Hae Anna.fi-sivustolta

Kuumeen tunne ilman kuumetta ja väsymys

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Oudot oireet, 05.10.2010.

1. Oudot oireet Vierailija

Osaisikohan joku auttaa. Minulla on ollut muutamia päiviä ihan ihme oireita, joiden syytä en tiedä. Isoin ongelma on ollut kuumeen tuntu ilman kuumetta tai edes lämpöä. Olo on aivan samanlainen kuin olisi 38 asteen kuume päällä. Tulehduskipulääkkeillä siitä johtuvat nivelkivut ja ihon tuntoherkkyys tosin hieman helpottavat. Toisekseen on ollut kova väsymys. Saatan nukkua yössä kevyesti yli 10 h ja siitä huolimatta illalla nukkumaan mennessä väsyttää aivan hirveästi. Olo on jotenkin voimaton ja tuntuu että kävisin jotenkin hitaalla. Mitään yleisoireita ei ole, joten flunssasta ei ole kyse. Tuon tällä hetkellä jylläävän flunssankin sairastin pois alta jo loppukesästä. Onko kellään ollut tällaisia samanlaisia oireita, mistä nämä oikein johtuvat? Jos nämä oireet nyt vielä jatkuvat, niin pitänee sitten käydä lääkärissä. Kilppariarvot ovat ok, joten mitään kilpirauhasen vajaatoimintaa ei ole taustalla.

2. baaba Vierailija

Voisikohan liittyä allergiaan? Huonepöly, lemmikit? Allergia voi joskus jopa aiheuttaa vähän kuumeista oloa ja väsyttää myös. Onko ulkona helpompi olla kuin kotona?

3. neuvo Vierailija

Juotko tarpeeksi? Minulla oli tuollaisia oireita, kunnes eräs viisas vanhempi nainen ehdotti, että kokeilisin juoda 2 litraa vettä päivässä pari viikkoa ja katsoisin, miten oireille käy. Hävisivät!

4. vierailija Vierailija

Ihan samat oireet/vaivat minullakin. Tulin etsimään vastausta täältä netistä ja näin kirjoituksesi.

Kovin kuumeinen olo ja hirveä väsymys, ei jaksa oikein mitään.
    En ole vielä löytänyt vastausta, miksi voi olla kuumeinen ja sairas olo ilman kuumetta.

Tämä alkuperäinen kirjoitus on jo kirjoitettu 9 vuotta sitten.
    Toivottavasti kirjoittaja on vielä elossa, ettei minun tarvitse pelätä näitä oireitani?

5. Vierailija sonia Vierailija

Moikka. Vitsi tulin ite kans ettii tietoo mun oireista ja tää löyty. Mulla kans ku palas töihin eli jatkuvaan ulkoilmaan tossa yli kuukaus sitten ni joka päivä koko päivän uupunu, väsyny, voimaton, hidas ja silmiä kuivaa ja syynä oon miettiny kaikelaisia erilaisia juttuja PAITSI allergiaa, koska mulla ei oo koskaan elämässä ollutkaan allergiaa ni en oo sitä vaihtoehtoa ajatellutkaan mutta sehän voi puhjeta milloin vain kellä vain ja tarkoitan just sitä heinä yms allergiaa. Ni nyt tänään marssin apteekkiin töitten jälkeen ja katsotaan paraneeko olo loppu viikosta

6. Vierailija sonia Vierailija

Moikka. Vitsi tulin ite kans ettii tietoo mun oireista ja tää löyty. Mulla kans ku palas töihin eli jatkuvaan ulkoilmaan tossa yli kuukaus sitten ni joka päivä koko päivän uupunu, väsyny, voimaton, hidas ja silmiä kuivaa ja syynä oon miettiny kaikelaisia erilaisia juttuja PAITSI allergiaa, koska mulla ei oo koskaan elämässä ollutkaan allergiaa ni en oo sitä vaihtoehtoa ajatellutkaan mutta sehän voi puhjeta milloin vain kellä vain ja tarkoitan just sitä heinä yms allergiaa. Ni nyt tänään marssin apteekkiin töitten jälkeen ja katsotaan paraneeko olo loppu viikosta

7. vierailija Vierailija

Onkos kukaan löytänyt syytä? Mä voisin vain nukkua ja maata

8. Mirmeliina Vierailija

9. Mirmeliina Vierailija

10. vierailija Vierailija

Itselläni vastaavat oireet on johtunut hypokalemiasta, eli kaliumin puutteesta.

11. vierailija Vierailija

Ja mulla raudanpuutosanemiasta. Ferritiinit kannattaa tsekata.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri