Kuukauden kestävä kitulaihari, mitä huomioida?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mei"

Vieras
Laihdutin alkuvuodesta 10 kiloa pois. Nyt mitat 165 cm /68 kiloa.
Mitään ei ole lähtenyt pariin kuukauteen, vaikka syön melko terveellisesti. Muutamana päivänä viikossa syön vain salaattia,mutta silti paino ei laske.
Tänään 23.päivä aloitin kuukauden kestävän kitukuurin joka loppuu jouluaaton aattona.
On niin vaikeaa vetää raja noiden jouluherkkujen kanssa, lähinnä siis suklaan, että mieluummin vedän aivan nollille kaikki herkut!

Nyt kuukadeun ajan syön vain terveellistä ruokaa, eli salaattia ja hedelmiä ja yksi kevyt lämmin ruoka päivässä (eli tyyliin kanaa tai kalaa).
kalorit lienevät tonnin hujakoilla. Nälkää ei tarvitse nähdä, kun syö nälkäänsä vaikka porkkanoita ;)

meneekö tämä aivan överiksi?

Huomioi riittävä proteiinin saanti. Onneksi tuo ei ole mikään kitulaihariu. Otsikkosi perusteella meinasin vastata, että huomioi että kitulaiharin kilot tulee äkkiä takaisin. Mutta tuolla onnistuu jos pidät hedelmissä kohtuuden ja huolehdit proteiinista.

Ite en kannata ollenkaan mitään kitukuureja, mutta suosittelisin että haet jotai ravinteikkaita juttuja sinne ruokavalioon, muutaki ku perus salaattiaineksia. Ohran- tai vehnänorasta, siemeniä, pähkinöitä, ituja, raakasuklaata kenties, pakuriteetä... Ja syö kananmunia myös.

Teepä tankkauspäivä ensin ja aloita vasta sitten. Vedät ihan kunnolla yhden päivän hiilaria naamaan ja sitten se kuuri perään. Aineenvaihduntasi herää talviunilta ja alkaa jälleen toimia.

Kuurilla syö kolmen tunnin välein ja kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Esim kanafileessä ei ole juuri kaloreita, mutta proteiinia senkin edestä. Ja täyttää toisella lailla kuin pelkkä salaatti. Syö proteiinia (rahkaa, raejuustoa, lihaa, kananmunan valkuaisia) ja kasviksia (kaikki kasvikset eivät ole automaattisesti hyvästä, unohda palkokasvit!) ja juo paljon vettä. Marjat on parempia kuin hedelmät.

Tsemppiä sulle! Mä aloitan huomenna ja tänään tankkaan. :)

Mä kanssa harkitsisin pähkinöitä siemeniä ja semmosia... Ja muista sitten nauttia myös siitä että olet jo nyt aika terveissä mitoissa! Tsemppiä kitukuurille!

[QUOTE="aapee";29247472]Kiitos :)
Tuntuu aika hurjalta aloittaa näinkin raskasta diettiä, kun teen fyysistä työtä. Mutta ei se paino näköjään muullakaan tipu :)[/QUOTE]

Paino ei tipu puysyvästi kuukauden kitulaiharilla. Sen sijaan se tippuu parissa vuodessa jatkamalla syömällä tavallisesti ja ehkä pienentämällä vähän annoksia. Kuukauden kitulaiharilla paino tippuu ensin 4 kiloa ja nousee sitten 7 kiloa.

Aloita lenkkeily. Juokseminen on kivaa ja kuluttaa paljon kaloreita. :)
Itse olen painanut enimmillään 87kg (olen 166cm) ja kesällä paino oli jo alle 65. (Nyt olen raskaana, niin paino noussut hieman.) Hitaasti on kilot lähtenyt, mutta ovatpa myöskin pysyneet poissa.

Ruokavalio koki melkoisen muutoksen. Aloin syömään paljon raejuustoa, sekä enemmän hedelmiä ja marjoja. (Päärynä on terveellisin hedelmä laihduttajalle.) Leivän vaihdoin kokonaan ruisleipään ja leivän päälle ei tule yhtä aikaa juustoa ja levitettä. Makaronin vaihdoin tummaan ja riisit täysjyvään. Riisin sekaan laitan aina n. puolet linssejä. Myös pavut ovat terveellisiä ja hyviä.

Niin ja jos käytät kiloklubia, niin älä luota siihen kalorinkulutukseen, mitä siellä sanotaan... Mulle näkyi kiloklubissa peruskulutuksena melkein 1700kcal/d, mutta inbody-mittauksessa paljastui, että mun peruskulutus oli vain 1350kcal/d...

Tsemppiä kovasti laihduttamiseen! :)

Yhteistyössä