Kylässä (tai muualla), milloin jokin hygieniaan liittyvä asia menee hienotunteisuuden yli ja on pakko mainita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oui

Vieras
Tuli tuosta hygieniagallup-ketjusta mieleen.

Tapasin uuden ystävän ja kyläilin tämän kaverin luona ensimmäistä kertaa viime marraskuussa. Olenkin kyläillyt siellä melko tiuhaan sen jälkeen ja ollut usean yönkin, joten olen myös useasti käynyt vessassa ja näinollen pessyt siellä käsiäni. Pari päivää sitten tunnontuskien ja soimausten lomassa sain kainosti pyydettyä, että voisiko hän vaihtaa vessassa olevan käsipyyhkeen puhtaaseen kun se sama on roikkunut siellä jo (ainakin) marraskuusta lähtien, kun pyyhkeen alkuperäinen värikin alkoi olla jo hieman epäselvä. Minusta oli äärimmäisen noloa ja epäkohteliasta mainita asiasta, todellakaan en halua tehdä toisen oloa tukalaksi sanomalla mitään tuollaista.

Toinen kiusaannuttava tapaus oli erään miehen luona. Hän oli siis tällainen ns yhden illan juttu, tosi hyvännäköinen, työssäkäyvä mies. Menimme baarista hänen luokseen (muistan vielä että hän sanoi jonkun naispuoleisen kaverinsa hiljattain siivonneen siellä ja mm. vaihtaneen petivaatteet). Tässä ei vielä mitään, mutta törmäsin häneen vajaan vuoden päästä uudestaan. Päädyimme taas hänen luokseen samoissa merkeissä kuin aiemminkin. Ja ..., sängyssä oli edelleen ne samat petivaatteet! Kyllä, niitä ei oltu pesty kertaakaan siinä välissä. Se väri, ja se haju.. Vieläkin puistattaa. Sänkyyn emme sillä kerralla päätyneet, mistähän johtui. Mutta en maininnut asiasta, en todellakaan kehdannut. Olisi varmaan pitänyt.

Miten muilla?

Jälkimmäisen kanssa en olekaan enää missään tekemisissä ja aikaakin tuosta alkaa olla jotain viisi vuotta, mutta tuo ensimmäinen on tosiaan muuten siisti ihminen. Jokaisella lienee sitten se heikko kohtansa. :)

En kylässä ollessa oikeastaan mistään. Varaudun toki tiettyihin asioihin jos tiedän että esim. käsienpesu kyläpaikassa saattaa olla ongelmallinen. Ehkä jonkun hyvän ystävän kanssa voisi keskustella miten esim. käsienpesusta ei ole juurikaan hyötyä jos kädet kuitenkin kuivaa likaiseen pyyhkeeseen.
Esimerkin jälkimmäisessä tapauksessa sängyyn asti ei varmastikaa sillä kerralla oltaisi menty tai olisin ehdottanut jotakin muuta vaihtoehtoa kuin hänen sängyään.
Töissä (hoitotyö) huomauta hyvinkin helposti pesytymisen tarpeellisuudesta, vaatteiden vaihdon tarpeesta jne.

Mistä voi joku tietää ettei lakanoita muka ole koskaan pesty, tai pyyhettä??? Ok, varmasti olivat likaiset mutta onhan ne silti voitu välissä vaihtaa joko toiseen samanlaiseen tai sit pesty ja laitettu uudestaan. Tosin onhan tuo mahdollista jos on niin avuton mies esim. ettei vaihda itse lakanoitaan vaan tarttee siihen jonkun naisen :D

Mut silti, mua ihmetyttää enemmän ap:n likaisuus että hyppii yökylästä toiseen ja käy silloin tällöin panemassa jotain heppua :X Se se vasta likaista touhua on.

4l9wl83ze2p.png

[QUOTE="jaa";29579369]Mistä voi joku tietää ettei lakanoita muka ole koskaan pesty, tai pyyhettä??? Ok, varmasti olivat likaiset mutta onhan ne silti voitu välissä vaihtaa joko toiseen samanlaiseen tai sit pesty ja laitettu uudestaan. Tosin onhan tuo mahdollista jos on niin avuton mies esim. ettei vaihda itse lakanoitaan vaan tarttee siihen jonkun naisen :D

Mut silti, mua ihmetyttää enemmän ap:n likaisuus että hyppii yökylästä toiseen ja käy silloin tällöin panemassa jotain heppua :X Se se vasta likaista touhua on.[/QUOTE]

Moikka vaan :) Mistä päättelit että ensimmäinen esimerkki on miespuoleinen henkilö? Etkö itse käy kavereidesi luona yökylässä, tai ylipäätään kylässä, ja eivätkö he käy sinun kotonasi?
Kakkosesimerkin henkilön kanssa ei olla oltu yhteyksissä varmaan viiteen vuoteen, kuten ylhäällä jo tokaisinkin (kattattaa jatkossa lukea koko ketju). Sen verran valotan että tästä henkilöstä paljastuikin isomman mittakaavan päihdeongelma ja kourallinen muitakin mt- ja elämänhallintaongelmia, että kyllä vaan joku voi olla niin avuton. Kannattaa olla iloinen jos et tunne yhtään tapausta, ja varsinkaan jos ei omalle kohdalle ole nasahtanut.

-ap.

Yhteistyössä