Kuukautiset, mutta raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Olemme yrittämässä toista ja minulla oli juuri menkat (hieman niukemmat ja lyhyemmät kuin normaalisti) ja nyt on ollut neljän päivän ajan oksettava oli, samatapainen kuin ensimmäisessä raskaudessa. Mietin että onkohan mitenkä yleistä että tulee vielä esim. yhdet kuukautiset vaikka onkin raskaana?

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Olemme yrittämässä toista ja minulla oli juuri menkat (hieman niukemmat ja lyhyemmät kuin normaalisti) ja nyt on ollut neljän päivän ajan oksettava oli, samatapainen kuin ensimmäisessä raskaudessa. Mietin että onkohan mitenkä yleistä että tulee vielä esim. yhdet kuukautiset vaikka onkin raskaana?

No oikeat kuukautiset ei voi tulla, jos on raskaana, mutta vuotoa voi tulla ja jos ei tosi tarkkaan tunne omia kuukautisiaan, niin sen vuodon voi kyllä kuukautisiksi vahingossa tulkita.

Plussaonnea!

Minulla ainakin oli n. kolme päivää ihan reilunlaista vuotoa jotka käsitin vähän niukemmiksi menkoiksi. Yllätys olikin aika suuri kun oireiden takia tein sitten testiä!! Nyt menosa viikko 28. Pidetään peukkuja plussalle!!

Kaverillani tuli ihan normaalit menkat pitkän aikaa, sitten hän alko ihmettelemään kun vatsa alko pömpöttää.lääkärissä selvis,että hän onkin raskaana eikä aborttiin ollut enää kuin pari viikkoa mahollisuutta. eli eipä ne menkat mikään todiste raskaudettomuudesta ole.

Alkuperäinen kirjoittaja nimimato:
Kaverillani tuli ihan normaalit menkat pitkän aikaa, sitten hän alko ihmettelemään kun vatsa alko pömpöttää.lääkärissä selvis,että hän onkin raskaana eikä aborttiin ollut enää kuin pari viikkoa mahollisuutta. eli eipä ne menkat mikään todiste raskaudettomuudesta ole.

Oikeat kuukautiset eivät voi tulla, jos on raskaana, mutta voi esiintyä vuotoja, jotka helposti sekoittaa kuukautisiin, etenkin kun vuotoa esiintyy juuri silloin kun kuukautistenkin pitäisi tulla.

Mitä vatsan kasvuun tulee, niin myöskään oikea vauvamasu ei tule esiin vielä niillä viikoilla, kun abortti on Suomessa mahdollista. Turvotusta toki voi esiintyä.

No enhän minä mistään vauvamahasta puhunutkaan vaan pömpöttämisestä. ja kyllä se kaveri vaan niin paljon vuosi,ettei ite huomannut mitään eroa normaaleihin menkkoihinsa.

Aika mustavalkoisesti ilmaistu, ettei niillä viikoilla vielä näy. PISTE.
On melkoisen yksilöllistä ja riippuu hyvin monesta asiasta. En nyt muista, millä viikoilla abortin vielä voi saada, mutta ihan vaan esimerkkinä, että itsellä kohtu tuntui ihan reilusti pömppönä selällään maatessakin rv 10+. Ja se ei suinkaan ole turvotusta, jos kohtu tuntuu päällepäin. Ja tämän totesi myös neuvolalääkäri :-)

Mielestäni sanoin, että turvotusta voi olla enkä väittänyt kenenkään väittäneen, että kyseessä olisi todellinen vatsankasvu. Toki on yksilöllisiä eroja ja poikkeuksia, mutta keskimäärin raskaus (siis se todellinen eli kohdun kasvu) alkaa näkyvä vasta joskus viikolla 14 ja siitä eteenpäin. Toki riippuu paljon ruumiinrakenteesta, lihavuudesta, kohdun asennosta jne. mutta kohtu ei vielä alussa kasva niin nopeasti isoksi että suurimmalla osalla se näkyisi vauvamahana. Pahoittelen, jos loukkasin jotain tai ilmaisin tietoni vain puoliksi, jolloin jäi vähän tyly kuva.

Halusin vielä kommentoida, että mulla tuli runsaat menkat (niin kuin yleensäkin) ja kestivät vielä 7 päivää (niin kuin yleensäkin) ja raskaana olin!!!Tällä hetkellä menossa 32 viikkoa......Neuvolassa ja lääkärissä totesivat, että joko A. odotin kaksosia ja toinen tuli pois tai sitten B. se oli kiinnittymisvuotoa (johon en oikein itse usko, koska vuosin 2 sidepaketin verran....) Mutta siinä mielessä ne poikkesivat normaaleista menkoistani, että ensimmäiset 3 päivää tuli tosi niukasti ja sitten mahakivun jälkeen verta tuli ja paljon......tämän vuoksi uskon vaihtoehtoon A. Mutta pitkän sepustuksen jälkeen suosittelisin ap:lle raskaustestin tekemistä ja PLUSSAONNEA!!!

Yhteistyössä