kuukautiset mutta raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sara

Jäsen
20.05.2004
320
0
16
Onko teille käynyt näin? Meillä on pitkä yritys takana ja olimme hoidoissa, kun lääkäri yllättäen ultrasi olevani 5+ viikolla raskaana. Kuukautiset oli tulleet normaalisti, mutta sitten niiden jälkeen tuli pari kertaa ihan kirkasta verta tujaukset. Sellaista ei mulla ole koskaan ennen ollut, olettivat sen johtuvan Lugesteronista jota otin 10 pv loppukiertoon. Mutta veri johtuikin läheltä liipanneesta keskenmenosta, joka kuitenkin jatkui raskautena. Ihanalta tuntuu, mutta en oikein uskalla olla vielä onnellinen tuon vuodon takia. Onko kellään tällaisesta kokemusta? Voiko tämä alkanut raskaus jatkua? Onkohan alkiossa jotakin vikaa vai johtuuko se minun keltarauhasestani? Tuntuu kuin tilanne olisi saatu tasaantumaan Lugesteronilla, jota jatkettiin tuon ultratuloksen jälkeen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2006 klo 00:40 sara kirjoitti:
Onko teille käynyt näin? Meillä on pitkä yritys takana ja olimme hoidoissa, kun lääkäri yllättäen ultrasi olevani 5+ viikolla raskaana. Kuukautiset oli tulleet normaalisti, mutta sitten niiden jälkeen tuli pari kertaa ihan kirkasta verta tujaukset. Sellaista ei mulla ole koskaan ennen ollut, olettivat sen johtuvan Lugesteronista jota otin 10 pv loppukiertoon. Mutta veri johtuikin läheltä liipanneesta keskenmenosta, joka kuitenkin jatkui raskautena. Ihanalta tuntuu, mutta en oikein uskalla olla vielä onnellinen tuon vuodon takia. Onko kellään tällaisesta kokemusta? Voiko tämä alkanut raskaus jatkua? Onkohan alkiossa jotakin vikaa vai johtuuko se minun keltarauhasestani? Tuntuu kuin tilanne olisi saatu tasaantumaan Lugesteronilla, jota jatkettiin tuon ultratuloksen jälkeen.

Mulla on ollut paritkin menkat, tavallista niukemmat tosin, ja silti kaikki raskausoireet jatkuvat. Ajattelin odottaa vielä muutaman viikon, ja menen sitten lääkäriin tarkistuttamaan tilanteen.

Joillakin on vuotoa koko raskauden ajan, ja silti kaikki menee hyvin. Toivotaan, että sinulla kaikki menee hienosti loppuun asti.

Millä perusteella lääkäri sanoi, että keskenmeno "liippasi läheltä"? Joillakin on nimenomaan silloin vuotoa, kun kuukautisten "pitäisi" tulla, ja silti kaikki ok. en ole ennen kuullut, että silloin km olisi lähellä.

Hei, ja suuri kiitos kannustavasta vastauksestasi! Läheltä liippasi tarkoitti ymmärtääkseni sitä, että kuukautisvuodon jälkeen tuli pari kertaa yllättäen välivuotona kirkasta verta. Nyt sitä ei ole ollut ja on ihan toiveikas olo. Saas nähdä, miten käy...

Yhteistyössä