Kuukautiset synnytyksen jälkeen (tulivat ja jäivät pois)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omg

Vieras
Niin, synnytin 4 kk sitten. Lopetin Imetyksen vauvan ollessa 2,5 kk ja siitä viikko jälkeen tuli kuukautiset. Nyt olen odotellut uusia kuukautisia, vaan eipä ole kuulunut. Ovat nyt reilun viikon myöhässä. Aloin syömään 2 kk sitten (eli ennen kuin ekat kuukautiset alkoivat) minipillereitä. Muutama pilleri on jäänyt ottamatta ajallaan, mutta paketissa lupaillaan ehkäisytehon säilyvän, jos ottaa 12 h sisällä.

Onko muilla jäänyt kuukautiset välistä, siis sillä tapaa että ovat tulleet ensin synnytyksen jälkeen ja sitten onkin jäänyt välistä tai tullut myöhässä? Vai pitääkö mun tässä varautua siihen että olen raskaana... Eilen olisin jo ostanut raskaustestin, mutta oli tuosta lähikaupasta lopussa.

Mulla kävi tällä viimesellä kierroksella niin, että menkat alko 7kk synnytyksestä (imetin ja imetän edelleen), tulivat alkuun joka toinen kk. Nyt kylläkin jo (valitettavasti) vuotaa joka kk, synnytyksestä aikaa 1v 4kk.

Kyl se kierto voi heitellä jne synnytyksen jälkeen ja hakea paikkaansa. Ja pilleritkin kyllä voivat jättää menkat pois/tehä niistä epäsäännölliset. Itellä alko 2kk syntymästä säännöllisinä, pillerit ovat muuttaneet kiertoa ja jossain välissä ei tullu ollenkaan menkkoja.

Yhteistyössä