kuvakirja netistä

  • Viestiketjun aloittaja joanna10
  • Ensimmäinen viesti
Juha-Pekka kuusela
Ifolorin kirjassa sävyt todella pielessä eli vaaleita tosiaankin oli hämäräkuvat ihan kuin keskellä päivää kuvattuja ja myös kuvat myös möhnäksi pakattu ja kamala rasteri tekstissä. ei kiitos jatkossakin Colourkolmiota varmaan ainakin pari vuotta sitten tehty oli ok ja nyt odotan kahta vaakakirjaa sieltä.
jollei painos ole 20kpl :) jolloin tiedän missä teen jos hinta sama kuin viimeksi tai edes noin eli ihan oikea digipaino silloin. Jolla toki offset vehkeet myös muttei kannata noin pienissä määrissä.:)
 
aktiivikuvailija
kuvien laatuun vaikuttaa eniten kuvaaminen. Onko digikamerasi kuvien laatu hyvä ja ovatko kuvat riittävän kokoisia? Miten kuvien valotus on kohdallaan? Käytätkö digitaalikameran digitaalista zoomia äärimmilleen? Tietoneen näytön värit eivät aina ole kohdallaan. Minulla oli ongelmia kuvien laadun kanssa, mutta ostin uuden kameran jossa on isompi optinen zoom niin heti parani. Otan kuvat myös tosi isoina, jotta voin tehdä niistä A 4 suurennoksen huoleti. Olen tehnyt joka vuoden perhekuvista kirjan ja myös lomamatkoista Ifolorilla ja olen ollut tyytyväinen. Kannattaa säätää kameraan sopiva kuvausohjelma, esim maisema tai yökuvaus kun kuvaa. Mielestäni perhekuviin sopii hyvin lämpimänsävyiset kuvat, kuten Ifilorilla on. Hinta on myös kohdallaan parempilaatuisissa kirjoissa. Toki en ole tehnyt yhtään edullista pikkukirjaa, teen aina liimasidotun paremman mallin ja olen ollut tyytyväinen. Kuvaan paljon ja valitsen parhaat kuvat kirjoihin, ei alivalottuneista pienistä kuvista voi tehdä isoja suurennoksia kirjaan laadun kärsimättä. Ymmärrän hyvin jos valokuvaaja käyttää erikoispainoja ja säätää värejä joka kuvaan erikseen, mutta ei kai niin tarvi meidän kotikuvaajien tehdä. Pitää etsiä sopiva kukkarolle ja silmälle, kokeilemalla selviää.
 
V85
En voi ainakaan missään nimessä suositella tictacphotoa.
Tilasin sieltä valokuvakirjan tasan 3kk sitten, eikä kirjaa näy vieläkään.
Toimitusehdoissa luki toimitusajan olevan 5-7 arkipäivää.
Sähköpostiin on tullut yli 3vk sitten viesti että tilaus on toimitettu.
En tiedä minne se on toimitettu, mutta ei minulle ainakaan?
 
tictacphoto on huijausta
En voi ainakaan missään nimessä suositella tictacphotoa.
Tilasin sieltä valokuvakirjan tasan 3kk sitten, eikä kirjaa näy vieläkään.
Toimitusehdoissa luki toimitusajan olevan 5-7 arkipäivää.
Sähköpostiin on tullut yli 3vk sitten viesti että tilaus on toimitettu.
En tiedä minne se on toimitettu, mutta ei minulle ainakaan?
Sama juttu. Tilauksesta kaksi kuukautta ja mitään ei kuulu. Yhteydenottoihin vastaavat pelkillä selityksillä. Kiertäkää kaukaa koko TicTacPhoto!!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Noora
Nyt olen odotellut TicTacPhoton kuvakirjaa puolivuotta! Tilasin sen joulukuussa ja selityksiä olen saanut ja välillä en edes niitä. En todellakaan suosittele kenellekään!
 
