Kuukautiset myöhässä 4päivää,raskaustesti näytti negatiivista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amskuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Amskuu

Uusi jäsen
27.01.2016
2
0
1
30
Hei. Olen 20-vuotias ja mulla on kuukautiset jo 4päivää myöhässä ja tein testin tänä aamuna ja se näytti negatiivista.mulla on ollut aina säännölliset kuukautiset ja ei koskaan myöhässä.edelliset kuukautiset kesti vain 3päivää kun yleensä 4-5 päivää.alavatsassa on ollut kipua,ihan ku kuukautiset alkaisivat mutta mitään ei tapahdu.onko mahdollista että olisin raskaana vai onko syy jonkin muu?

On voinut olla esimerkiksi ovuloimaton kierto (niitä sattuu varmasti jokaiselle naiselle joskus), jonka takia sitten kierron vaihtuminen venähtää. Tai joskus vain jostain tuntemattomasta syystä säännöllisetkin kierrot vain venyy.
Kotiraskaustestienkin pitäisi jo tuossa vaiheessa näyttää jotain, jos olisit raskaana. Julkisella ei välttämättä pääse ilmeisesti lääkäriinkään edes ellei ole mennyt parit kuukautiset kokonaan ohi.

Jos kuukautiset eivät ole vielä alkaneet, niin oletko jo testannut uudestaan aamupissasta?
Normaalien apteekin ja markettien testien herkkyys on sitä tasoa, että jos hormoniarvot nousevat hitaasti, niin on mahdollista, että testi on vielä 4 päivää kuukautisten poisjäännistäkin negatiivinen.
Tähän vaikuttaa sinun oma hormonitasosi ennen mahdollista alkion kiinnittymistä. Tuo alkion kiinnittyminen voi myös tapahtua myöhemmin kuin yleensä eli silloin testit näyttävät vasta myöhemmin positiivisen tuloksen.
Jos raskaus siis on mahdollinen ja kuukautisia ei kuulu, niin tee testi joka toinen päivä aamupissasta. Jos kuukautiset pari viikkoa myöhässä ja testi edelleen negatiivista, niin sitten ottaisin yhteyttä lääkäriin jotta voivat testata mikä on vialla.

Raskauden ensioireet muistuttavat monilla lähestyvien kuukautisten oireita.

Ja kierron ei tarvitse edes olla ovuloimaton. Pienikin stressi tai joku muutos voi siirtää ovulaatiota vaikka viikolla. Silloin vuotoakin saa odotella. Tee tosiaan parin pv päästä testiä, kyllähän sebän pitäisi alkaa näyttää mikäli kunnollinen raskaus olisi kyseessä. Ja siis ovis on voinu olla normaaiia myöhemmin ja raskauskin alkanu myöhemmin! Tsemppiä! Mullakin oli aikanaan 28 pv kierto ja odotin menkkoja negan kanssa vajaan viikon. Ovis olikin ollut poikkeuksellisesti kp 20 jälkeen ja tikkuun tuli viiva vajaa viikko myöhässä siitä ku menkkojen olis "pitäny" alkaa..

Mullakin oli luomuyrityksen aikaan yksi sellainen kierto. Normaalisti aina sen 28 about mutta kerran venyi 34 päivään muistaakseni. Tuli muutama testi tehtyä mutta negaahan ne oli mun kummastukseksi, ja menkatkin sieltä sitten alkoi.

Yhteistyössä