kuukautiset myöhässä, negaa näyttää

  • Viestiketjun aloittaja Tilulii
  • Ensimmäinen viesti
kuutti
Täälä kanssa naikkonen joka pähkäilee menkkojensa kanssa kun ovat jo 7 päivää myöhässä. Yleensä ovat alkaneet siinä 34-35 päivinä. Mitään pillereitä en edes syö. Ekan raskaustestin tein ku menkat olivat 2pvä myöhässä, näytti negatiivista. Noh toisen testin tein muutaman päivän päästä, näytti edelleen negatiivista. Soitin sitten äitiysneuvolaan. Sielä kehoitettiin odottamaan menkkoja vielä viikko. Meillä on ennestään kaksi poikaa joiden aikoina raskaustesti on näyttänyt varhaisessa vaiheessa plussaa. Ei kai siinä auta kun odotella, odotella ja odotella...
 
lillamy från hgby
Viime menkoista jo uli 100 pvä ehkäisylääkityksen lopetettua.. Turhautunut ja masentaa, haaveissani olen monesti toivonut näinä kuukausina raskautta, tunnen itseni epänormaliksi kun ei kuukautisia tule ja aikaisemmat ja nykyiset testit negatiivista, lääkärillä kävin kun pari kk myöhässä, missään tehdyssä testissä ei näkynyt mitään, sanoivat että odotella jos jotain taphtuisi. Kysyisinkin, osaisiko kukaan kertoa, onko ovulaatio mahdoton, kun kierto on näin olemattoman pitkä. Eli onko tällähetkellä tilanne niin että kyseessä on jonkinlainen "lapsettomuus", että tarvitsen jatkossa lääkärin hoitoa tullakseni raskaaksi, vai voisinko tulla raskaaksi suojaamattomassa yhdynnässä? Kiitos jos joku osaa vastata!
 
help ME !
minulla on kuukautiset viisi päivää myöhässä, tein heti raskaustestin kun kuukautiset oli ollut kaksi päivää myöhässä .. Olemme käyttäneet ehkäisyä eli kondomia kun olemme olleet yhdynnässä. Mutta minä ja poikaystävämme tiedämme kummatkin että häneltä ei ole voinut tulla sisääni mitään, koska olemme olleet hyvin tarkkoja/varovaisia. Mutta mitä voin tehdä? kun en kestä enää odottaa että kuukautiseni alkaa ?! raskaustesti minkä tein oli herkkä, eli se näytti oikein eli negaa. Mutta tämä voi olla jotain luulotautia että olisin raskaana. Vaivaa vaan kun juuri tässä kuussa ei ole tullut kuukautisia vielä vaikka olisi pitänyt. minulta on tullut valkovuotoa, ja ollut vähän maha kipee jostain kohdista ja finnejä on tullut niinkuin aina on tapana kun minulla on kuukautiset. mutta nyt tarvitsen apua koska nämä itse kuukautiset ei ole alkanut ! auttakaa tai kertokaa mitä voin tehdä ? ??
 
ER
mulla ihan sama juttu, kuukautiset 4 päivää myöhässä. mulla ei kyllä mitään tietoa edes niiden alkamisesta. en ole tehnyt raskaustestiä, ja toivon hartaasti että en ole raskaana. poikaystävän kanssa ollaan kyllä käytetty aina kondomia ja oltu muutenkin varovaisia, mut voinko silti olla raskaana?? teen rasakustestin ylihuomenna.
 
kizuli
elikkäs olin yhdynnässä 24.1-10 tuli sellanen olo heti et nyt tärppäs! heti tuli alavatsaa sellanen kirpaisu ja muuta kummaa :D (varmaan haamuilua tai jtn...) sitten rupes vatsassa tuntuun sellaselta painavalta et ei sietäny painoa eikä mitään muutakaan nälkä ylty(kaikki tääkin varmaa haamuilua) ja sit tisseistä tulee maitoo... sitä nyt tulee lähes aina :D ei siis hälyttäväää sit yks kaks se tunne lähti en tie johtuko se siitä et tein negatiivissen vähä liian aikasin siis ihan parin päivän päästä "hedelmöittymisestä" nyt kumminki menkat myöhässä ja kolmas viikko aluillaan... ajattelin tehdä huomenna clearblue-testin... tie sitte näkyiskö mitäää.... ens viikolla ois tarkotus mennä iha labraa testaan jos siis menkat eivät ole alkaneet... toiveita olisi jos näyttäisi plussaaa...

