Kuukautiset ja ovulaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskautta odotellessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskautta odotellessa

Vieras
Jos kuukautiskierto on tosi säännöllinen ei heitä ku muutamalla tunnilla vaan niin onko ovulaatiokin sitten sännöllinen? Tapahtuuko ovulaatio aina samaan aikaan kierrosta vai voiko se heitellä miten sattuu vaikka kuukautiset oliskin säännölliset???

Ovulaatio on yleensä aina 14 päivää ennen kuin seuraavat kuukautiset alkavat.

Uskoisin, että jos todella säännölliset kuukautiset, niin pääsääntöisesti ovulaatiokin on aina samaan aikaan kiertoa.

ei ole ovulaatio välttämättä säännöllinen, voi joskus jopa jäädä kokonaa pois, tai tapahtua kaksi ovista, yleensä juuri tuon kp 14 paikeilla, mutta voi myös heitelllä ihan miten sattuu, suosittelen ovistestejä. nämä siis lapsettomuusklinikan erikoislääkärin tietoa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Ovulaatio on yleensä aina 14 päivää ennen kuin seuraavat kuukautiset alkavat.

Uskoisin, että jos todella säännölliset kuukautiset, niin pääsääntöisesti ovulaatiokin on aina samaan aikaan kiertoa.

Niin mäki uskon, itsellä myös säännöllinen kierto. Mulla on välillä vaan kaksi ovulaatiota kuukaudessa. Irtoo kuulemma munasolut kummlatakin puolelta ja näin ollen ovulaatio aikakin vönyy pidempään.

Voin sanoa ainakin omalta kohdaltani että ei ole. Kierto minulla tasan 28 päivää. Ovisplussa tulee kp 11-15 eli on tuon verran heittoa. Silti kierto tasan tuon 28 päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuntuu vaan niin ihmeelliseltä kun jotkut tuntuu vaan pamahtavan paksuksi oli sitten yhdynnässä missä vaiheessa kiertoa tahansa....
Siittiöt voi elää viikonkin naisen elimistössä, se varmaan osaltaan selittää asiaa. Läheskään kaikilla ei myöskään kierto ole niin säännöllinen.

Mulla on ollut ekan lapsen jälkeen kierroissa muutamien päivien heittoja, ja ovulaatiotestien ja ultrien mukaan myös ovulaatioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
täytyy vissiin ottaa ovistestit käyttöön. ensimmäinen ja toinen lapsi saanu alkunsa heti mutta nyt ei tahdo vaan millään onnistua....
Mulla ensimmäinen tärppäsi heti ihan päiviä laskemalla. Sitten kaksi keskenmennyttä raskautta ovulaatiotestien avulla ja tämä viimeisin raskaus ovulaatiotestien ja keltarauhashormonituen avulla.

En jotenkin ollut varautunut siihen, että toisen lapsen saaminen voisi olla niinkin vaikeaa, kun ensimmäinen sai alkunsa kerrasta. Toivottavasti saadaan tämä vauva syliin asti.

Yhteistyössä