Kuuluuko sisaruksille antaa kaikki lastentarvikkeet ilmaiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sisarukset"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta jokaisella pitäisi olla oikeus päättää ihan itse mitä vaatteille ja tarvikkeille haluaa tehdä, ei niin että sisarus tai äiti/anoppi lupaa meidän tavaroita eteenpäin kysymättä meiltä tai olettaa saavansa jotain automaattisesti. Me ei olla haluttu antaa oikeastaan mitään pois ihan siksi, että toiseissa olisi että käyttöä olisi omasta takaa pian uudelleen. Joitain tavaroita olen myynyt pois ja nekin ihan sillä että eivät ole olleet hyviä joten en halua niillä kiusata läheisiä.

No tottakai annan siskolle kaiken, mistä heille suinkin jotain hyötyä on! Hyvä vaan, että tulee tavaralle enemmän käyttöä. Jos ei jotain tarvitse, kyselen tarviiko joku muu lähipiiristä tai sitten myyn/lahjoitan eteenpäin.

no koska mä en edes osta mitään kallista (vaatteet henkalta ja kengät kuomat, myös lenkkarit) niin annan kaiken ilomielin pois, jotta saan kaappiin tilaa.
Ihan epistä tämä ei ole, mulla on esikoinen tyttö ja kuopus poika, siskolla toisinpäin. Eli mä saan sitten siskonpojan vanhoja kuopukselle.

Vaunut oli käytetyt ja pidin samat kuopuksellekin. Turvaistuimet on ostettu uudet, mutta tietty siskon piti ostaa omat kun lapset on saman ikäiset. Myytiin halvalla eteenpäin.

Eli en ole aivan oikea ihminen vastaamaan, mutta kun me ollaan kerta kumpikin töissä ja velkaakin vain säädyllisesti, niin annan mielelläni vanhaa pois, jos vain jollekulle kelpaa. Mieluiten annan sille, jolla on taloudellisesti tiukinta.

Mitkä itse uutena ostettu, ne myydään MUUALLE oikeella hinnalla. Jotain pientä joskus voi antaa, pääasiassa ei. Tarvii sitä rahaa kokoajan itsekkin ja niillä saa taas omalle lapselle uutta mitä tarvii.
Jos suvulle rupee antamaan ni todella pitäs antaa tai myydäkkin pilkkahintaan. Mikä helevetin järkeä siinä on, elättää paremmin tienaavien mukulat...Ja paljon säästän omalle lapselle muistoksi lapsuusajan vaatteista ja leluista jne. ja saa sitten antaa omilleen tietysti. Ja tärkeitä itselle, se eka tietty vaate tai muuten rakas lelu jne. Niitä en myis vaikka mitä maksettas.
Ja LAINAAN en anna enää kellekkään mitään, niin monesti ne joskus tuli takaisin rikkinäisinä jne.

Antaisin siskolleni kaiken itse ilmaiseksi saamani sekä sellaisen tavaran jota en ole tykännyt käyttää ja hän saisi pistää ne surutta eteenpäin. Priimatavaran hän saisi lainaan, jos oma lapsilukuni olisi vielä auki ja tiedän että niitä käytettäisiin huolellisesti ja palautettaisiin tarvittaessa viipymättä.

Yhteistyössä