terv. haaveilia
 
kizuli
Alkuperäinen kirjoittaja lillamy från hgby;10375967:
Viime menkoista jo uli 100 pvä ehkäisylääkityksen lopetettua.. Turhautunut ja masentaa, haaveissani olen monesti toivonut näinä kuukausina raskautta, tunnen itseni epänormaliksi kun ei kuukautisia tule ja aikaisemmat ja nykyiset testit negatiivista, lääkärillä kävin kun pari kk myöhässä, missään tehdyssä testissä ei näkynyt mitään, sanoivat että odotella jos jotain taphtuisi. Kysyisinkin, osaisiko kukaan kertoa, onko ovulaatio mahdoton, kun kierto on näin olemattoman pitkä. Eli onko tällähetkellä tilanne niin että kyseessä on jonkinlainen "lapsettomuus", että tarvitsen jatkossa lääkärin hoitoa tullakseni raskaaksi, vai voisinko tulla raskaaksi suojaamattomassa yhdynnässä? Kiitos jos joku osaa vastata!
et ovulaatio voi tulla myös ilman menkkoja kun itkin lääkärille epämääräisitä menkoista ja mahdolisuuksista tulla raskaaksi niin se sano et raskaaksi voit tulla vaikka menkat eivät tulisikaa et ovulaatio voipi tapahtu silti
 
kizuli
elikkäs olin yhdynnässä 24.1-10 tuli sellanen olo heti et nyt tärppäs! heti tuli alavatsaa sellanen kirpaisu ja muuta kummaa :D (varmaan haamuilua tai jtn...) sitten rupes vatsassa tuntuun sellaselta painavalta et ei sietäny painoa eikä mitään muutakaan nälkä ylty(kaikki tääkin varmaa haamuilua) ja sit tisseistä tulee maitoo... sitä nyt tulee lähes aina :D ei siis hälyttäväää sit yks kaks se tunne lähti en tie johtuko se siitä et tein negatiivissen vähä liian aikasin siis ihan parin päivän päästä "hedelmöittymisestä" nyt kumminki menkat myöhässä ja kolmas viikko aluillaan... ajattelin tehdä huomenna clearblue-testin... tie sitte näkyiskö mitäää.... ens viikolla ois tarkotus mennä iha labraa testaan jos siis menkat eivät ole alkaneet... toiveita olisi jos näyttäisi plussaaa...

terv. haaveilia
noniin nyt eilen illlala alkoi ruskean liman eritys :( toivottavasti ei ois menkat... siis plussaa en ole tehnyt kertaakaan on vaan ollu vissi olo siitä et olisin raskaana, hedelmöityskin tapahtui silloin kun ovulaatio oli... ja vieläpä useaankertaa.... noh eikai tässä auto kun odotella seuraavaa ovulaatiota... ois tää aika erikoista jos ois menkat tulon päällä kun ei noin muuten oo sellanen olo :) plussa onnea kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
iidis
nii no tos lukee...itel on menkat myöhäs jo 3-4pv...ja testi näyttää negaa...ja kerran oli aamullapahoinvointia mutta se loppui....sitten on ollut ihmeellisiä kramppeja munuaisessa ja mahassa ja välillä alamahassa silleen että sattuu....ja eka pelästyin että oon paksuna ku oli huonoa oloa...mutta ei testi tumma ja 1 viiva onneksi. ja täs nyt on odoteltu mutta silti huolestuttaa :S:S:S
 
häh
noniin nyt eilen illlala alkoi ruskean liman eritys :( toivottavasti ei ois menkat... siis plussaa en ole tehnyt kertaakaan on vaan ollu vissi olo siitä et olisin raskaana, hedelmöityskin tapahtui silloin kun ovulaatio oli... ja vieläpä useaankertaa.... noh eikai tässä auto kun odotella seuraavaa ovulaatiota... ois tää aika erikoista jos ois menkat tulon päällä kun ei noin muuten oo sellanen olo :) plussa onnea kaikille!!!

Siis miten voi hedelmöitys tapahtua useaan kertaan? Paitsi jos irtoaa monta munasolua
 
Viimeksi muokattu:
Nti. B
^ Ilmeisesti tässä vain tarkoitettiin, että seksiä harrastettiin monta kertaa ovulaation ajankohtana.

Tosiaan hedelmöityshän tarkoittaa sitä, että siittiö pääsee "tunkeutumaan" munasoluun ja uusi elämä mahdollisesti alkaa. :)
 
Epäilevä
Tuohon ei osannut oikein vastata ainakaan gynekologini. Niin vain kuulemma joskus käy. Tosin homeopaattituttavani epäilee, että e-pillerit ovat kyllästäneet kroppani niin täysin useiden vuosien käytön aikana, että vasta tuolloin puolen vuoden päästä ylijäämä olisi poistunut/poistumassa ja siksi aiheuttaisi sekaannuksen vasta nyt. Toisaalta voisi kuvitella, että jos tämä olisi paikkansapitävä asia, myös gynekologi tästä jotain tietäisi. Vai mahdetaanko tässä mennä niin koululääketieteen ja vaihtoehtoissysteemien rajoilla, ettei kumpikaan tahdo uskoa toistaan? Tiedä sitten.

Mä luulen, että gyne ei ole voinut vahvistaa homeopaattituttavasi epäilyjä. Sehän tarkoittaisi sitä, että pillereiden vaikutus jatkuu vaikka niitä ei enää syö, mikä taas on ristiriidassa mm. pillereiden ohjeiden kanssa, että joka päivä täytyy syödä kellontarkasti melkeinpä, että ehkäisyteho säilyy.. Mä olen enemmän homeopaattituttavasi kanssa samalla kannalla.
 
Viimeksi muokattu:
sandy81
pakko kirjoittaa ku sama juttu ku teillä. Pillerit kai loka/marraskuus pois ja kierrot ollut suht tasaiset 28pv. Mut nyt menkat myöhässä 5pv kipu vasemmanpuoleisessa munasarjassa ja jotain ruskeaa pientä vuotoa ja oksensin illalla. Niin ja tietenkin negaa näyttää. Missä vika?
 
vieras
kuukautiseni ovat nyt 5pv myöhässä. tiedän ettei vielä oo syytä huoleen, mutta olemme poikaystäväni kanssa harrastaneet usein seksiä. lapsi on viimeinen asia mitä haluamme, olemmehan vasta 15! pelottaa käydä ostamassa raskaustesti koska jos se onkin positiivinen. olen rauhassa omassa päässä miettinyt että ostaisin jälkiehkäisy pillerin varalta ja myös raskaustestin. hieman rahojen hukkaan heittoa, mutta pillerin jälkeen tarkastaisi että se toimi.

ihmetyttää kyllä jos olen raskaana, koska kivut ovat samanlaiset kuin menkkojen aikana, rinant turpoavat ja ei oikeastaan mitään raskauden merkkejä. aina on käytetty kortsua, mutta onhan mahdollista ettei sekään aina toimi?

apua!
 
mitä tehdä??
Eli mulla on nyt menkat myöhässä 36/28 eli 8 päivää. tänään tein testin ja negaa näytti(ei ole ensimmäinen joka näytti). ostin oikein apteekin herkän testin, pitäis näyttää jo ku on 10 mIU/ml. Eli mitä teen?? Kovasti haluamme kyllä vauvaa ja oli "aikataulu" viime kuussa :)
 
pohdiskelija
viimeiset kuukautiset ollu kesäkuussa ja pillerit jätetty sitä ennen pois. lasta ollaan yritetty ahkerasti, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. viime testin tein eileen ja näytti negatiivista. pitäiskö kohta kääntyä lääkärin puoleen?
 
jep
viimeiset kuukautiset ollu kesäkuussa ja pillerit jätetty sitä ennen pois. lasta ollaan yritetty ahkerasti, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. viime testin tein eileen ja näytti negatiivista. pitäiskö kohta kääntyä lääkärin puoleen?
Taitaa vaan sun oma hormonitoiminta olla pillereiden jälkeen unilla ja siksi menkat kateissa. Jos ei menkkoja ala kohta kuulumaan niin lääkärin pakeille. Saat varmaankin Terolut-kuurin, jolla tulee tyhjennysvuoto ja ehkä elimistökin heräilee..
 
