Kuukautiset synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiituska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiituska

Vieras

Olisikohan kellään kokemusta tai tietoa seuraavanlaisesta;

Eli synnytyksestä nyt noin 12 viikkoa ja ensimmäiset menkat alkoivat noin 6-7 viikkoa synnytyksestä, kestivät normaalisti sen 5 päivää. Nyt sitten kaksi viikkoa sitten alkoivat toiset menkat, ihan oikein kierron mukaisesti. No, nämä tosiaan tänään kestäneet sen kaksi viikkoa, eikä loppua näytä olevan!

Pillereitä aloin syömään nyt kuukautisten ensimmäisenä päivänä, eli olisikohan sillä vaikutusta asiaan? Mutta tässähän on enää viikko ja sitten pitäisi alkaa tuo tyhjennysvuoto, eli uudet menkat olisi taas sitten viikon päästä, jos nämä nyt yleensä edes kerkeävät loppumaan.. Siis ottaa niin hermon päälle tää jatkuva vuotaminen!! Eihän tässä ole 12 viikosta vuodettu vasta kuin 8-9 viikkoa. Argh!

Yritin googlailla tietoa tällaisesta, mutta enpä oikein mitään löytänyt. Käännyn teidän puoleen, josko jollain ollut samantapaista, eli onko ihan normaalia? Täytynee kohta soitella lääkäriin, jos eivät ala loppumaan. Vuotokin kuitenkin edelleen melko kohtalaista ja pientä kuukautiskipua ilmaantunut uudestaan. Huoh, tällaista siis täällä!

ainaki näillä imetysajan keltahormonipillereillä menkat voi tulla tai olla tulematta ja kestää ihan miten sattuu kuulema.

Itel tuli ekat menkat tytn olles 4kk kesti ihan normi knelisen pv mut vuoto oli ihan sellasta tippa sillon toinen tällön.

Mut joo yksilöllistä kai kaikki nää. Mun käsityksen mukaan kuitenki jos vuoto on runsasta je kestää yli kymmen pv on syytä olla ainaki jossain yhteydessä lääkäriin koska runsas vuoto voi vaikutta esim verenpaineeseen tms.

Menkat voi tulla synnytyksen jälkeen ihan miten sattuu, tai olla tulematta. Mutta sillon joskus vuonna kivi kun alotin pillerit, sitä vuotoa tuli viikkotolkulla juurikin noin. Ei ollu kivaa ei. Onneks sitten heti seuraavan kierron myötä tasottu.

Voi luoja, kuusi viikkoa! Mä olen ihan totaalisen kyllästynyt jo tässä vaiheessa. Kauhistuttaa ajatella, että nää voi kestää vielä vaikka kuinka kauan. :( Eli odotellaan vaan, huh.

Kiitos vastauksista kumpaisellekin!

Yhteistyössä