Kuumetta ja ripuli - vähän väliä uusii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen sentyyppinen, ettei minulle ole koskaan aiemmin kuume noussut herkästi. Meni hyvinkin 20 vuotta, etten sairastanut kuin ehkä yhden kerran kuumetta. Lapsena kylläkin oli kuumekouristuksia. Tänä vuonna olen jo neljästi saanut salamannopeasti nousevan korkean kuumeen (minulle 37,5 vetää jo voimattomaksi ja parhaimmillaan kuumetta on ollut 39,6) jolloin olen täysin puolitiedoton. Lisäksi maha menee täysin sekaisin, eli tulee kivulias, vetinen ripuli. Sain viimeksi rauhoitettua mahani Imodiumilla, mutta edellisella kerralla kuume sahasi 4 päivää ylös alas, laskien välillä normaaliin ruumiinlämpööni ja taas yli 39 asteeseen.

Kävin lääkärillä, ja tulehdusarvot olivat 50 tämän sahaavan kuumeen neljäntenä päivänä. Eivät osanneet sanoa mitään muuta.

Jalkoihini ja käsiini on alkanut sattua kovasti. Etenkin kuumeen aikaan en juurikaan pysty liikkumaan. Joku epäili jo reumaakin, mutta en ole vielä käynyt testeissä. Osaisiko joku arvella, voisiko tämä olla vakavaa? Epäilen vastustuskykyni romahtaneen vakavan kilpirauhasen vajaatoiminnan myötä nyt vuoden aikana, mutta mikseivät muut perheenjäsenet sairastu? Minulla on 2v lapsi, jota hoidetaan kotona. Huolehdin käsihygieniasta hyvin ja meillä on normaalin siistiä, ei kuitenkaan desinfioida paikkoja.

Alkaa jo ihmetyttämään. Jos talossamme olisi hometta, olisivat kai muutkin sairastuneet? Ruumiissani on tapahtunut vuoden sisällä muitakin muutoksia, jotka lyön vajaatoiminnan piikkiin, koska eivät lääkärit ainakaan niitä kommentoi. Esimerkiksi tänä vuonna alkanut jatkuva elohiiri-nykiminen eri puolella kasvoja jne.

Kyllähän tuollainen oireilu aika kummalliselta kuulostaa ja mielestäni sinut pitäisi tutkia nyt kunnolla. Eli lääkäriin menisin (yksityiselle, jos ei tk:ssa oteta vakavasti) ja perusteellisiin tutkimuksiin.

Yhteistyössä