kuukautiset synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VÄSYNYT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä sama juttu..

Ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen alkoivat tasan kuukausi sen jälkeen, kun vauva alkoi maistella kiinteitä ruokia. Nyt niistä on kulunut jo 6,5 viikkoa (kp46). Kp 24-25 tuli todella vähäistä ruskeaa vuotoa kuin myös kp38-39. Kierto on normaalisti 30-33 päivää. Raskaustesti ainakin näytti negatiivista vielä kp42.

Kuinka kauan pitäisi odottaa vai onko mun elimistö vaan niin sekaisin vielä? Vauvalla ikää 8kk.

Mulla alkoi menkat josksu 9kk synnytyksestä. Sitä ennen oli 2kk tullu silloin tällöin pientä tuhrua.

Minusta ei tarvi huolestua ennen kuin on lopettanu imetyksen kokonaan ja jos ei siitä muutaman kk sisään tule menkkoja,kannattaa hakeutua lääkäriin.

Se on ilmeisesti aika tyypillistä toi menkkojen heilahtelu imetysaikana,hormoonit vielä niin sekasin.

Mulla alkoi kuukautiset aikanaan 11 kuukautta synnytyksen jälkeen. täysimetin 6 kk ja kokonaisuudessaan 8 kk. Kyselin silloin lapsen 10kk neuvolassa lääkäriltä, siitä pitäisikö huolestua, kun kuukautisia ei vaan kuulu. Hänen kantansa oli, että odottele vaan, "joillakin saattaa mennä jopa vuosi vielä imetyksen lopettamisen jälkeenkin, ennen kuin kuukautiset taas alkaa" Nyt tyttärellä ikää jo 2-v ja kuukautiset edelleenkin ihan mitä sattuu; tulee milloin lystää kk 26-51. Ennen synnytystä oli hyvinkin säännöllinen kk 30-31. Täytyneen alkaa ottaa yhteyttä gynekologiin ja kysäistä, liekö tämä enää niin normaaliakaan.

Yhteistyössä