Kuukupista huonoa sanottavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kupin asennus pitävästi voi vaatia harjoittelua, jos ei ole anatomialtaan ihan oppikirjan mukainen.

Mutta paljon enemmän huonoja puoli keksin muista kuukautissuojista.

En ole vielä saanut paikalleen. Mulla on Luneten koko 2 (olen synnyttänyt, aikuinen nainen, ja minulla on runsas vuoto), ja en vaan saa sitä sullottua sisuksiini ilman kipua, ja kivun kanssa en aio sulloa. Ja olen kyllä taitellut sitä sen seitsemän ohjeen kanssa. Vielä en ole kokeillut minkään voiteen kanssa, mutta ollakseen kätevä niin pitää sen mennä paikalleen ilmankin, en ala kulkea liukkarivoide taskussa.

Mulla meni kauan ennenkuin sain sen oikealle kohdalle, kaksi lasta synnyttäneenä laitoin sen liian ylös ja vuoti reunoilta, lopulta hoksasin sen painaa oikealle kohdalle melko alas ennenkuin sen avaa, niin pysyy paikallaan ja on varma.

[QUOTE="vieras";27972020]En ole vielä saanut paikalleen. Mulla on Luneten koko 2 (olen synnyttänyt, aikuinen nainen, ja minulla on runsas vuoto), ja en vaan saa sitä sullottua sisuksiini ilman kipua, ja kivun kanssa en aio sulloa. Ja olen kyllä taitellut sitä sen seitsemän ohjeen kanssa. Vielä en ole kokeillut minkään voiteen kanssa, mutta ollakseen kätevä niin pitää sen mennä paikalleen ilmankin, en ala kulkea liukkarivoide taskussa.[/QUOTE]

Oliskohan se koko 1 sulle parempi? Olen myös synnyttänyt, ja otin koon 1 ja hyvin onnistuu laittaminen.

Minä kans olen synnyttänyt kaksi lasta ja ykkös koko riittää oikein hyvin (enkä ole mikään pikkuinen nainen kropan rakenteelta). Huonoja puolia.. Pari ekaa kuukautista meni harjoitteluun kupin oikein laittamisessa ja tuntui oudolta.. Ja tajusin vasta tokan menkan loppupuolella lyhentää sen tapin ihan nysäksi.

Nykyisin huonoja puolia taas... Sen kupin keittäminen (mulla on erillinen pikku kattila sille) kuukautisten päätteeksi tuntuu työläältä... ja en meinaa muistaa tehdä tyhjennystä iltaisin vaan yleensä muistan sen vasta siellä unen ja valveen rajamailla ja sitten pitää lähteä vessaan... Grrr!

Pisitiivista: kuukautisten olemassaolon muistaa vain silloin kun tyhjentää kupin.

[QUOTE="vieras";27972020]En ole vielä saanut paikalleen. Mulla on Luneten koko 2 (olen synnyttänyt, aikuinen nainen, ja minulla on runsas vuoto), ja en vaan saa sitä sullottua sisuksiini ilman kipua, ja kivun kanssa en aio sulloa. Ja olen kyllä taitellut sitä sen seitsemän ohjeen kanssa. Vielä en ole kokeillut minkään voiteen kanssa, mutta ollakseen kätevä niin pitää sen mennä paikalleen ilmankin, en ala kulkea liukkarivoide taskussa.[/QUOTE]

Olet kokeillut laittaa kupin eri tavalla taiteltuna, mutta oletko kokeillut itse olla eri asennoissa? Oletko kokeillut laittaa taitosta eri asennosta? Jos nekään ei auta, niin sinuna kokeilisin kokoa 1.

Olen käyttänyt kuppia useamman vuoden, enkä vieläkään ole löytänyt huonoja puolia. Mökkeillessäkin kupin käyttö sujuu, kun ottaa huusiin mukaan vesipullon ja kupin puhdistuspyyhkeitä. Vedellä huuhdon enimmät ja puhdistus sujuu puhdistuspyyhkeellä. Laittamisessa ei ole ollut koskaan ongelmaa ensimmäisen kerran haparointia lukuun ottamatta. Pois ottaminen tuntuu lopussa hieman inhottavalta, jos en ole ihan parhaassa asennossa, mutta sekin ongelma korjaantuu helposti. Liian täyteen kuppia ei tosin kannata päästää, mutta itselläni se onkin hyvin harvinaista. Niukan vuodon kanssa tyhjennysvälit voivat olla pitkiä (2*/vrk)

Yhteistyössä