Kuukausi sektiosta - normioireet ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymyksiä:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymyksiä:)

Vieras
Vuotoa ollut kokoajan niukasti yhtä hulahdusyötä 2vk sitten lukuunottamatta,sen jälk. ultra oli ok. välillä tulee punaista, välillä ruskeeta ja välillä ei ollenkaan.. vaihtelee. haava siisti mutta nipistelyjä ym tulee ja vihloo. häpyluuhun/huuliin taikka alapäähän sattuu usein. crp ollut aina ok. maha sekaisin ja alkanut olla pahoinvointiakin. osaimetän. Vaan selkäsärky mahan nipistely ym kaikki oireet outoja ja varsinkin vatsan toiminta/pahoinvointi. onko muilla ollut ja kuinka sekaisin elimistö? saako sitä primperania muuten ottaa jos osaimettää? :O

Kaksi kiireellistä sektiota kokeneena voin kertoa omista kokemuksistani sen verran, että normaalia haava-alueen kipua/kiristämistä lukuunottamatta ei kauheasti kipuja ollut. Toki koko leikkausalue eli vatsa on arempi kuin normaalisti mutta varsinaista kipua ei mulla ollut.

Primperania voit ottaa ihan vapaasti imetyksen aikana. Sitähän määrätään jopa maidon tuloa lisääväksi lääkkeeksi.

Vuoto oli mulla suhteellisen niukkaa (jopa niukempaa kuin kuukautisvuoto).

Ensimmäisen sektion jälkeen mulle tuli kohtutulehdus, jossa ainoana oireena mulla oli todella korkea kuume kipulääkityksestä huolimatta. Kuume siis nousi yli 40 asteen. Mitään hajuja tai kipuja ei ollut.

Molemmissa sektioissa vuoto oli todella niukkaa, yllätyin että voiko näin vähäistä olla jälkivuoto. Ekassa (kiireellinen sektio) haava oli siisti ja oireeton, toisessa (hätäsektio) ikävän näköinen haava joka tulehtui monta kertaa ja kipeäkin välillä. Mihinkään alapäähän ei sattunu kummassakaan. Ekassa vatsa toimi hyvin. Toisessa oli tosi välillä kovaa ummetusta ja sitten välillä tosi löysällä, oli myös pahoinvointia toisinaan. Selkää ei särkenyt kummassakaan.

kiitti teille! vaan kun kaikesta pihalla vaikka kolmas laps jo. mut eka jota imetän..osaimetän tosin. niistä hormoneista ym en siis tiedä. oksettaa heikottaa ja väsykohtauksia on hb on hyvä..liianki korkea oli viikko sitte..siksi koettanu juoda ym. :) ähh...

juu siis ihan ku raskauspahoinvointi ois kokoajan päällä. :P :/ heti aamusta yököttää jne ja maha oireilee. ei ollu edellisen sektion jälkeen.. eikä myöskään vaihtelevaa vuotoa vaan veristä runsasta. nyt sit kun oli suunn.sectio ja imettiin kohtu tyhjäksi ehkä seki vaikuttaa.. pahangajuista ei oo.. tai on siis toki aina vanha veri tai veri muutenki mut samana haju pysynyt. pyyhittäessä nyt äskenki tuli punaista, siteeseen ei ollut jäänyt mitään. välillä sit ruskea tai olematon. liikkeetkin käy välil vatsaan kipeetä.. en tiedä sit että johtuuko myös suolistosta tms. huimaa. ähh.. kuumetta ei kummiskaa oo. :) onko nää hormonit niin kauheita? :D