iiromies
Itse olen tilaillut pitkän aikaa ifolorilta kirjani, mutta muutama viikko takaperin päätin kokeilla Eirin kuvakirjoja, koska heillä oli jokin viikonlopputarjous menossa mistä sai tilata kaksi kirjaa yhden hinnalla. Kuvakirjaohjelma oli ensinnäkin askeleen edellä ifoloria ja itse kuvakirjatkin olivat mielestäni hiukan korkealaatuisempia. Kirjoissa en niin suurta eroa nähnyt, mutta tuolla Eirin kuvakirjaohjelmalla kuvakirjojen kustomointi on mahdollista viedä askeleen pidemmälle kuin muilla. Yllätyksekseni kuvakirjoista sai myös bonusta kun tilasin ne noudettavaksi Prismaan :)

Eli katsokaapa tämä: Etusivu - Digikuvat, Kalenterit & Kuvakirjat | Eirikuva
 
Tyytymätön asiakas
Olen käyttänyt vain TicTacPhotoa, mutta en tule käyttämään sitä enää. EN SUOSITTELE KÄYTTÄMÄÄN TICTACPHOTON PALVELUITA TOIMITUSONGELMIEN TAKIA. Itse olen tilannut heiltä neljä kuvakirjaa, joista yksikään ei ole tullut luvatun toimitusajan puitteissa (pahimmillaan toimitusaika meni n. 2,5 kk yli). Toivon, että suomalaiset yritykset lopettavat kampanja-yhteistyön kyseisen yrityksen kanssa suojellaakseen omaa brandiään.

Nyt olen yrittänyt tilata (viimeisiä) kuvakirjoja jo parin viikon ajan, mutta TicTacPhoton järjestelmä tuntuu olevan alhaalla jatkuvasti. Yrittävät olla kieroja eivätkä kerro verkkosivuillaan, että järjestelmä on alhaalla. Kun tilauksen on tehnyt ja kaikki kuvat on ladattu, tulee näytölle virheilmoitus: "

Our system is under maintenance until 07/09/2010 included. You will be able to send us a message on the 08/09/2010. All promo codes expiring during this maintenance period will be extended until 21/09/2010. We apologize for the inconvenience. "

Virheilmoitus on sama, mutta päivämäärät vaan vaihtuvat. Ties kuinka pitkään järjestelmä on jo ollut pois käytöstä ja milloin se oikeasti tulee palautumaan. Asiakaspalveluun ei voi laittaa viestiä, koska yhteydenottolomake antaa saman herjan eikä suoraa sähköpostiosoitetta kerrota. Yritys ei kerro itsestään muita yhteystietoja kuin belgialaisen faksinumeron.

Tällaisia kokemuksia minulla. :)
 
Tyytymätön ex-asiakas
Alkuperäinen kirjoittaja börri;10654202:
tictacphoto on konkurssissa...
Jep, sielä tuli viimein jonkinlainen uutiskirje:

"Hyviä uutisia! Valokuvatuotteiden tilausalusta toimii jälleen. Se suljettiin väliaikaisesti TicTacPhoto-merkin omistajan, Kordell & Kordell -yrityksen tehtyä konkurssin 31. elokuuta 2010. TicTacPhoto-merkki on sittemmin myyty toiselle yritykselle 6. syyskuuta 2010. Keskeytimme siis väliaikaisesti toimintamme, mutta olemme nyt aloittaneet tuotannon uudelleen. Tarjoamme jatkossakin samoja tuotteita ja palveluita. Olemme käyttäneet hyödyksemme muutaman päivän keskeytyksen ja parantaneet muun muassa tulostuslaatuamme."

Vanhoja aiemmin tilattuja ja maksettuja kuvakirjoja ei varmaan koskaan toimiteta eikä yhteydenottopyyntöihin edelleenkään vastata. :( Tosi kurjaa, en suosittele kenellekään.
 
Jonas
Alkuperäinen kirjoittaja börri;10654202:
tictacphoto on konkurssissa...

Joo niin näyttäisi olevan... Eipä ole meikäläisenkään kuvakirjoja kuulunut. VIELÄKÄÄN! Ehdin jo tilaamaan kuvakirjani muualta ja ne saapuivat viikon toimitusajalla.

En siis suosittele tuota Tictaccia kenellekkään. Eirikuva oli sen sijaan positiivinen yllätys. Vaikkei tuon tictac-kokemuksen jälkeen paljoa kyllä vaadittukaan, muttas kuitenkin:) suosittelen!
 
