kutsuunko miehen suku yo juhliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusperheelinen kans
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusperheelinen kans

Vieras
Nuoruudeni avioliitto päättyi täydellisen sekamelskaan .Ex mieheni oli uhkapeluri , meiltä meni kaikki asunnot firma ja näh.iin nälkä.Erohan siitä tuli ja ex mieheni suku katkasi välit myös lapsiin kun eihån heidän suvun priimus tämmöstä tehnnyt vaan vika oli tietty minun,Vuosien varrella isä on satunnaisesti tavannut lapsensa ei enää viime vuosina.Lapset näkevät isääänsä kuitenkin välillä koska asumme samalla paikkakunnalla.Vanhin lapsi pääsee ylioppilaaksi ja mietin että pitäisiköhän minun antaa miehen suvulle uuden mahdollisuuden ja kutsua heitä juhliin.Lapsen mielestä se on aivaan samaa onko isä/muut paikalla tai ei.Luulin jo unohtaneeni katkerat erokuviot , erosta on jo 13 vuotta, yllätyin kuinka vihaa taas pulpahtaa pinnalle,Paraanekohan nämä haavat koskaan ?Sen takia mietin että kutsunko heidät vai ei pelottaa omaa reaktio.olen nykyään onnellisena uudess liitossa. Neuvotkaa minua !

Pakkohan ei ole kutsua jos siltä tuntuu. Itse kutsuisin ja jos vielä tulisisvat olisin hyvin herttainen ja ystävällinen. Miksi ? Siksi että tuntisin itseni heitä paremmaksi ihmiseksi, eli en voisi vastustaa tilanetta ja heidän reaktionsa kutsuun minun olisi pakko nähdä. Mutta voisihan siitä poikia jotain hyvääkin , itse en kokisi menettäväni mitään.

Kutsuisin minäkin. Pakkohan heidän ei olisi kutsuun vastata eikä paikalle tulla, mikä kertoisi sitten heistä ja heidän suhtautumisestaan. Että sitten voisi sanoa, se siitä.
Kyse on lapsen juhlasta, he ovat lapsen sukulaisia.
Käyttäytyisin korrektisti ja etäisesti heitä kohtaan.

Järjestäisin juhlat jossain muualla kuin kotonani, seurakunnalta saa kivoja tiloja esim.

Omien lasteni rippijuhlat järjstin tällä periaatteella, seurakunnan tiloissa. Lasten isä sukulaisineen oli kutsuttu, he tulivat. Lapset kyllä olivat isäänsä ja sukuaan tavanneet, minä en ja minusta he eivät tykänneet, eivätkä mitään hyvää nähneet.

Juhlissa minä toimin emäntänä, eli huolehdin että tarjottavaa riittää. Lasten isän sukulaiset seurustelivat keskenään, minua tervehtivät mutta emme vaihtaneet yhtään kuulumisia, emme kätelleet tms.

Sukulaisiin kuului pariskunta, jotka olivat entisen elämän aikana hyviä ystäviäni, ja olivat sitä jonkin aikaa eron jälkeenkin. He kuitenkin "valitsivat puolensa" eivätkä enää halunneet olla minun kanssa misään tekemisissä, vaan halusivat uskoa perättömiä juoruja, panetteluja, ja ajattelin sitten, että jos he uskovat sen kaiken, antaa mennä, he eivät ole ystävyyteni arvoisia ja ennenkaikkea, on sama mitä he ajattelevat minusta; mitämieltä he ovat minusta. Minä tiedän totuuden ja minulla on oma näkemys ja kokemus asioista, ja se riittää.

minä taidan täällä edustaa toista puoluetta. Kutsuin oman lapsen yo-juhliin vain isänsä ja tämän uuden vaimon lapsineen.

Sukulaisia en sen kummemin kutsunut, eivätkä onneksi tulleet...

Meillä on takana jo kahdet uusperheen lakkiaiset; olen kutsunut kaikki ne ihmiset, jotka ylioppilas on itse halunnut kutsuttavan. Tähän joukkoon on mahtunut exän suku, hänen uusi perheensä, ja uuden vaimon sukua aika lailla.

Lisäksi tietysti minun sukuni, uuden mieheni suku ja ylioppilaan omat ystävät ja kummit.

Siihen juhlahetkeen olen panostanut tekemällä juhlittavalle ikimuistoiset, rauhalliset ja juhlavat juhlat. Kaikki ovat osanneet käyttäytyä juhlissamme, olivatpa muuten välimme millaiset tahansa. Ja juhlittava on saanut kokea olevansa tärkeä meille kaikille.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 00:04 kumma kirjoitti:
minä taidan täällä edustaa toista puoluetta. Kutsuin oman lapsen yo-juhliin vain isänsä ja tämän uuden vaimon lapsineen.

Sukulaisia en sen kummemin kutsunut, eivätkä onneksi tulleet...

No eivät tulleet, kun ei kutsuttu.

Hieman jännittävä oli erään tuttavani ratkaisu:
Hän ilmoitti exälleen rippijuhlien kulut, joista exän tulee maksaa puolet tai sitten ei exän sukua kutsuta. Järjestäköön toiset juhlat oman puolensa suvulle.
Lasta kävi siinä kohti sääliksi :hug: Iskä ei osallistunut kuluihin eikä tullut juhliin.
Meillä isä halusi yhdet juhlat järjestää erikseen nyt seuraavat syksyllä juhlitaan kokonaisuudessaan meillä. Molempi parempi, kunhan asia sovitaan ilman riitelyä ja lapsen (nuoren) ehdoilla. :)

Yhteistyössä