Viimeksi muokattu:
Sanzu89
Hei kaikki!!!

mulla on menkat ollu nyt viikon myöhässä mikä on todella erikoista koska minä tiedän yleensä päivälleen millon ne pitäisi alkaa... Emme ole poikaystävän kanssa niin sanotusti yritelty saada lasta mutta jos on nyt tulossa niin aivan ihanaa... Tein eilen ja tänä aamuna testin ja molemmat näytti negaa minkään näköisiä raskaus oireita minulla ei ole muutakun koko ajan nälkä... mittailin kuummettakin alkuviikosta niin oli 37.5... voiko vaan olla että olen liian aikaisin testannut että kannattaisi vielä osottella vai joko kannattaisi mennä verikokeisiin??
 
Ei hätää.
Tuossa iässä vielä kaikki heilahtelut ovat mahdollisia. Oletko kenties laihduttanut - se saattaa vaikuttaa negatiivisesti kuukautisiin. Jos edelleen tilanne jatkuu, niin aina voi piipahtaa lääkärin puheilla.
 
clear blue
Harvinaisen turhauttava tilanne oli viime talvena: Oltii miehen kanssa yritetty lasta ehken kolme kuukautta ja sitten vihon viimein oli menkat myöhässä. Mutta testi näytti miinusta. Miulla on epäsäännöllinen kierto, joka on aina vaihellu 28 - 35, mutta ei sitten teinivuosieni yhtään pitempää. Kierto oli jo 40. päivässä, kun muusta syystä olin yhteydessä lääkäriin ja samalla kysyin sitten, että mikä hormonihäiriö miulla on. Kuulemma sattuu sillon tällöin ja yli kolmekymppisillä aina useemmin, että jää menkat välistä. Ei kuulemma kannata hosua ennen ku on muutamat menkat myöhässä. No, tulihan ne menkat sit viimein. Sitten oli ns. normaali kierto ja sen jälkeen veny kierto taas neljäänkymmeneen. Kun ekaa muksua yritettiin, kierto tasottu säännölliseksi. Jotenkin ootin samaa nyt. Sain oottaa;) Ehkä tilanteeseen autto klassinen menettely: menin ultrauttamaan munasarjani ja lapsettomuusgynelle varmistamaan, että joka kuukausi ovuloin. Oli kesäkuu, joten gyneltä neuvovat, että koska ovat kiinni heinäkuun, kannattaa vaan tehä ovulaatiotestejä ja yrittää kattoo siitä, että ovuloinko vai enkö. Ultrassa kaikki näytti ihan hyvältä. Lupasin palata asiaan syksyllä. Valehtelin. ;) Meinasi hermo mennä ovulaatiotestin kanssa: eka ei viivaa, sitten haalea, sitten tumma ja sitten haale ja sitten tumma. En oikein ottanu tolkkua testistä. Mutta poksista: lomakuukautena stressitaso ilmeisesti laski niin että onnistuttiin. En aatellu tehä testiä ennen kuin 40 päivää menee kierrossa rikki, mutta tissit oli niin kipeet, että olin jo oikeestaa aika varma testin tuloksesta. Ja kiertopäivä tais olla vasta 32 tai jotain. Onnellinen loppu meillä (toivottavasti, eihän tuo mukula ole vielä ulos pullahtanu), mutta monta neljänkympin kiertoa meni ennen onnaamista. Ja vaikka miulla on aina ollu pitkä kierto, nähtävästi ovulointi tapahtu aina ikäänkuin olis 28:n päivän kierto. Siksi nettilaskurit ovulointiajankohaksi eivät oikein antaneet oikeita päiviä ja meni varmaan senkii takia monet yritykset mönkään. Laskettu aika ultrankii mukaan on semmonen, että ikään kuin miulla olis 28:n pvän kierto.
 
