Kuulumisia vuoden jälkeen... Muistatteko kun kerroin täällä piinaavasta rakastumisesta sielunkumppaniin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei menny niinku Strömsössä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei menny niinku Strömsössä.

Vieras
Minä perheellisenä ja naimisissa olevana menin rakastumaan jne.

En muista millä nikillä kirjoitin, mutta noin vuosi siitä on ja täällä kirjoitin. Moni palautteli mua maan pinnalle, että hormonit ne vain vie ja lopeta heti haaveilut jne.

Noh. Vuosi on ollut aikamoinen. En olisi uskonut millainen. En ole vuoteen nukkunut öitäni kunnolla ja piinaava tuska on sekoittunut piinaavaan rakastumisen huumaan. Huh. Kerroin ihastumisestani sekä aviomiehelleni (joka oli surullinen) että ihastuksen kohteelle (joka oli imarreltu ja sanoi myös tykkäävänsä minusta ja ikävöivänsä jos ei nähdä yms.). Kerroin ihastukselle myös perheestäni ja etten halua perhettä jättää. No tapailtiin silti, sänkyyn asti ei ikinä menty, mutta halailtu, suukoteltu ollaan ja pahinta aviomieheni kanssa on varmaan olleet rakkaudentunnustukset ja muiden tuntemusten jakamiset keskenämme, flirtti, "yhteys" meidän välillä ja se että öitä myöten tästä toisesta miehestä olen haaveillut. Kaikkia yksityiskohtia en aviomiehelleni ole luetellut, mutta pääpiirteittäin on koko ajan ollut selvillä tilanteesta. Myös lapsemme ovat oireilleet ja itse olen ollut niin sekaisin päästäni, etten ole oikein kuullut mitä mulle puhutaan, olen unohdellut asioita, ajatus katkeaa kesken lauseen jne. Syön melatoniinia edelleen, jotta saan nukuttua.
Pakonkin edestä siis tuota "sielunkumppania" näin pitkään lähes päivittäin ja hän flirttaili minulle estoitta, kertoili miten on ikävöinyt, halaili, pyysi viettämään yhteistä aikaa jne. Tekstiviestit ja sähköpostit lenteli meidän välillä. Se kaikki tuska mitä tilanne on mulle aiheuttanut, tunteiden myllerrys, on ollut yllättävääkin. Ei meillä mitään kunnon suhdetta ole ollut, mutta yhteen aikaan tuo sielunkumppani aina saattoi mut töistä kotikadulle asti ja halailtiin yms. Juteltiin paljon. Hän sanoi, että olisi minut halunnut omaksi naisekseen.

No sitten vihdoin tilanne raukesi kahdellakin tapaa. Emme enää näe normiarkena niin paljoa, toki silti kerran viikossa - kerran kuussa, sillä välillä. Lisäksi hän vissiin kyllästyi mun jahkailuun ja otti itselleen naisystävän, joka on myös eksänsä eli otti eksänsä takaisin. Heidän suhde tosin kuulostaa olevan aikamoinen.... Ei mene hyvin, aikoo ehkä taas erota jne....

No mutta, en ole enää pitänyt niin paljoa yhteyttä. Aviomieheni on koko tämän ajan minua odottanut, sanoen ettei ruoho ole vihreämpää toisella puolen aitaa jne.

Olen myös oppinut tuntemaa tuota sielunkumppania paremmin. Edelleen olen sitä mieltä, että pääsemme käsittämättömän samoille aaltopituuksille, erilailla kuin kenenkään muun kanssa pääsen. Toisaalta, aina kahden ihminen välinen "väreily" on omanlaistaan. Tällä sielunkumppanilla on kuitenkin ongelmia, sellaisia joihin mulla itsellänikin ehkä olisi taipumus (tunnistan niistä itseni, mutta itse en ole vajonnut yhtä syvälle niiden suhteen) ja epäilen, että jos yhdessä oltaisiin niin saattaisin jotenkin seota hänen mukanaan. Oma aviomieheni pitää minut tukevammin maan pinnalla. Lisäksi sielunkumppanini ei ole kovinkaan käytännöllinen arkisissa asioissa, toisin kuin mieheni. Hän osaa myös olla tosi ahdistava, enemmän kuin oma mieheni.

