Kuvitellaanpa, että sinä olisit mies ja ehkä kohta isä..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva isä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva isä

Vieras
ja sinun vaimosi sanoisi olevansa raskaana. sinä tulet erittäin iloiseksi, koska olet aina halunnut oman perheen, MUTTA sitten vaimosi pudottaa pommin ja ilmoittaa että hän aikoo tehdä abortin. Mitä tekisit tässä tilanteessa? suuttuisitko ja yrittäisitkö estää vaimoasi?

Mä keskustelisin vaimoni kanssa. Pitäis vakavasti miettiä mitä kumpikin haluaa, onko meillä yhteistä tulevaisuutta? miten lapsi vaikuttais siihen?
Abortti on aina vakava asia, mutta niin on lapsen pitäminenkin. Kumpaankaan ei tule asennoitua kevytkenkäisesti "ihan sama" -tyyliin.

Riippuu tietenkin syistä ja elämäntilanteesta. Aborttia en hyväksy ikinä, mutta kyseessä on kuitenkin vaimoni eli olisin valmis kuulemaan häntä ja koittaisin tietysti estää niin pitkälle kuin voisin. Olisin jopa valmis eroon ja ottamaan lapsen yksinhuoltajuuden.

Jatkanpa vielä... Tovin mietittyäni. Luulatavasti suhde päätyisi jopa eroon. Tai ainakaan en enää naisi kyseisen rouvan kanssa ennen kuin on täysin varma, että siitä alkunsa saanut lapsi saa syntyä.

Siis täysin samalla periaatteella miten suhtaudun raskauteen omalla kohdallani. Mä en tee aborttia, en vaikka ehkäisy olisi pettänyt.Ei yksinkertaisesti naida, ellei sen hedelmiä oteta vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Jatkanpa vielä... Tovin mietittyäni. Luulatavasti suhde päätyisi jopa eroon. Tai ainakaan en enää naisi kyseisen rouvan kanssa ennen kuin on täysin varma, että siitä alkunsa saanut lapsi saa syntyä.

Siis täysin samalla periaatteella miten suhtaudun raskauteen omalla kohdallani. Mä en tee aborttia, en vaikka ehkäisy olisi pettänyt.Ei yksinkertaisesti naida, ellei sen hedelmiä oteta vastaan.

Ihan samaa mieltä. Jos joku minun lapseni tappaisi, tuskin pystyisin suhteessa enää elämään.

Tosi ikävä tilanne.

Mutta jos oisin mies ja tuossa tilanteessa, niin koittaisin keskustella voisko vaimo harkita synnyttävänsä lapsen, jos minä sitoutuisin vastaamaan siitä täysin ilman mitään velvoitteta vaimolle. En missään nimessä haluaisi että raskaus keskeytetään.

Mutta tietysti eihän minulla olisi mitään sanavaltaa asiassa, voisin vaan koittaa puhua.

No yrittäisin käännyttää sitä pitämään lapsen.. sanoisin että hoitaisin sen lapsen vaikka kokonaan itse.. öö, yrittäisin pehmittää naista kaikin mahdollisin keinoin. Jos olis rahaa, voisin yrittää vielä lahjoakin jos muu ei tepsi. B)
Mutta koska olisin viisas kuten nytkin ( :laugh: ) en milläänlailla painostaisi, vaan antaisin naiselle tilaa ja pysyisin loitolla.. vaikka olisikin kova pala olla hiiltymättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä:
Tosi ikävä tilanne.

Mutta jos oisin mies ja tuossa tilanteessa, niin koittaisin keskustella voisko vaimo harkita synnyttävänsä lapsen, jos minä sitoutuisin vastaamaan siitä täysin ilman mitään velvoitteta vaimolle. En missään nimessä haluaisi että raskaus keskeytetään.

Mutta tietysti eihän minulla olisi mitään sanavaltaa asiassa, voisin vaan koittaa puhua.

Niin, ja vielä sen verran jatkoa, että en usko että pystyisin jatkamaan suhdetta, jos vaimo tekisi kaikesta huolimatta abortin.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:

Mulla samat ajatukset.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä