Kuumetta 39,7 tuolla vajaa 3v:llä, auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonteri

Jäsen
01.10.2006
303
0
16
tunnen itteni ihan hyödyttömäksi :( Mä en tiedä pitäskö tuo tyttönen viedä lääkäriin vai riittääkö kotilepo... Eilen nousi kuume illalla (38,6) ja nyt mittasin niin oli jo tuon vajaa 40 astetta... Yön nukkui ihan hyvin, syö ja juo normaalisti, katselee lastenohjelmaa, ja välillä rakentaa legoilla :o

Annoin illalla ja aamulla lasten panadolia ja sanoo itse että voi ihan hyvin... Meidän lapset on sairastanu niin vähän etten oikeen tiedä mistä pitäs huolestua, kun lapsi kuitenkin muuten on ok, vain tuo kuume vaivaa... Tuntuu vaan ihan järjettömiltä nuo lukemat :o

Kertokaas nyt mulle joko te oisitte kiikuttanu lapsenne tohtoriin näytille :ashamed:

En kiikuta, jos jaksaa ja juo/syö riittävästi. Jos kuume jatkuu pidempään tai ei saada ollenkaan alas, niin sitten.

Mutta meillä on aikaisemmin reseptinä saatua Pronaxenia. Jos pronaxen&panadol ei pidä kuumetta, niin varaan ajan tervesykeskukseen.

Mun äiti melkein tuli lankoja pitkin kun sanoin sille puhelimessa etten ollu viemässä tyttöä tänään lääkärille, "nuohan on jo vaaaaaaarallisia lukemia" se toitotti mulle, mut eikös noilla pikkusilla oo ihan normaalia että kun on kuumetta se on helposti korkeemmalla kuin aikusilla...

Ei nuo vaarallisia lukemia ole, mulla etenkin nuoremmalla nousee aina kuume melkein 40 asteeseen. Kerran oli jopa 41 astetta kun korvatulehdus oli iskenyt.

Yleiskunnon mukaan kannattaa mennä. Jos lapsi syö, juo ja jaksaa vähän leikkiä, ei ole syytä huoleen. Jos lapsesta tulee velton oloinen tai selvästi kipeä tai kuume ei laske lääkkeillä, sitten on hyvä käydä näytillä.

mittaapa nyt uudelleen, mutta ei hysteriaa vielä tarvita, meillä toisella lapsella nostaa aina helposti kuumeen korkealle ja seuraavana päivänä laskee. sitä kuumelääkettä voi antaa päivälläkin.

No voithan sä soittaa lääkärillle, tais siis sinne vastaanottoon varmuuden vuoksi. Mutta varsinkin jos soitat terveyskeskukseen ni luulenpa et käskevät vielä olla kotona.

Lapsilla tosiaan nousee kuume helpommin korkeaksi. Sun lapsella vasta eilen noussut, kuka nyt päivässä paranee? Eri asia sit jos muitakin oireita, mutta silti mieluummin useampi päivä mennyt, jos jaksaa olla lapsi. Mut on kerran teininä lääkäri käännyttänyt kotiin, vaikka oli angiina tulossa, ei kuulemma voinut vielä tutkia nielua kun ei ollut mennyt kolmea päivää!

Jos kuumelääke laski lämpöä ni anna ihmeessä toinen!

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Ei nuo vaarallisia lukemia ole, mulla etenkin nuoremmalla nousee aina kuume melkein 40 asteeseen. Kerran oli jopa 41 astetta kun korvatulehdus oli iskenyt.

Yleiskunnon mukaan kannattaa mennä. Jos lapsi syö, juo ja jaksaa vähän leikkiä, ei ole syytä huoleen. Jos lapsesta tulee velton oloinen tai selvästi kipeä tai kuume ei laske lääkkeillä, sitten on hyvä käydä näytillä.

Peesaan tätä!

Meidän esikoisella 5v. kun on kuumetta, niin se nousee aina sinne 40 helposti, kun taas keskimmäisellä lapsella 3v. kuume on yleensä 39. Seuraile tilannetta siis jos lapsi on velttö ja väsynyt eikä leiki niin lääkäriin! Kyse voi olla silloin vakavammasta.

Nyt on ollut ainakin täällä Oulun korkeudella kuumetautia liikkeellä joka saattaa kestää vain sen vuorokauden, on siis lyhytkestoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonteri:
tunnen itteni ihan hyödyttömäksi :( Mä en tiedä pitäskö tuo tyttönen viedä lääkäriin vai riittääkö kotilepo... Eilen nousi kuume illalla (38,6) ja nyt mittasin niin oli jo tuon vajaa 40 astetta... Yön nukkui ihan hyvin, syö ja juo normaalisti, katselee lastenohjelmaa, ja välillä rakentaa legoilla :o

Annoin illalla ja aamulla lasten panadolia ja sanoo itse että voi ihan hyvin... Meidän lapset on sairastanu niin vähän etten oikeen tiedä mistä pitäs huolestua, kun lapsi kuitenkin muuten on ok, vain tuo kuume vaivaa... Tuntuu vaan ihan järjettömiltä nuo lukemat :o

Kertokaas nyt mulle joko te oisitte kiikuttanu lapsenne tohtoriin näytille :ashamed:

Yleensä korkea kuume kertoo bakteeri tulehduksesta, eli veisin lääkäriin

Yhteistyössä