KUULUUKO tuon ¨jalustallisen turvakaukalon olla NOIN pystyasennossa autossa? Eihän tuo VOI olla hyvä asento vauvalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä siis Baby-safe plus Britax kaukalo ja kun asensin sen ekaa kertaa autoon, huomasin, että se tulee TODELLA pystyasentoon...Lapsi lähestulkoon ISTUU siinä :/...Onkohan se oikein edes asennettu herää kysymys...Onko se ihme, jos vauva huutaa kaukalossa, kun asento on ihan luonnottoman istuva...

Kuuluuko sen tulla noin istuvaan asentoon? Onko teillä muilla samoja ongelmia mahdollisesti erimerkkisten jalustallisten kaukaloiden kanssa...? :(

Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
saisko kaukalon enemmän lepoasentoon, jos etummaisen penkin selkänojaa nostaa ja vetää muutenkin penkkiä eteenpäin? Jää enemmän tilaa kaukalolle taakse..

Ei...Kun tuo jalustahan sen ratkaisee..Ei jalustaa saa säädettyä...:(

Alkuperäinen kirjoittaja saman huomannut:
joissain turvakaukalomalleissa on järkyttävän pysty se vauvan asento...

Ai että tätä on muissakin kaukaloissa...Aloin tosissaan jo miettiä, että olen asentanut sen päin seiniä...Kun eihän vastasyntynyttä muutenkaan saisi istuttaa...Turvakaukalossa tuo ainakin ihan selkeästi ISTUU , eikä viihdy yhtään...:(

Aiempi kaukalomme oli ilman jalustaa ja sitä sai siis tietenkin säädettyä enemmän kallelleen ja lapsi simahti samantien kun auto käynnistyi...Nyt automatkat tuntuu olevan pelkkää huutoa...Eihän kukaan istueltaan tykkää nukkua...:(

Meillä sama kaukalo ja varsinkin nyt kun se siirrettiin miehen autosta minun autooni ( citikka c4 ) asento on TODELLA pysty!Miehen autossa se oli jotenkin luontevammassa asennossa, mutta nyt kun olen pari kertaa kuljettanut vauvaa omassa autossani, olen pistänyt merkille, että tosi huonolta vaikuttava asento on kyllä :(. Ap: minkä merkkisessä autossa teillä kaukalo on? Citikassa tosiaan asento on luonnottoman pysty,,,, miehen Volvo V50:ssä vähän inhimillisemmän oloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luultavasti takapenkki on sen mallinen. Laita jotain peittoa tms. sinne penkille, että penkki tulee vaakasuoraan suoremmaksi.

peessaan tätä, meil oli gracon kuppi muksuilla. penkki jäi suht istuvaan asentoon. laitoin paksun pyyhkeen jalustan alle, sain sillä tasotettua asentoa. ja kuitenkin pysyi tukevasti kiinni istuin, ei luistanut pyyhkeen päällä tms

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Luultavasti takapenkki on sen mallinen. Laita jotain peittoa tms. sinne penkille, että penkki tulee vaakasuoraan suoremmaksi.

Sinne tuskin saa asentaa mitään omia virityksiä jalustan alle...?

Kyllä mä ainakin olen laittanut, kunhan vaan saa istuimen / jalustan senkin jälkeen jämäkästi paikoilleen kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Meillä sama kaukalo ja varsinkin nyt kun se siirrettiin miehen autosta minun autooni ( citikka c4 ) asento on TODELLA pysty!Miehen autossa se oli jotenkin luontevammassa asennossa, mutta nyt kun olen pari kertaa kuljettanut vauvaa omassa autossani, olen pistänyt merkille, että tosi huonolta vaikuttava asento on kyllä :(. Ap: minkä merkkisessä autossa teillä kaukalo on? Citikassa tosiaan asento on luonnottoman pysty,,,, miehen Volvo V50:ssä vähän inhimillisemmän oloinen.

