Hae Anna.fi-sivustolta

Kuuluuko tietokoneen päivityksen poistaa tiedostoja?

Viestiketju osiossa 'Tietotekniikka' , käynnistäjänä Kysymyksiä koneesta, 22.02.2016.

1. Hei,

Avasin tänä aamuna koneeni ja se oli hieman erikoinen: taustakuva oli muuttunut itsestään aivan erilaiseksi; alhaalla luki teksti, joka sanoi, että käytössäni on tilapäinen profiili ja kun suljen koneeni, niin kaikki tiedostoni poistetaan. Käyttöjärjestelmäni on Windows 8.1 ja tein eilen virustorjuntaohjelmistolla koko koneen kattavan päivityksen, eikä mitään löytynyt. Eilen myöskään mitään tiedostoja ei ollut kadonnut työpöydältäni ja kaikki oli muutenkin normaalisti.

Onkohan kaikki silti kunnossa? Kaikki työpöytäni tiedostot olivat poissa, kun avasin koneeni (tosin olin kopioinut kaikki tärkeät jo aiemmin muualle). Vain roskakori sisälsi ne asiat, jotka olin itse laittanut roskiin. Parissa selaimessani on myös NoScript-lisäosa ja sekin oli poistettu. Piti lisätä uudelleen. Kuuluuko päivityksen tehdä tällaista?

Olen miettinyt, että voikohan osoittesta noreply@broadbean.net saamani sähköpostiviesti jotenkin liittyä tähän. Siis viesti oli tullut muka työnvälitysfirmasta (olen rekisteröitynyt eräälle työnhakusivustolle), mutta kun googletin, niin löytyy kyllä osoite broadbean.com, mutta ei broadbean.net. Tarttuikohan koneeseeni kuitenkin joku virus tuon mukana?

2. mie luin Vierailija

että jos koneen kapasiteetti on pieni, niin ei mahdu kokonaan tuo 10 ja se keskeytyy. itellä tulee aina se päivitysilmoitus, mutta en vielä sitä halua, ennenkuin on pakko, ehkä heinäkuussa, silloin loppuu ilmanen päivitys. Ruksista olen ottanut pois, mutta ne on jo alkaneet sen pakkopäivityksen joillakin koneilla. Joissakin koneissa sitä voi manuaalisesti tehdä jos jumittuu.

3. puup Vierailija

4. lukekaa lehdestä Vierailija

Vaikka iltalehdestä netistä, siellä on juttu just, miksi koneet jämähtää, joku päivitysongelma.

5. Clever Cat Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa...... kuinka virusturvaoljelmalla kone päivitetään...??
    Robleemi saattaa olla juuri tuossa...?

6. Clever Cat Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on ollut Windows koneita ties kuinka monta eikä niitä ole päivitelty virusohjelmilla...vaan Windows Updaden kautta.
    Ei se poista mitään, tai jos poistaakin tilalle päivittyy uudempi versio ko. kohteesta.

7. Tosivihainennn Vierailija

Olen kyllästynyt tietokoneisiin. Päivitin Nortonin virusohjelman ja Office-paketti hävisi. Kokonaan.

Jos joku haluaa kysyä MINULTA, että MITEN tuo on mahdollista: en tiedä, ei pitäisi. Ehkä joku tietää. Minä oon vanha rouva enkä ymmärrä näistä mitään. Yhtänä mitään.
    Office-paketti ei ollut 365-versio, tämä on ollut kolmisen vuotta koneellani. Virhe olikin siinä, että latasin sen aikoinaan netistä enkä ostanut kaupasta pakettia, jossa olisi tuotetunnus olemassa. Olin kyllä fiksusti kopioinut wordille kaikki ostokseen liittyvät tiedot kuten tuotetunnus, sähköposti jota käytin jne. Mutta kun ei ole sitä wordia!!! koska office on kadonnut.
    Eli kysymys kuuluu: mikä Office-paketti kannattaa ostaa kaupasta sellainen, mikä ei ole 365 versio vaan jää koneelle olemaan?

8. toinentollo Vierailija

Vaihda appleen. Sen vastauksen sain kun kyselin microsoftin ohjelmista. MInusta se ei ole mikään vastaus. Mutta ostin minäkin ensin vahingossa mainitsemasi 365 paketin. Markkinointi ei toimi jos se ohjaa ihmisiä valitsemaan väärin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri