kuukautisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katinka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli synnytyksen jälkeen heti 2kk ja 3kk menkat, mutta sitten loppuivat kokonaan. Se oli todella kamalaa, luulin et olis helpottanu, mutta ei! Olin todella kipeä kaiken aikaa. No, lopetin imettämisen vähän ennen kahdeksaa kuukautta ja menkat alko siitä muutaman viikon sisään.
Älä huoli, ei ole vaarallista vaan täysin normaalia. Imetyksen loputtua kestää vielä hetken kun prolaktiinitaso madaltuu normaaliin, sit elimistö alkaa verkalleen toimia. Mulla kuukautiset ihan epäsäännölliset ollu siitä saakka:( mutta gyne (todella hyvä ja kokenut) ei vielä huolissaan. Anto kuitenkin terokuurin, jos sillä sais säännöllisyyttä peliin.
Joillakin kuukautiset ihan normaalisti imetyksenkin aikana ja jotkut autuaat raskautuukin :)

Mulla synnytyksestä 4kk enkä ole imettänyt kuin 1kk, eikä kuukautiset ole alkaneet vieläkään.
Vähän jo kaipailisin niitä...
On niitä tapauksia että voi mennä vuosi-toistakin jottei menkkoja tule.
Ei kun odottelemisiin!

Mulla kans vauva reilu 8kk, eikä menkoista tietoakaan. Imetän kyllä vielä välillä ja varmaan vähän turhan alas pudonnut painokin vaikuttaa. Normaaliahan tää on, eli ei muuta kun odotellaan!

Mulla alkoi vasta kun tyttö oli vuoden. Vähensin imetystä reippaasti tytön ollessa 11kk ja menkkojen alkaessa imetystä oli vaan noin 1-2 kertaa vuorokaudessa. Eka kiertokin sitten venähti 37 päiväiseksi, mutta sekin tasaantui kun imetys loppui kokonaan.

Ihan normaalia siis, älä yhtään huoli! :)

Yhteistyössä