ninni*
mulla on nyt 12 päivää myöhässä kuukautiset ja ensimmäinen r-testi näytti haamuviivan. terveyskeskuksessa viime viikolla otetut virtsa- ja verikokeet negatiivista. huomenna menen vielä uudestaan verikokeisiin ja jos näyttää negaa niin pääsen vasta joulukuussa lääkärille. mitä ihmettä teen kun olisi tarkoitus tehdä abortti mahd.pian jos olen raskaana,en pysty pitämään lasta tällä hetkellä. rintoja aristaa, turvottaa ja väsyttää aivan hirveästi. työtkin alkaisi pian. apua?
 
tessa 27
voisko joku auttaa... multa otettiin kupari kierukka pois lokakuussa ja samlla oli menkat...sit alkoi yhdynnät tiheeseen tahtii odottaen raskautta. mulla on ollut ihme haju ongelmia rinnat vähän arat yms testi tehtiin noin 4 päivää ennen menkkojen alkua se oli nega sit piti alkaa menkat ei tullu 3-4 päivää myöhäs sit alko ruskee vuoto ja kesti 3 päivää ja tosi niukat... harmittaa olisko mahdollista olla raskaana vai oliko pelkää luulo sairautta ja vielkin jotain oireita...
 
vierailija
Moi ! Mulla aikalailla sama ongelma ku muillakin nakojaan, elikka menkat myohassa nyt yli kolme viikkoa, stressia on ollut paljon ennen kun menkkojen olisi pitanyt alkaa ja paljon sen jalkeenkin ja nyt viela entisestaan kun ei niita menkkojakaan kuulu.. Olen tehnyt kaksi kertaa RFSU:n raskaustestin ja paketissa luki etta sen pitaisi olla todella luotettava testi ja apteekista sen ostinkin.. Nayttanyt pomminvarmaa negatiivista kummallakin kerralla. Tein ekan testin kun menkat oli myohassa 16pv ja seuraavan kun menkat myohassa 18pv. Suurin ongelma tassa nyt on se, etta lahdin 6 viikkoa sitten Australiaan reppumatkailemaan, joten laakariin meno on hankalampaa.. :/ en tieda mika avuksi, koska en haluaisi reissun menevan pilalle taman takia. En tieda menkoista paljon mitaan koska olen vahan poikatytto ja olen antanut menkkojen vain olla enka pahemmin niita ole seuraillut.. ehka kannattaisi.. joten onko siis taysin mahdollista, etta menkat on myohassa tai jaa kokonaan pois stressin/jannittamisen takia?????
 
vierailija
Moi ! Mulla aikalailla sama ongelma ku muillakin nakojaan, elikka menkat myohassa nyt yli kolme viikkoa, stressia on ollut paljon ennen kun menkkojen olisi pitanyt alkaa ja paljon sen jalkeenkin ja nyt viela entisestaan kun ei niita menkkojakaan kuulu.. Olen tehnyt kaksi kertaa RFSU:n raskaustestin ja paketissa luki etta sen pitaisi olla todella luotettava testi ja apteekista sen ostinkin.. Nayttanyt pomminvarmaa negatiivista kummallakin kerralla. Tein ekan testin kun menkat oli myohassa 16pv ja seuraavan kun menkat myohassa 18pv. Suurin ongelma tassa nyt on se, etta lahdin 6 viikkoa sitten Australiaan reppumatkailemaan, joten laakariin meno on hankalampaa.. :/ en tieda mika avuksi, koska en haluaisi reissun menevan pilalle taman takia. En tieda menkoista paljon mitaan koska olen vahan poikatytto ja olen antanut menkkojen vain olla enka pahemmin niita ole seuraillut.. ehka kannattaisi.. joten onko siis taysin mahdollista, etta menkat on myohassa tai jaa kokonaan pois stressin/jannittamisen takia?????

Ainiin ja viela sellanen kysymys etta voiko hiivatulehdus mitenkaan vaikuttaa menkkojen myohastymiseen, koska olen melko varma etta taitaa hiivasienikin olla paalla talla hetkella. Ainakin on havaittavissa hiivamaista kutinaa ja punotusta... toivottavasti kyseessa nyt ei ainakaan ole minkaanlainen sukupuolitauti :/ ennen matkaan lahtoa olin yhdynnassa, mutta kaytettiin kylla kumia
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä