Kyllä elämä on nykyään ihanaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kivaa

Vieras
Vihdoinkin pikkulapsi aika ohi. Huh, kyllä nautin siististä kodista. Että voin huoletta pitää kynttilää pöydällä. Saan valvoa ja nukkua niin kuin haluan. Katsoa vaikka läpi yön leffoja. Kahvitella rauhassa ystävän kanssa. Ja huomenna käyn lounaalla toisen kanssa.

Sain kaksi lasta nuorena. Nyt 29 vuotiaana mulla on 10 ja 9 vuotiaat, erittäin rakkaat lapset. Mutta muistan niin elävästi kuinka olen kaivannut tätä omaa aikaani.

Mies haluaisi kolmannen lapsen. Mä en taas haluaisi luopua tästä autuudesta, mitä isojen lasten kanssa voi tehdä.

Monissa yhteyksissä on väitetty, että lapseton ihminen on onnellisempi kun lapsellinen. Pikkulapsiaikaan tuo varmasti pätee, mutta kun lapset eivät vaadi kaikkia mehuja ihmisestä, niin kyllähän tämä elämä on taivaallista. Kotona on aina miellyttävää seuraa, mutta kukaan ei pistä pahaksi jos syvennyn kirjaan.

• Tykkää
Reactions: Data
Vihdoinkin pikkulapsi aika ohi. Huh, kyllä nautin siististä kodista. Että voin huoletta pitää kynttilää pöydällä. Saan valvoa ja nukkua niin kuin haluan. Katsoa vaikka läpi yön leffoja. Kahvitella rauhassa ystävän kanssa. Ja huomenna käyn lounaalla toisen kanssa.

Sain kaksi lasta nuorena. Nyt 29 vuotiaana mulla on 10 ja 9 vuotiaat, erittäin rakkaat lapset. Mutta muistan niin elävästi kuinka olen kaivannut tätä omaa aikaani.

Mies haluaisi kolmannen lapsen. Mä en taas haluaisi luopua tästä autuudesta, mitä isojen lasten kanssa voi tehdä.

Monissa yhteyksissä on väitetty, että lapseton ihminen on onnellisempi kun lapsellinen. Pikkulapsiaikaan tuo varmasti pätee, mutta kun lapset eivät vaadi kaikkia mehuja ihmisestä, niin kyllähän tämä elämä on taivaallista. Kotona on aina miellyttävää seuraa, mutta kukaan ei pistä pahaksi jos syvennyn kirjaan.

Tutkimukset ovat sun mutua vastaan. Lapsettomat ovat onnellisempia kaikissa elämänvaiheissa. Lapsellisten onnellisuus nousee hieman, mutta vasta sitten kun lapset muuttavat kotoa pois. Mutta hyvä, että sinä olet onnellinen.

[QUOTE="vieras";29061234]Tutkimukset ovat sun mutua vastaan. Lapsettomat ovat onnellisempia kaikissa elämänvaiheissa. Lapsellisten onnellisuus nousee hieman, mutta vasta sitten kun lapset muuttavat kotoa pois. Mutta hyvä, että sinä olet onnellinen.[/QUOTE]

Varmasti tapauskohtaista, eikä onnelisuuksia voi varsinaisesti vertailla. Mä pidän elämästäni niin paljon nykyään, etten mistään hinnasta vaihtaisi osia lapsettoman kanssa. Muutama vuosi sitten olisin ollut vaihtamassa riemusta kiljahdellen :D

Tietysti nyt tulee mietittyä, että mitä jos lapsille sattuu jotain tms. Nää on ehkä sellaisia murheita, joista lapseton on vapaa.

Mulla täysin päinvastoin. :) Sain elää ihanaa omaa elämää, mennä miten tykkään, matkustella, sisustaa kotia, tehdä työtä mistä pidän, NUKKUA... Nyt 4kk vauva kotona ja en voisi onnellisempi olla vaikka kuolaa ja puklua lattiat väärällään, ex-tempore menot - no niitä ei ole ja kaikennäköstä kirjavaa vauvarompetta ilmestynyt ennen niin seesteiseen kotiini, aurinkorannoista voi vaan haaveilla. :) Mää oon niin onnellinen et oon saanu kokea kaikkea, mut tän hetkistä tilannetta en vaihtais mihinkään!

En halua masentaa,mut toi onkin vielä sitä erittäin ihanaa aikaa, ja etenkin esikoisen kanssa :) itsellä 6,5 ja 3 v lapset ja olen onnnellinen, että nyt jo on hieman helpompaa...kun pukevat,käyvät potalla/pöntöllä, syövät itse jne. 1-2 v ikävaiheen olen kokenut rankimmaksi...silloin haluttaisiin osata jo paljon, mutta ei osata ja taistelua jpka käänteessä. Mutta osaani en vaihtaisi mistään hinnasta pois, on ne vaan niin ihania...etenkin nyt,kun tuolla sängyissään tuhisevat ;) ja innolla odotan tuota ap perheen vaihetta ja juuri tuon takia päätin, että kaikki samaan syssyyn...vaipparumbaa uudestaan joskus 5 v päästä...EI KIITOS :)

[QUOTE="Kata81";29061314]En halua masentaa,mut toi onkin vielä sitä erittäin ihanaa aikaa, ja etenkin esikoisen kanssa :) itsellä 6,5 ja 3 v lapset ja olen onnnellinen, että nyt jo on hieman helpompaa...kun pukevat,käyvät potalla/pöntöllä, syövät itse jne. 1-2 v ikävaiheen olen kokenut rankimmaksi...silloin haluttaisiin osata jo paljon, mutta ei osata ja taistelua jpka käänteessä. Mutta osaani en vaihtaisi mistään hinnasta pois, on ne vaan niin ihania...etenkin nyt,kun tuolla sängyissään tuhisevat ;) ja innolla odotan tuota ap perheen vaihetta ja juuri tuon takia päätin, että kaikki samaan syssyyn...vaipparumbaa uudestaan joskus 5 v päästä...EI KIITOS :)[/QUOTE]

Vastasit varmaan mulle. Juu tiedän että kamalaa tulee olemaan ja lapsi kun ei vielä ole missään vaiheessa ollut helppo (ns vaativa vauva meillä). Mutta lähinnä sitä tarkoitin että aikansa kutakin. Se omaan napaan tuijottelu alkoi jo vähän kyllästyttämään, mut nyt kun on pieni vauva jonka tarpeet menee ykköseksi osaa sitä omaa aikaa arvostaa taas vieläkin paremmin. :)

Yhteistyössä