Kuukautisten siirtäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilleritön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilleritön

Vieras
En käytä e-pillereitä, mutta jos haluan siirtää kuukautisiani lääkärin määräämällä pillerillä (en tiedä niistä sen enempää, mutta eikös sellaisia ole olemassa?), niin milloin tuo lääke on otettava? Silloin kun minulla alkaa kuukautiset ja haluan siirtää seuraavia vai vähän ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää?

Itse olen kerran käyttänyt ko. lääkettä. Jos ihan oikein muistan, niin lääke piti ottaa paria päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää.

Kiitos sinulle edellinen. Mitenköhän siinä tapauksessa, kun kierto ei ole ihan tarkka.. Välillä saattaa olla 25 päivää ja välillä 30 tai mitä vaan siltä väliltä.

Pillereitä aletaan ottaa muutamaa päivää ennen oletettuja kuukautisia. Sinun kannattaa siirtää jo kiertoasi kuukautta aikaisemmin kuin sen tarvis olisi. Saattaahan olla, että sinulle tulee sivuvaikutuksia ja siirto ei onnistu. Siksi se kannattaa tehdä jo ennen todellista tarvista. Siirtopillereitä voi syödä enintään 14 vuorokautta ja parin-kolmen vuorokauden kuluttua siitä kun lopetat pillereiden oton alkaa kuukautiset. Pillereitä on olemassa kahta vahvuutta molemmat on Primolut merkkisiä. Googlaa niin tiedät enemmän.