Summa summarum. Soutamisen ja huopaamisen jälkeen palaan oman aviomieheni kainaloon ja olen onnellinen että mitään vakavampaa ei tapahtunut minun ja "sielunkumppanin" välillä. Ehkä kokemus oli kuitenkin jollain tavalla sellainen, mitä tarvitsin, vaikkei sitä fyysisesti elettykään. Koen muuttuneeni vuoden aikana paljon.

Tsemiä vastaavia kokeville ja aurinkoista kevättä kaikille! Pitäkää rakkaistanne mahdollisimman hyvää huolta, kunnioittakaa ja muistakaa itsekuri..... Tai jotain....

sääliksi käy miestäsi... eihän sille mitään voi jos ihastuu suhteessa toiseen, mutta silloin pitäisi tehdä tiukka päätös suuntaan tai toiseen, ei venkoilla kahden miehen välillä aiheuttaen kaikkein eniten tuskaa miehellesi. :(

Aikamoinen nössö sinun miehesi, että on vaan vierestä kuunnellut noita sinun juttujasi, eikä ole jättänyt sinua. Ja miksi pitää tapailla toista miestä, jos on perhettä ja oma mies kotona??? En tajua.
Ihastua voi, mutta ei pidä antaa ihastuksen viedä mennessään. Kuulostat lapselliselta...

On kyllä hyvä, vihdoin tuntuu että päätös on totta, nyt kun tarpeeksi tunnen "sielunkumppania", niin päätös oli helpompi.

Aviomiesparka on ollut urhea, toisaalta ehtipä hänkin minua pettämään tuossa aiemmin, mikä varmaan helpotti anteeksi antamista nyt näin päin...

Alkuperäinen kirjoittaja Ei menny niinku Strömsössä.;29777080:
On kyllä hyvä, vihdoin tuntuu että päätös on totta, nyt kun tarpeeksi tunnen "sielunkumppania", niin päätös oli helpompi.

Aviomiesparka on ollut urhea, toisaalta ehtipä hänkin minua pettämään tuossa aiemmin, mikä varmaan helpotti anteeksi antamista nyt näin päin...

Itse kamppailen saman asian kanssa :( Mies tosin ei tiedä..enkä minäkään tiedä mitä tekisin..reilu vuos menny nyt :/ Mitähän mä teen?

Teidän lasten puolesta on suru. :(

Äiti käy vieraissa, isä käy vieraissa, elävät siinä pyörteessä, huh. :(
Jos tuosta selviävät ilman vaurioita, niin ihme on. Toivotaan.

Mitäs nuo asiat lapsille muka kuuluisi, ne on aikuisten välisiä asioita.

Hyvä että pystytte jatkamaan vaikeiden kokemusten jälkeen. Toivottavasti vahvempina ja viisaampina. Kaikilla sitä joskus elämä koettelee.

Huh, ei kuulosta terveeltä parisuhteelta, mietityttää lasten kannalta - miltä heistä mahtaakaan tuntua.. :( Lapset aavistavat ja tietävät yllättävän paljon, vaikkei kaikkea lausuttaisikaan ääneen (ja kuten sanoit, lapsetkin ovat oireilleet).

Joskus tuntuu, että tämän päivän aikuiset ihmiset on pudonneet jonnekin kauas todellisuudesta ja vastuusta. Vastuusta omastaan ja jos on perhe niin myös perheen elämästä. Omat halut ja himot menee kaiken muun edelle. Vain omat tunteet ja tekemiset merkitsevät jotain. Perhe kärsii, lapset saavat ihmeellisen ja vääristyneen mallin elämästä ja parisuhteesta. Kasva siinä sitten aikuiseksi kun oma äitikään ei ole vielä kasvanut...

Jos sä olisit aikuinen niin sä olisit voinut oikeasti miettiä ennen kuin hajotat sun perheen.. niin ei sun lapset enää ehjiä ole, eikä sun mieskään ja tuskin olet sitä itsekään.. Mutta lapsillahan ei ole muuta mahdollisuutta kun olla osana teidän perhettä, he eivät voi valita elävätkö sairaassa perheessä sairaiden aikuisten keskellä. Toisin kuin sinä ja miehesi olette aikuisia siinä suhteessa, että voitte tehdä päätöksenjäättekö vai lähdettekö.

