Kuukautisten siirtäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eka kerta

Vieras
Olen lähdössä lomamatkalle ja tietenkin kuukautiset osuu juuri tuohon ajankohtaan. Mulla on kovat kuukautiskivut ja runsasta vuotoa. Lisäksi kaikenlaiset oireilut (päänsärky/migreeni yms) alkaa jo aikalailla ennen kuukautisia.

Mitenkä tuo kuukautisten siirtäminen tapahtuu? En ole käyttänyt e-pillereitä koskaan. Kun kuukautisia siirretään, jääkö silloin pois myös nuo inhottavat tuntemukset (turvotukset, migreeni yms) vai tuleeko ne se silti?

Jos sinulla on ehkäisyntarve niin kannattaa valita yhdistelmäpillerit, JOS ne siis sopivat sinulle. Niillä siirretään syömällä pillereitä pitämättä "tyhjennysviikkoa". Itselle ei yhdistelmäpillerit käy ja jouduin kerran siirtämään kuukautisia, sain Primoluti Nor reseptin sitä varten. Ne piti aloittaa pari-kolme päivää ennen kuukautisten alkua ja sitte söin viikon niitä jolloin kuukautiset siirty sen minkä tarvis. Mulla on harvoin mitään oireita ennen kuukautisia niin en niiden siirtymisestä osaa sanoa.

Mä olen monesti siirtäny primoluteilla onnistuneesti. En halunnu mitää e-pilsuja vaan siirtoon kun en muute tarvinnu ehkästä. Kyl sitä sellasta menkkaoireilua oli jokakerta, ne pillerit kun pidättelevät alkua. Ja kivuliaammat sitten kun lopetin siirron.

[QUOTE="aapee";26368271]Kiitos vastauksista =) Pitää todellakin siirtää, ettei pilaa lomamatkaa täysin.[/QUOTE]

Niitä menkkoja kannattaa siirtää jo edellisessä kierrossa niin seuraava kierto ei sitten osu lomamatkan päälle. Vältyt migreeniltä eikä tartte reissussa muistaa niitä pillereitä

Yhteistyössä