Vanhemmassa Toyotassa.

peessaan tätä, meil oli gracon kuppi muksuilla. penkki jäi suht istuvaan asentoon. laitoin paksun pyyhkeen jalustan alle, sain sillä tasotettua asentoa. ja kuitenkin pysyi tukevasti kiinni istuin, ei luistanut pyyhkeen päällä tms

Pitää sitten koittaa tätä...Kamalaa olisi itsekin istuksia tuollaisessa kaukalossa, josta melkein keikkaa nokilleen kun niin pysty asento on...

meillä peg peregon jalustallinen kaukalo ja tosi pystyssä se kyllä on. Ei sitä voi mitenkään edes säätää kun jalusta tulee isofix kiinnityksellä kiinni. Että on niitä sitten vissiin muitakin missä kaukalo tulee luonnottoman pystyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
meillä peg peregon jalustallinen kaukalo ja tosi pystyssä se kyllä on. Ei sitä voi mitenkään edes säätää kun jalusta tulee isofix kiinnityksellä kiinni. Että on niitä sitten vissiin muitakin missä kaukalo tulee luonnottoman pystyyn.

Tässä jalustassa on tukijalassa se vihreä juttu, jonka kuuluu jäädä näkyviin silloin kun jalusta on oikein asennettuna paikalleen...Viitsisi kauheasti kikkailla ja tumpata sitä peitoilla ja pyyhkleillä, kun onko se sitten enää turvallinen...? :(

Vai pitäisikö vaan siirtyä olemaan kokonaan ilman jalustaa, tällöin saisi edes hiukan vaikutettua istuimen kaltevuuteen...Harmi, kun tuo jalusta on muuten niin kätevä...MIKSI IHMEESSÄ se on suunniteltu noin luonnottoman pystyksi :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:

Tässä jalustassa on tukijalassa se vihreä juttu, jonka kuuluu jäädä näkyviin silloin kun jalusta on oikein asennettuna paikalleen...Viitsisi kauheasti kikkailla ja tumpata sitä peitoilla ja pyyhkleillä, kun onko se sitten enää turvallinen...? :(

Vai pitäisikö vaan siirtyä olemaan kokonaan ilman jalustaa, tällöin saisi edes hiukan vaikutettua istuimen kaltevuuteen...Harmi, kun tuo jalusta on muuten niin kätevä...MIKSI IHMEESSÄ se on suunniteltu noin luonnottoman pystyksi :(

Ei se vika ole jalustassa vaan auton takapenkin muodossa!

Saako sinne alle laittaa jotain? Onko turvallinen näin? Meilläkin kauhean pysty asento vauvalla, johtuu juuri takapenkkien asennosta :/

Sinne jalustan alle ei saa laittaa mitään, mutta sinne alustan alle, sinne penkin "koloon" voi laittaa esim lankun pätkän korokkeeksi ja pitääkin laittaa, sillä muuten vauvan pää on erittäin huonossa asennossa, saako edes kunnolla happea??? sen lankun voi sit kääriä esim pyyhkeeseen, joilloin ei pistä niin silmään. Tällainen ratkaisu oli meillä ja monilla muilla, koska istuin ei ole muuten passannut ollenkaan. akta graco oli meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Sinne jalustan alle ei saa laittaa mitään, mutta sinne alustan alle, sinne penkin "koloon" voi laittaa esim lankun pätkän korokkeeksi ja pitääkin laittaa, sillä muuten vauvan pää on erittäin huonossa asennossa, saako edes kunnolla happea??? sen lankun voi sit kääriä esim pyyhkeeseen, joilloin ei pistä niin silmään. Tällainen ratkaisu oli meillä ja monilla muilla, koska istuin ei ole muuten passannut ollenkaan. akta graco oli meillä.

Ei jalustan alle, mutta alustan alle...? Siis tuleeko sinne jalustankin alle joku alusta erikseen? Mä kun olin kuvitellut, että on vaan jalusta, johon kaukalo laitetaan, eikä muuta.

silloinhan se nimenomaan on turvallinen, kun siinä istuimen kyljessä oleva viisari on oikeassa asennossa. Laittakaahan sinne alle jotakin, niin on vauva turvallisessa asennossa ja pystyy hengittämään.

No meillä ainakin tuossa istuimessa on sivussa semmonen "näyttö" joka näyttä milloin istuin on sopivassa asennossa. Ja kieltämättä se tuntuu hurjan pystyltä kun laittaa sen silleen niinkuin sen pitää näytön mukaan olla.

Yhteistyössä