joka tikkuun, mutta voisi upota lapsukaisiin :)

Salaatit olisi tosiaan kivoja, mutta tästä tilaisuudesta taidan ne jättää väliin.. Ja piirakoita saa varmastikin leipoa kumpaakin kaksi pellillistä :) Ne menee ihan varmasti ja ellei mene, niin perhe syö ne kyllä iltapalaksi :D!

Mulla on sellaiset kivat kotikutsujutut, kun toimin sellaisena jälleenmyyjänä ja haluan vielä muistaa kaikkia emäntiäni ennen kesälaitumia :) Eli tuo syömispuoli ei ole se illan juttu, mutta haluan heitä toki hemmotella pöydän antimillakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tekisin vielä jonkin salaatin tai viipaloituja hedelmiä&viinirypäleitä, mansikoita tms.. Ja lapsille porkkanatikkuja, kurkkutikkuja, ehkä dippiä.

Tuo oli kiva idea, nuo tikkujutut ja dippi! Kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Aivan ihanat tarjoilut...en kyllä voi ikinä pitää kutsuja jos pitää olla tälläset herkut :D

Voi, älä... mä ihan nolostun :D Mä olen vähän sellainen tuusaaja ja nyt tosiaan tarkoitus hemmotella näitä ihania emäntiäni :)

Aivan ihanat tarjoilut...en kyllä voi ikinä pitää kutsuja jos pitää olla tälläset herkut :D

Ihan samaa ajattelin. Kaikki ap:n suunnittelemat jutut ovat tosi herkullisia, mutta eikö tässä ole jo ihan liikaa?? Kyse on kuitenkin 'vain' kutsuista, jonne tullaan ihmettelemään muovikippoja, lastenvaatteita, aloe vera -tuotteita jne. Miksi tarjoilujen pitää olla kuin jossain juhlissa? Tätä ylenpalttisuutta en ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Ihan samaa ajattelin. Kaikki ap:n suunnittelemat jutut ovat tosi herkullisia, mutta eikö tässä ole jo ihan liikaa?? Kyse on kuitenkin 'vain' kutsuista, jonne tullaan ihmettelemään muovikippoja, lastenvaatteita, aloe vera -tuotteita jne. Miksi tarjoilujen pitää olla kuin jossain juhlissa? Tätä ylenpalttisuutta en ymmärrä.

Myönnän kyllä, että tässä on aika paljon kaikkea... Mutta vieraita tulossa melko paljon ja kyseessä eräänlaiset "kiitos"-kutsut :) Ja tässä on vähän koira haudattuna, kun omakin perhe saa sitten samalla vähän enemmän herkutella ;)

Yhteistyössä