kuuluuko vuokralaisen maksaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liituska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liituska

Vieras
kun me muutettiin ja meil on sellanen hissi missä ne liukuovet aukee sivuille..
no mul oli koulupöytä ja jätesäkki mikä oli lattia sekä tietokoneen keskusyksikkö+monitori ja koulupöydän laatikosto hississä.

ja kumpaankin oven päähän jätin 10cm raon kerta tiesin että ovet aukenevat..
noh jätesäkki jäi toisen liukuoven välin se nappas sen sinne (reunan..)
ja hissin ovi jäi jumiin..oikeeseen kerrokseen kylläkin.

soitin koneelle keskiviikko päivänä klo 16.03 ja huoltomies tuli 16.50
teki 30sek työn ja lähti.eli aukasi vaan oven ja poistui..

avaimet kun palautin vuokranantajalle niin hän lykkäs mulle 142? laskun ja sanoi että mun kuuluu se maksaa ja laskussa luki että ahdattu liian täyteen..

soitin koneelle ja riitautan nyt sen jutun,mutta se selviää vasta ens viikolla.mutta eihän mun kuulu sitä maksaa kerta se oli vahinko.appiukko oli sitä mieltä että se kuuluu taloyhtiölle,onko näin??

mutta eihän mun kuulu maksa tuollaista summaa 30sek työstä että saan ensin tunnin melkein ootella että joku vaivautuu tulemaan ja kuitenkaan mitään ei pitänyt korjata.mun mielestä se on kohtuutonta.eihän kiinteistöhuoltokaan ota noin paljoa oven aukasusta viikonloppuna..

Alkuperäinen kirjoittaja liituska:
mutta eihän mun kuulu maksa tuollaista summaa 30sek työstä että saan ensin tunnin melkein ootella että joku vaivautuu tulemaan ja kuitenkaan mitään ei pitänyt korjata.mun mielestä se on kohtuutonta.eihän kiinteistöhuoltokaan ota noin paljoa oven aukasusta viikonloppuna..

mutta noilla hissiuggeleilla,sun muilla asntajilla on meinaan suht tyyriit taksat, että tuntuu normaalilta laskutukselta, vaikkakin täyttä kiristystä :)

Kuten jo tossa mainittiin, niin noilla erikoisammattimiehillä on ihan hyvät päivystystaksat. Mutta sinulle tuo lasku kuuluu, koska omalla toiminnallasi aiheutit vian.

Täällä ainakin järjestyssäännöissä lukee että ei saisi käyttää hissiä kun muuttaa. Kaikki kuitenki käyttää ainakin niille mitkä mahtuu on tosi pieni hissi. MUTTA usein rikki kun noi liukuvat ovet on perseestä!

Alkuperäinen kirjoittaja liituska:

Ikäväkyllä mä luulen että se kuuluu sulle.
En tiedä missä asut mut yleensä huoltoyhtiöon samassa kaupungissa.
Ja Kone laskuttaa varmasti myös kilometrit että ne tulee jatuntiliksat niilläon varmasti ihan eri luokkaa kun tavan huoltoyhtiön duunarilla.
Niin ja ei ne laskuta bsiitä SUN odottelusta
;)

Ne ei välitä vaikka sä olisit kaks tuntia siellä odotellut.

No soitapa sinne taloyhtiöön eli isännöitsijälle ;) Sillä asia selviää.

Mutta jos kerran vuokranantaja on saanut laskun ni maksettava se kai on. Taloyhtiö on joutunut tilaamaan sen huoltajan paikalle, koska sinä "häiriön" olet aiheuttanut. Ihan sama oletko vuokralla vai omistajana. Ei se nyt ainakaan vuokranantajan velvollisuus ole sitä maksaa.

Meiän tiskikoneen korjaus tais maksaa muuten saman verran. Että ammattitaksat ne on.

Yhteistyössä