Jos tunteet oli noin voimakkaat niin kyllä teidän olisi pitänyt erota. Näyttää lapsille mallia että toista ihmistä ei voi satuttaa vaan on parempi kaikille erota ja jatkaa omaa elämäänsä. Mahdollistaa lapsille kaksi normaalia kotia. Ei ole normaalia eikä tervettä pitää toista varalla..
Tai sit sun olisi pitänyt vain jättää se toinen mies. Tunteilleen ei voi mitään, mutta teoilleen voi.

Joskus tuntuu, että tämän päivän aikuiset ihmiset on pudonneet jonnekin kauas todellisuudesta ja vastuusta. Vastuusta omastaan ja jos on perhe niin myös perheen elämästä. Omat halut ja himot menee kaiken muun edelle. Vain omat tunteet ja tekemiset merkitsevät jotain. Perhe kärsii, lapset saavat ihmeellisen ja vääristyneen mallin elämästä ja parisuhteesta. Kasva siinä sitten aikuiseksi kun oma äitikään ei ole vielä kasvanut...
Missä ihmeen onnelassa sä kuvittelet menneiden vuosikymmenten ihmisten eläneen? Tutustu historian ihmeelliseen maailmaan, saatat oppia jotain olennaista ihmisluonteesta.

Missä ihmeen onnelassa sä kuvittelet menneiden vuosikymmenten ihmisten eläneen? Tutustu historian ihmeelliseen maailmaan, saatat oppia jotain olennaista ihmisluonteesta.

Niin minustakin tuntuu entis aikojen elämä paljon rankemmalta mitä nyt..ei suvaittu erilaisuutta, salattiin asioita ym. oli varmaan kauheeta elämä sillonkin jos nytkin vaikeeta..mm. mummoni juttuja kuullut..

Joo, olen itsekin itseäni syytellyt ja ollut sekoamisen partaalla. Lapset oireilevat mielestäni siksi, että olen tässä ristiriitatilanteessa voinut itse huonosti ja ovat sen aistineet. En ole pystynyt olemaan heille läsnä jne. Heidän oireilu kuitenkin on ihan tosi lievää, mutta huomaan muutoksen aiempaan.

Ero olisi ihan varmasti ollut lapsille paljon suurempi järkytys kuin se, että palaatte kriisin jälkeen yhteen. On ihan hyvä, että annoit ajan kulua, etkä suin päin lähtenyt ihastuksen matkaan.

Kuten itsekin olet huomannut, ihastus ei ollutkaan pelkästään sitä, miltä aluksi näytti. Ihastuksilla onneksi on tapana mennä ohi, jos kuitenkin se entinen suhde on perimmiltään hyvä.

Suosittelen puhumaan lasten kanssa siitä, että äidillä on ollut paha olo ja että et ole huomioinut heitä tarpeeksi. Kyllä he huomaavat ihan samalla tavalla muutoksen parempaankin niin kuin huomasivat muutoksen kielteisempäänkin, kun elämä palaa normaaleihin uomiinsa.

Luultavasti ajan myötä tajuat oman miehesi arvon, hän on aika mahtava tyyppi ja ilmeisesti aika kypsä ihminen, kun ei suin päin lähde pitkästä suhteesta ovet paukkuen ensimmäisen ihastuksen tullen.

Kun tämän asian työstätte yhdessä, niin olette ihan varmasti paljon vahvempia kuin ennen ja olette osoittaneet, että teidän väliinne on todella vaikea kenenkään päästä.

• Tykkää
Reactions: Tallu - ja Ciervo
Ne on niitä elämän kriisejä, joiden kautta kasvamme ihmisinä. Itsekin sellaisen läpikäyneenä ymmärrän tilanteesi hyvin ja olen onnellinen, että olet edelleen aviomiehesi kanssa yhdessä. Kaikkea hyvää teille jatkoon pariskuntana ja perheenä!

Voi mies-parkaa :( Toivottavasti löytää arvoisensa naisen.

Sulle ap voisin sanoa sen verran,että olet itsekäs p¤ska. Sulla olisi ollut vaihtoehto joka ei olisi satuttanut ketään; olisit jatkanut normaalisti miehesi kanssa ja vaikka VÄLTELLYT tuota toista meistä.
Huh mikä akka :( Pelkkä TEKOSYY tuo sielunkumppanuus.

