Kuumeinen lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terter
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terter

Jäsen
22.09.2005
120
0
16
Lahti
Pojallani oli menny ihan hyvin päiväkodissa eilen (on puolipäivähoidossa). Päiväunen jälkeen huomattiin että hänelle on noussut kuumetta. Pepusta mitattu lämpö 38,9.
Syö kyllä hyvin mutta juo välillä hyvin ja huonosti.

Välillä säpsähteli nukahtamisen aikana. Joskus heräsi itkien ja huutelevan.

Tänään on väsynyt, itkuinen välillä ja pirteä välillä. Illemmalla on kai taas kuumetta, mut ei saatu mitattua lämpöä. Häntä itketti/huusi jos yrittää mitata, vaikkei painanu syvään yhtään.. (sama juttu eilen, itki mut saatiin nähdä lämpölukeman)

Nukkunut paljon välillä tänään. Illalla nukkui pari tuntia ja heräsi ja annettiin iltapalaa ja velliä. Häntä alkaa taas nukuttaa sylissäni, nyt nukkuu taas..

Rohinaa varmaan kuuluu vielä, tai en tiedä olisko muita ääntä, me molemmat vanhemmat kuuroja, sen takia vähän vaikeaa tietää. Pojallamme oli jotain 3 vkon sitten keuhkoputkentulehdus, viime viikolla käytiin lääkärissä, rohinaa kuului vielä silloin mutta keuhkot hyvät.

Pitäiskö huolestua?? Onko normaalia?

Jos huomenna väsymys, kuume jatkuu..pitäiskö viedä lääkärille?

Mietin johtuuko hampaiden puhkeamisesta?? Vauvarokosta?? mikä..

Voi olla vaikka mitä. Joku virus, korvatulehdus, uusiutunut keuhkoputkentulehdus, vauvarokko... Perussääntö on kai se, että jos kuume jatkuu yli kolme päivää (tai jos tulee muita huolestuttavia oireita) niin sitten lääkäriin.
Oletko antanut särkylääkettä?

Kurkkasin profiilista lapsen iän :). Oletko kokeillut mitata kuumetta kainalosta? Meidän lapset tykkää siitä enemmän kuin pepusta mittaamisesta. Lapsi napakasti syliin, ja mittari kainaloon.

Joo eilen annettiin joku kuumelääkettä suun kautta.
Tänään ei vielä ehditty antaa lääkettä, ku aamusta iltapäivään ei ollu lämpöä (ainakin mielestäni).. mut nyt illalla tuntuu että olis lämpöä..mutta nukkuu yhä, joten seurataan vielä tilannetta...suppoja on ehkä vaikea saada hänelle, hän yleensä pidäyttyy ja muistelin aiemmin kertoja, ku yritettiin laittaa suppoa, ei menny sisään..tuli kesken pisu tai suppo "sulaa" pois... mut kerran onnistuin saada... epäilen ettei nyt vielä onnistu, ku hän itkee jos yrittää laittaa lämpömittarin... vaikka yritettiin rauhoitella häntä...

Hmm, täytyy kokeilla myöhemmin kainalosta mittaamisesta.. Jos pysyy paikallaan vaan kiltisti... vaikka tänään poikani oli ottanu illalla velliä ja sitten otin syliini ja häntä jo väsyttää ja torkkuilee...vaikka oli silloin vähän aikaa sitten nukkunu pari tuntia... Huolissaan kyllä olin ja olen yhä... Avokkini ei ole paljon huolissaan ja sanoi vaan että hän on vaan väsynyt kuumeen takia..

Hmm... ymmärrettävää ku poika on minun EKA lapsi minulle, ei ihme jos alan huolestua helposti jos on jotain outoa...

Kannattaa varmaan kuitenkin yrittää sitä kuumeen mittaamista, jos poitsu kerran tuntuu kuumeiselta, niin tiedätte sitten pitääkö yrittää kuumetta lääkkeellä alentaa.
Minä itse käyttäisin lapsen lääkärissä, jos vastikään olisi ollut keuhkoputkentulehdus ja nyt on taas kuumetta. Tauti on voinut uusia tai joku muu pöpö päässä iskemään. Kuitenkin aika pienestä miehestä vielä kyse.
Voimia vanhemmille ja pikku-miehelle :)

Heips.

Poika näyttää olevansa tervehtynyt, ei ole kai kuumetta enää.

Poika nukkui ihan hyvin viime yön, vaikka välillä heräsi itkien ja tutti takas suuhun ja jatkoi nukkumista..

Mutta seurataan vielä tilanne, jos kuume tulis takas, niin ehkä lääkärille.

Mut tällä hetkellä ei ole syytä lähteä lääkärille, ku poika on ihan pirteä ja leikkisä.

Helpotus on, jos on siis kaikki hyvin..

Yhteistyössä