Kutsuisitko "Millaa" "kapinoivaksi nuoreksi", jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Milla 15v päättää ettei hän ainakaan koskaan ryyppää, eikä polta, eikä harrasta seksiä ennen avioliittoa, eikä häntä todellakaan kiinnosta mikään painonhallinta eikä ulkonäöstä huolehtiminen. Milla kuuntelee iskelmää, pukeutuu miten sattuu ja pyrkii aina tekemään kaiken toisin kuin muut nuoret. Milla halveksii suurinta osaa ikäisistään tytöistä. Hän on itse niin erilainen eli mielestään parempi.

Onko "Milla" kapinoiva nuori sinun mielestäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24301534:
tyhmä, vaikka ei tuo kaikki niin tarpeellista olekkaan.

?? Kuinka joku voi sanoa nuoresta noin, joka vielä etsii itseään ja aatteitaan? Sinä se tyhmä olet, ja ap; hienoa että joku ei kokoajan ole ryhmäpaineiden vietävissä ja uskaltaa olla erilainen

Ei ole kapinoiva, järkevältähän tuo kuulostaa, ettei kiinnosta tupakka ja viina. Se, että pitää itseään parempana kuin muita ikäisiään, ei taas kauhean mukavalta kuulosta...

[QUOTE="vieras";24301560]?? Kuinka joku voi sanoa nuoresta noin, joka vielä etsii itseään ja aatteitaan? Sinä se tyhmä olet, ja ap; hienoa että joku ei kokoajan ole ryhmäpaineiden vietävissä ja uskaltaa olla erilainen[/QUOTE]

jaa, tais tulla tuo 15 v ite vastailemaan ..

[QUOTE="vieras";24301591]Et sitten muuta pysty vastaamaan? Eipä juuri yllättänyt. Ikätasoltasi tunnut itse olevan kaukana järkevästä![/QUOTE]

niin, sä tunnet minut todella hyvin joittenkin palstakirjottelujen perusteella. :xmas:
en ole koskaan nähny järkevää 15 vuotiasta, kun semmosia ei ole olemassakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24301625:
niin, sä tunnet minut todella hyvin joittenkin palstakirjottelujen perusteella. :xmas:
en ole koskaan nähny järkevää 15 vuotiasta, kun semmosia ei ole olemassakaan.

Niinhän säkin veikkasit kirjottelun perusteella 15v.. Missä piireissä liikut, kun et yhtään järkevää ole nähnyt?
Monesti voi sanoa heitä järkevämmiksi kun monia aikuisia

Äh, älkää tapelko! :(

Keskustelun pointti oli siinä, että voiko Millan kaltaisia nuoria kutsua kapinoiviksi nuoriksi, vai pitääkö nuoren ryypätä ja rellestää ennen kuin niin voi sanoa?

Milla kapinoi oman ikäluokkansa oletettua käytösmallia vastaan eli kyllä, voi sanoa kapinoivaksi nuoreksi.

Minä täytän kohta 28 enkä ole ollut kertaakaan elämässäni kännissä. En myöskään "huolehdi ulkonäöstäni" kuten nykystandardi olettaa (= meikkaa, pukeudu kivasti, väkertele tukkani kanssa, laihduta vähän väliä...), vaikka suihkussa käynkin ja hampaani pesen päivittäin (+ harjaan tukkani). En pokkuroi edes presidenttiä. Minun olemassaoloni on protesti nykymaailman oletuksille, vain pintaraapaisun kestäville arvoille sekä alati kiihtyville tarpeille vihata itseään/kroppaansa.

Kyllä tuo mun mielestä kapinalliselta kuulostaa.
Kapinallista siitä tekee juuri toi muiden halveksunta.
Eli voisi ajatella, että "Millan" ajatuksena on olla tahalleenkin ihan erilainen kuin ne muut,
joita hän halveksii.

Toki hän pistää hanttiin niille stereotypioille, jota hänen ikäluokkaansa kohdennetaan. Itse suht samanlainen tuossa iässä, tosin musiikki oli klassista. Ikä kasvattaa, toivon mukaan.

