kuukausi laskettuun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meri

Vieras
ja nyt on ollut jtn ihme vihlaisuja alapäässä..ihan kuin puukolla iskettäs/vedettäs alapäähän..lapsi rt.. voisko olla kiinnittymistä..vai jtn kohdunsuun avausta vai mitä?

Liitoskipuja, jotka tulevat siitä kun lantionseudun luiden liitokset alkavat löystyä, kroppa valmistautuu tekemään tilaa vauvalle syntyä. Ei silti tarkoita että olisi jo lähtö lähellä, toisilla liitoskipuja on jo kuukausiakin ennen synnytystä :)

Alkuperäinen kirjoittaja meri:
mutta siis nää vihlasut kohdustuu just emättimeen? onko silti sellaisia liitoskipuja? ekaa siis oottelen ni tietämys hiukkasen huono :D

En tiedä onko liitoskipuja vai pehmittääkö vain kohdunsuuta vai mitä, mutta mulla oli samaa pari kk ennen synnytystä. Kyllä se sieltä tulee, toivottavasti suht lähivuosina :)

"Raskauden edetessä osalle äideistä tulee ns. liitoskipuja, jotka johtuvat hormonien aiheuttamasta häpyliitoksen löystymisestä. Häpyluun alueen vihlonta tuntuu usein kävellessä ja öisin kyljellään maatessa."

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10217

Ja hauskinta asiassa on se, että ainakaan mulla liitoskivut eivät edes loppuneet synnytyssaliin :headwall: . Vielä kuukausia kakkosen syntymän jälkeen mulla oli todella tuskallisia jälkiliitoskipuja (kyllä, myös sellaisia on olemassa, ei vain jälkisupistuksia) ja edelleen (kakkonen nyt 1,5-vuotias) joka kerta kuukautisten aikaan puukkoa kierretään tuolla häpyluulla. Kliffaa puuhaa tämä lisääntyminen.

Alkuperäinen kirjoittaja hömö:
Vielä kuukausia kakkosen syntymän jälkeen mulla oli todella tuskallisia jälkiliitoskipuja (kyllä, myös sellaisia on olemassa, ei vain jälkisupistuksia) ja edelleen (kakkonen nyt 1,5-vuotias) joka kerta kuukautisten aikaan puukkoa kierretään tuolla häpyluulla.

Mulla tulee edelleen jälkisupistuksia, kuopus nyt 2v. Luulin alkuun oviskivuiksi, mutta tulevat nykyään ns. väärään aikaan. Mukavaa |O

Sorry =) . Mutta ei käsittääkseni ole kyllä hirveän yleistä että tulisi jälkiliitoskipuja, ainakin mulla on tuttavapiirissä vain parilla muulla ollut. Mutta joo, ei ne kaikki kolotukset ym. heti synnytyksen jälkeen lopu, raskaus ja synnytys ovat sen verran iso mullistus kropalle että palautuminen ottaa aikansa. Onneksi on se ihana palkinto siinä kuitenkin, niin ne kivutkin yleensä unohtuvat :)

Yhteistyössä