Että palasit kotiin. Itse aikoinaan rakastuin hulluna vuosia sitten. Erosimme mieheni kanssa sen vuoksi. Uuden rakkauden kanssa rakastimne niin helvetisti. Hyvä ettei järki ja henki lähtenyt. Ei siitä suhteesta tullut mitään. Liikaa rakkautta,liikaa kaikkea. Väkisin erosin hänestä. Edelleen rakastan ja kaipaan häntä. Ja hän minua,mutta en halua palata yhteen. Tiedän että hän on minun sielunkumppani,suuri rakkaus ja kaikkea siltä väliltä. Minulla on uusi mies. Hänen kanssa elämä on tasaisen rauhallista. Ei suurta rakkautta mutta ei myöskään suurta vihaa ja mustasukkaisuutta.
Kadun 1.eroani suuresti. Kaipaan hulluna sielunkumppaniani,mutta nyt on rauha ja ihan hyvä elää.

Minä olen kohdannut myös ihmisen, joka tuntuu oikeammalta kumppanilta kuin mieheni ja lasteni isä. En kuitenkaan ole tekemässä mitään. Minä tiedän, että tämä tunne kyllä menee ajan kanssa ohitse. Olen puoli vuotta nyt kitunut tämän kanssa ja koko ajan helpottaa. Saan jo nukuttua paremmin, ajattelen muutakin kuin tuota toista miestä ja koko ajan koetan miettiä, miksi mieheeni rakastuin. Minä en ikinä antaisi anteeksi itselleni, jos rikkoisin lapsilta perheen.

[QUOTE="mei";29779446]Voi mies-parkaa :( Toivottavasti löytää arvoisensa naisen.

Sulle ap voisin sanoa sen verran,että olet itsekäs p¤ska. Sulla olisi ollut vaihtoehto joka ei olisi satuttanut ketään; olisit jatkanut normaalisti miehesi kanssa ja vaikka VÄLTELLYT tuota toista meistä.
Huh mikä akka :( Pelkkä TEKOSYY tuo sielunkumppanuus.[/QUOTE]

Oletko itse törmännyt ihmiseen, joka on ihankun sinua varten syntynyt? Minä voin sanoa, et siinä ei sit tarvii enää miettiä mitään asioita sen jälkeen, kun sellaisen sielunkumppanin kohtaa. Järjellä asioiden ajatteleminen on ihan turhaa.

Avainsana tässä on nyt tunteet! Ne ovat tosiaankin tuntemuksia. Herrajestas sentään, että aikuiset ihmiset todellakin vielä nykyäänkin ovat noin irti ymmärryksestä. Se on TUNNE, joka perustuu aivojen kemiallisiin reaktioihin, ei mihinkään sen suurempaan. Siihen voi suhtautua asiallisesti tai asiattomasti.

Käytännössä jokin oman elämän tyhjyydessä (oman minuutensa tyhjyyttä ei voi selitellä tylsällä kumppanilla!) ajaa etsimään sisältöä jostakin sielunkumppanuusharhasta. Totta kai elämässä kohtaa ihmisiä, jotka tuntuvat samanlaisilta kuin olet itse. Sen harhan suhteessa omaan puolisoon mahdollistaa juuri uutuudenviehätys, kun et vielä tiedä juuri muuta kuin sen mitä olet itse olettanut.

Olen itse aika huono ihastumaan tuntemattomiin, koska tiedostan vahvasti sen, että ihmisissä on vikansa. Siksi tuollainen tuntuu tosi vieraalta.

Millaisissa naisten haavemaailmoissa te sitten oikeasti elätte? Eikö joku työelämän haaste, harrastus tai maailman tapahtumat yleensä tuo mielenkiintoa ja sisältöä elämään, kun sitä on haettava ihmissuhteista?

Oletko itse törmännyt ihmiseen, joka on ihankun sinua varten syntynyt? Minä voin sanoa, et siinä ei sit tarvii enää miettiä mitään asioita sen jälkeen, kun sellaisen sielunkumppanin kohtaa. Järjellä asioiden ajatteleminen on ihan turhaa.

Kyllä,aviomieheni.

Etsin niin kauan että löysin tämän ihmisen,ei tarvinnut alkaa säätämään salaa mitään kun oltiin sinkkuja kumpikin.

Yhteistyössä