Kuukautisista kierukan jälkeen..*huolissaan*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kaisu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kaisu"

Vieras
Mulla nyt kierukka ollut n 2kk ja toiset kuukautiset menossa sen laiton jälkeen. Mirena hormonikierukka siis kyseessä.
Ekat kuukautiset oli kamalat, tuntui kuin härkää olisi lahdattu kun verta tuli 2vk niin äärettömän paljon.Ajattelin että no, se on nämä ensimmäiset...
mutta nyt toiset. Nämä on kestänyt kanssa jo sen 2vk eikä loppua näy.. vuotanut koko ajan reilusti ja nyt alkaa vatsa olemaan kipeä ja tuntuu et olis jotain huimaustaki. koko ajan kierukan laiton jälkeen pitäny pikkuhousun suojaa käyttää kun vähän tiputellut mutta nämä menkat on ihan järkyt!!
onko tämä enää ees normaalia? pitäiskö soittaa lääkäriin ja kysyä? eihän tästä tule mitään jos menkat kestää 2vk ja vuotaa ihan älyttömästi ja sitten taas 2vk tiputtelee ja taas vuotaa... loppuuko tämä joskus? vai otanko pois koko höskän? miten muilla ´mirena kierukan käyttäjillä?

Mulla väheni vuoto melkein samantien, mut kaverilla ei, ja sillä olikin kierukka huonosti paikoillaan/valahtanu osittain pois. Eli kannattaa soittaa ainakin lääkäriin ja kysyä.

Mulla ensimmäisen Mirenan kanssa vuosi ja tiputteli enemmän ja vähemmän 1½ vuotta. Sitten kierukka poistettiin, ja olikin ollut vinossa kokoajan. Nyt toinen Mirena, eikä yhtään vuotoja eikä kipuja kohta 3 vuoteen. Lääkäri sanoi jo ensimmäisen kanssa, että pitäisi ainakin ½vuotta koettaa ennenkö suostuvat poistamaan.

En tiedä hormonikierukasta, mutta kuparikierukka teki mulle tuon saman tempun. Vuoto runsastui ihan valtavasti ja kivut myös. Jouduin menemään jumbositeillä ja särkylääkkeillä 4-5 päivää vaikka tavallisesti niitä ei tarvitse kuin ensimmäisenä päivänä. Myös vuodon kesto kasvoi 5 päivästä viikkoon.
Luovuin sitten kierukasta kun parisuhdekin kariutui (toki toisesta syystä:) )

Yhteistyössä