Milla 15v päättää ettei hän ainakaan koskaan ryyppää, eikä polta, eikä harrasta seksiä ennen avioliittoa, eikä häntä todellakaan kiinnosta mikään painonhallinta eikä ulkonäöstä huolehtiminen. Milla kuuntelee iskelmää, pukeutuu miten sattuu ja pyrkii aina tekemään kaiken toisin kuin muut nuoret. Milla halveksii suurinta osaa ikäisistään tytöistä. Hän on itse niin erilainen eli mielestään parempi.

Onko "Milla" kapinoiva nuori sinun mielestäsi?

Mielestäni "Milla" on typerä, juuri samanlainen kuin tuhannet muut eli se siitä erilaisuudesta. Millalla ei vielä taida olla ongelmia ulkonäön suhteen, mutta siellä ne odottaa kulman takana, vaanii tilaisuutta.
Milloin iskelmän kuunteleminen on ollut kapinointia?

Kapinoiva teini, mutta kapinoi ikäisiään eikä vanhempiaan vastaan.

Se riippuu siitä, miten vanhemmat ottavat sen. Minun äitini uhkasi palkata mulle rattopojan, koska en käynyt hänen mielestään tarpeeksi tuulettumassa yläasteaikoina. Hän itse oli mielisairaalassa töissä ja oli kuulemma nähnyt monen nuoren joutuvan sinne, koska ottivat opiskelun turhan raskaasti ja unohtivat muun elämän. Heille olisi ollut suotuisampaa, että mulla olisi ollut poikaystävä, olisin joskus käynyt bilettämässä tms.

Se riippuu siitä, miten vanhemmat ottavat sen. Minun äitini uhkasi palkata mulle rattopojan, koska en käynyt hänen mielestään tarpeeksi tuulettumassa yläasteaikoina. Hän itse oli mielisairaalassa töissä ja oli kuulemma nähnyt monen nuoren joutuvan sinne, koska ottivat opiskelun turhan raskaasti ja unohtivat muun elämän. Heille olisi ollut suotuisampaa, että mulla olisi ollut poikaystävä, olisin joskus käynyt bilettämässä tms.

äitis oli oikeessa. :D

kuulostaa ihan siltä et tuo tyttö ajattelee itse ja pitää omista periaatteistaan kiinni. tuo toisten halveksunta on vähän huono puoli, mut eiköhän moni muukin halveksi erilailla eläviä ihmisiä, niin teineinä kuin aikuisina.

Halveksitko muita ikäisiäsi? Minusta vaikuttaa että ap:n tapaus kapinoi ikäisiään vastaan pyrkimällä olla erilainen ja erottautumalla joukosta, aivan kuten osa teineistä tekee eroa vanhempiinsa. En minäkään käynyt ylä-asteaikoina tuulettumassa tai edes teini-iässä muutenkaan. Ei ne asiat kiinnostaneet minua, mutta en halveksinut muita. He tekivät mistä he pitivät ja minä olin tyytyväisenä omien juttujeni parissa. Sain olla oma itseni, ei minulla ollut tarvetta kapinoida mitään vastaan.

Halveksitko muita ikäisiäsi? Minusta vaikuttaa että ap:n tapaus kapinoi ikäisiään vastaan pyrkimällä olla erilainen ja erottautumalla joukosta, aivan kuten osa teineistä tekee eroa vanhempiinsa. En minäkään käynyt ylä-asteaikoina tuulettumassa tai edes teini-iässä muutenkaan. Ei ne asiat kiinnostaneet minua, mutta en halveksinut muita. He tekivät mistä he pitivät ja minä olin tyytyväisenä omien juttujeni parissa. Sain olla oma itseni, ei minulla ollut tarvetta kapinoida mitään vastaan.

Myönnän, että nöyryys ei ollut hyveeni nuorempana. Onneksi ihminen oppii muutenkin kuin kirjoista.

Tuon kuvauksen perusteella en osaa vasta. Kapinoiko hän vanhempiaan tai ikätovereitaan vastaan vai onko malli vanhempien opettama jolloin vanhemmat tavallaan kapinoivat yhteiskunnan normeja vastaan.

Yhteistyössä