MinnaOne
Hei, onko kukaan tehnyt vauvadigikuvista kuvakirjaa netissä. Mitä toimittajaa käytitte, oliko kirjan laatu hyvä/huono. Teettäisitkö uudelleen?

Minä olen tilannut kuvakirjoja Ifolorilta ja Eirikuvalta. Molempien kirjat olivat hyviä, mutta itse olin tyytyväisempi Eirikuvan kuvakirjan laatuun. Kaikkien kuvien sävyt olivat oikeat ja hintakin oli edullisempi Eirikuvalta tilattaessa. Tosin siellä oli tilatessani menossa jonkinlainen alennus kuvakirjojen suhteen, mutta taitavatpa nuo hinnat olla muutoinkin edullisemmat Ifoloriin verrattuna.

Eirikuvalta tilaan jatkossa kirjani. - Etusivu - Digikuvat, Kalenterit & Kuvakirjat | Eirikuva
 
Viimeksi muokattu:
jounikainen
Hei, onko kukaan tehnyt vauvadigikuvista kuvakirjaa netissä. Mitä toimittajaa käytitte, oliko kirjan laatu hyvä/huono. Teettäisitkö uudelleen?

Minä voin myös suositella Eirikuvaa lämpimästi kaikille, jotka ovat aikeissa tilata kuvakirjoja. Aika selvästi on muita edellä tuo heidän kuvakirjaohjelmansa ja kirjojen hinnatkin ovat sopivat minunkin budjetilleni:)
 
Viimeksi muokattu:
Rahoittaja
Sama täällä ei tule kirjaa, mutta rahat meni Visa-tililtä. Ensimmäisiin kyselyihin tulee fraaseja, enää ei mitään. Levittäkäämme siis varoitusta ystäviemme verkostoissamme.
 
Rahoittaja
Sama täällä, ei tullut kirjaa, mutta rahat meni Visa-tililtä. Ensimmäisiin kyselyihin tuli fraaseja, enää ei tule mitään. Levittäkäämme siis varoitusta ystävillemme verkostoissa.
 
TICTAC SURKEIN EVER
Sama täällä, ei tullut kirjaa, mutta rahat meni Visa-tililtä. Ensimmäisiin kyselyihin tuli fraaseja, enää ei tule mitään. Levittäkäämme siis varoitusta ystävillemme verkostoissa.

Mie pöljä menin tilaamaan 2 kirjaa (1 alennettu ja 1 täyshintanen)! Kummat haluatta kuulla ensin, hyvät vai huonot uutiset? No teistä en tiä, mutta kerrotaan
ensin hyvät uutiset: Sain pitkän toimitusajan jälkeen kalliimman version kirjasta.
No sitte huonot uutiset: halvempaa kirjaa ei ole vieläkään näkyny! Mullekaan ei enää vastata mun asiakaspalautteisiin! Nyt aattelin lähettää postia Belgiaan!!! Yli 20 € ne siitä albumista kuitenki velotti... Pertana soikhoon!
 
Viimeksi muokattu:
Parantaisen Jaakko
Sama täällä, ei tullut kirjaa, mutta rahat meni Visa-tililtä. Ensimmäisiin kyselyihin tuli fraaseja, enää ei tule mitään. Levittäkäämme siis varoitusta ystävillemme verkostoissa.

Tämän vuoksi kannattaakin tilata kuvakirjat Eirikuvalta;) Minulla ei ole ollut mitään yllämainituista ongelmista. Suosittelen teillekin kaikille lämpimästi Eirikuvaa kun jatkossa olette tilaamassa kuvakirjoja. Ei ongelmia tai odotusta:)
 
Viimeksi muokattu:
jajaja
Viimeksi muokattu:
Tiina.A
Hei, onko kukaan tehnyt vauvadigikuvista kuvakirjaa netissä. Mitä toimittajaa käytitte, oliko kirjan laatu hyvä/huono. Teettäisitkö uudelleen?

Itse suosittelisin kuvakirjatoimittajaksi Eirikuvaa. Kuvakirjat on helppo tehdä ja mielestäni kuvakirjaohjelma on monipuolisempi kuin muilla. Kuvien sävyt ovat mielestäni hyviä ja värit rikkaita. Kannattaa kokeilla!
 
Viimeksi muokattu:
kuvailija
Itse suosittelisin kuvakirjatoimittajaksi Eirikuvaa. Kuvakirjat on helppo tehdä ja mielestäni kuvakirjaohjelma on monipuolisempi kuin muilla. Kuvien sävyt ovat mielestäni hyviä ja värit rikkaita. Kannattaa kokeilla!

Eirikuva ei kannata, tilaukset aina myöhässä, omalla kohdalla jo kolmas kerta, uskotaan jo. Kerran tilasin joulukortit, tulivat joulun jälkeen. Harmitti todella.

Iflorilla homma toimii, kuvat tulee niinkuin pitää ilman vääntämistä! ja ovat korkealaatuisia.
 
Viimeksi muokattu:
vakioveikko
Eirikuva ei kannata, tilaukset aina myöhässä, omalla kohdalla jo kolmas kerta, uskotaan jo. Kerran tilasin joulukortit, tulivat joulun jälkeen. Harmitti todella.

Iflorilla homma toimii, kuvat tulee niinkuin pitää ilman vääntämistä! ja ovat korkealaatuisia.

Olen tilannut kuvakirjoja sekä paljon muita kuvatuotteita nyt jo kolmatta vuotta Eirikuvalta enkä ole kertaakaan joutunut pettymään. Joulukortitkin tulivat ainakin minun kohdallani ajoissa, kun ne tilasi mainittuun aikarajaan mennessä. Kuvakirjojen kohdalla Eirikuva on mielestäni ainakin valovuoden tuota kyseistä Ifoloria edellä, sen minä vaan sanon :)
 
Viimeksi muokattu:
King-penny
Millainen on tictacilta tulleen kirjan kuvalaatu ?

Minulle riitti yksi huono ostokokemus tictacilta. Olen nyt kokeillut eri kuvakirjatoimittajia ja en ole yhteenkään ollut vielä niin pettynyt kuin tictaciin. suosittelen siis kaikkia kokeilemaan mitä tahansa muuta kuvakirjatoimittajaa. päättäkää itse mikä on paras, itse olen päätynyt eirikuvaan...
 
Viimeksi muokattu:
Lode
Hämmästyttävä näkemys!
S-Kanavalla on juuri nyt Eiri-kampanja ja päätin kokeilla sitä. Ohjelma My Photo Creation on surkea. Se on todella kaukana Ifolorin vastaavasta ohjelmasta. Eirin kuvakirjan laadusta en tiedä mitään - tuskin saan koskaan tietää koska en luultavasti jaksa tehdä Eirikirjaani loppuun. Tähän saakka olen päässyt vasta toiselle sivulle runsaan viikon aikana. Ohjelmassa ei ole minkäänlaista helppiä tai ohjetta. Valikon Online help ei toimi.
Ifolorin kuvakirjaohjelma on helppokäyttöinen. Siinä voidaan muotoilla sivua ja aukeamaa juuri niin kuin haluaa. Tämä ei onnistu Eirin ohjelmalla.


Itse olen tilaillut pitkän aikaa ifolorilta kirjani, mutta muutama viikko takaperin päätin kokeilla Eirin kuvakirjoja, koska heillä oli jokin viikonlopputarjous menossa mistä sai tilata kaksi kirjaa yhden hinnalla. Kuvakirjaohjelma oli ensinnäkin askeleen edellä ifoloria ja itse kuvakirjatkin olivat mielestäni hiukan korkealaatuisempia. Kirjoissa en niin suurta eroa nähnyt, mutta tuolla Eirin kuvakirjaohjelmalla kuvakirjojen kustomointi on mahdollista viedä askeleen pidemmälle kuin muilla. Yllätyksekseni kuvakirjoista sai myös bonusta kun tilasin ne noudettavaksi Prismaan :)

Eli katsokaapa tämä: Etusivu - Digikuvat, Kalenterit & Kuvakirjat | Eirikuva
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä