kuukautiset seksistä?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelevä
Meillä on ollut nyt muutaman kuukauden ajan meistä riippumattomia seksitaukoja, kestäneet kerrallaan viikon, korkeintaan kaksi. Tuon tauon jälkeen joka kerran, kun olemme rakastelleet, on seuraavana päivänä alkaneet kuukautiset, nytkin kohta jo viikon kestäneet. Verta ei tule paljon, enemmänkin sitä ruskeaa mömmöä, minkä kai kaikki tietävät? Tällä kerralla vain alkoi aika ""hassusti"", melkein kuulin plups, kun tunsin, että jotain holahti, ja se oli ihan kirkasta verta. Seuraavat päivät sitä ruskeaa. Eilen sain houkuteltua mieheni avion iloihin saunassa (ei halua yleensä kuukautisten aikana), ja eikös taas tänään tullut vähän vertakin. Minulla on ollut hormonikierukka kaksi vuotta, ja tarkastuksessa muutama kuukausi sitten oli kaikki hyvin. Alkuun olivat jopa kuukautiset kokonaan poissa, mutta yhtäkkiä alkoivat taas kipuineen ja muutaman päivän vuotoineen, onneksi tosin niukempina kuin ennen kierukkaa.
Ei tässä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin varata aika gynelle? Onko kellään mitään vastaavaa kokemusta? Olisin kiitollinen, jos joku voisi asiallisesti vastata ja kertoa kokemuksistaan, kun ei hirveästi huvittaisi gynekologillekaan mennä.
 
###
Mulla kanssa kierukka, ja verta tulee melkein joka yhdynnän jälkeen.

Mun tulkinta asiaan on se, että mulla on kuivat limakalvot, jotka vähän nirhautuu hankauksesta, vaikka olenkin ihan kostea, eikä kipuakaan tunnu ollenkaan.

Tosin verta tulee vain muutama tippa, ei useampana päivänä. Millään en uskoisi tuhon, että seksi jotenkin laukaisisi menkat. Ei niillä pitäisi olla mitään tekemistä keskenään.

Kerran, tosin ennen kierukkaa (söin e-pillereitä) verta tuli yhdynnän jälkeen paljon. Oli tullut jo sen aikana, mieskin oli veressä. Mulla oli gynelle aika seuraavana, vaiko sitä seuraavana päivänä. Kysyin verenvuodosta, eikä gyne nähnyt mitään paikkaa, mistä se olisi voinut vuotaa.

Muutakaan syytä gyne ei silti keksinyt kuin tuon nirhauman limakalvolla, joka oli sitten jo 1-2 päivässä parantunut täysin.

Limakalvothan tosiaan paranee nopeasti, joten siinä mielessä tuo sun viikonkin kestävä vuoto ei ehkä tule mistään nirhaumasta.

Eli sorry, en nyt tainnutkaan osata auttaa.
 
ap
Tuosta nirhaumasta tuli mieleen, että olisiko mahdollista, että kierukan siimojen päät hankaisivat limakalvoja yhdynnässä, ja se aiheuttaisi veren vuodon? Mutta ei sekään selitä ruskeaa vuotoa, mitä on nyt toista viikkoa putkeen. Ja kun vielä tämänkin vuodon alussa oli kuukautiskipuja, niin sekin puhuisi sen puolesta, että nämä ovat kuukautiset. Sunnuntai oli vuodoton päivä, illalla seksiä, ja maanantaina taas vähän veristä vuotoa ja sen jälkeen ruskeaa mömmöä, edelleen jatkuu.

Itselläni on myös vuosikaudet ollut niin, että jos on vaikka viikonkin seksitauko, ensimmäinen kerta sen jälkeen sattuu jossain ""sisällä"", epäilen kohdunnipukkaa. Olen jokaiselle gynelle, kenen luona olen käynyt, puhunut asiasta, muttei ne osaa sanoa asiaan mitään, kun kaikki papaa myöten on aina kunnossa.

Onko sinulla, ###, hormoni- vai kuparikierukka? Olisi kiva kuulla, onko meitä vielä muitakin kierukan käyttäjiä, joilla yhdynnän jälkeen tulee verta.

Itse alan olla kohta aika epätoivoinen. Tykkään seksistä, ja se puoli parisuhteestamme on aina mahdollisuuksien mukaan (mies paljon työmatkoilla) ollut vilkasta, mutta nyt tuo vuotaminen alkaa jo vaikuttaa haluihin. Sunnuntainakin olin ihan hyvin kostunut, kun yhtäkkiä tuli mieleen, että jos taas seuraavana päivän vuodan, ja kuivin heti. Onneksi mies on ymmärtäväinen.
 
Gynefix
Minulla alkanut olla samaa että yhdyntöjen jälkeen aina tulee seuraavana päivänä tai 2 päivän viiveellä ruskeaa vuotoa siihen saakka kunnes menkat oikeasti alkaisivat eli alkaa ns. tiputteluavuotoa ja ehkä se on vähän runsaampaakin se ruskea vuotoa kuin pelkkä tiputtelu. Minulle on asennettu Gynefix-kuparikierukka 2,5 vuotta sitten ( Gynefix ei vuotoja muutoin pitäisi lisätä kuten kuparikierukat yleensä ).
 

Yhteistyössä