kyllä itkettää kun on niin surkea äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eikukaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eikukaan

Vieras
Olen aina yrittänyt olla hyvä äiti ja näyttää rakkautta ja osoittaa hellyyttä, ja olla tiukka,mutta olen vaan helv..tin epäjohdonmukainen ja huudan kurkku suorana..täysin epäonnistunut,en kestä noita lapsia.En pärjäisi ilman miestä,onneksi häneen voi ainakin joskus tukeutua,mutta tämä on ihan kauheaa kun sydän särkyy omaan huonommuuteen ja nytkin lapset riehuu vaikka pitäisi mennä nukkumaan,ei enää hermot kestänyt,pakko tulla pois läheltä etten enää huuda :(((

voi kuule..tältäkin palstalta löytyy varmasti monta joilla joskus pinna kiristyy..minä mukaan lukien :-) se on hyvä ja hieno asia että lähdet tilanteesta pois rauhottumaan.
Ja en usko että olet surkea äiti..olet väsynyt jankuttamaan samoista asioista tunnista/päivästä toiseen.ootko kokeillut jäähypenkkiä..jos eivät tottele laitat penkille rauhottumaan ja ovat siinä tietyn ajan..otat vaikka niin että esim. 5 vuotias on 5min. jos tämä ei tepsi otat lempilelun jäähylle..vaikka pariksi päiväksi.Lapset on fiksuja ja ne tietää mistä narusta vetää.usko minua kyllä se tepsii mut vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä.
ja jos leikit menee liian villeiksi ni otat heidät mukaan vaikka iltapalan tekoon jne.. sen jälkeen luet sadun ja peittelet..voimia sinulle!!

mä täällä just itken samaa.ja lisäksi sitä että kaikki tuntuu menevän just niinku ei pitäisi.lapsi oli suunniteltu yhdessä,oli sovittu ett'ä mä olen ekan vuoden,tai kaks kotona,mies yhden vuoden hoitovapaalla(jonka aikana olisin saanut opiskeltua lisää).mies lähti mulle jäi kaikki,ja opiskelu,hetki sitten olin vielä innoissani siitä että lapsi on tarpeeksi vanha hoitoon,mutta tänään tajusin että en mä ton kanssa voi opiskella..ei se onnistuis(ku haluaisin hyvät arvosanat että opinnoista olisi jotain hyötyäkin) kun tunninki ooma aika on näköjään liikaa toivottu(lapsi ei nuku enään päiväunia yleensä nukahtaa hetkessä klo20. tänäänki ollu 12h hereillä yhtämittaan ja just tänään ku olisi ollut aikuista seuraa niin hänpä päättää heittäytyä hankalaksi,se sosiaalisesta elämästä sitten taas(olen ensimmäinen ystäväpiiristäni kenellä on lapsi)eikä mulla tätä menoa ole muuta elämää ku toi villi riiviö.enkä mä enään jaksa suunnitella mitään ku aina käy näin.ja sit mä vaan räyhään.

Et oo surkea. Väsynyt vaan. Mulla väsyttää kans vietävästi tää ilta. Kerään tässä voimani ja lähen sitte peseen lasten hampaita ja tekemään iltatouhuja. Koita jaksaa, tsemppiä loppuiltaan ja nukutusrulettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt nimettömänä:
mä täällä just itken samaa.ja lisäksi sitä että kaikki tuntuu menevän just niinku ei pitäisi.lapsi oli suunniteltu yhdessä,oli sovittu ett'ä mä olen ekan vuoden,tai kaks kotona,mies yhden vuoden hoitovapaalla(jonka aikana olisin saanut opiskeltua lisää).mies lähti mulle jäi kaikki,ja opiskelu,hetki sitten olin vielä innoissani siitä että lapsi on tarpeeksi vanha hoitoon,mutta tänään tajusin että en mä ton kanssa voi opiskella..ei se onnistuis(ku haluaisin hyvät arvosanat että opinnoista olisi jotain hyötyäkin) kun tunninki ooma aika on näköjään liikaa toivottu(lapsi ei nuku enään päiväunia yleensä nukahtaa hetkessä klo20. tänäänki ollu 12h hereillä yhtämittaan ja just tänään ku olisi ollut aikuista seuraa niin hänpä päättää heittäytyä hankalaksi,se sosiaalisesta elämästä sitten taas(olen ensimmäinen ystäväpiiristäni kenellä on lapsi)eikä mulla tätä menoa ole muuta elämää ku toi villi riiviö.enkä mä enään jaksa suunnitella mitään ku aina käy näin.ja sit mä vaan räyhään.

voihan lapsen laittaa hoitoon, kuten muutkin. Ei kannata keksiä tekosyitä. Muutkin voi opiskella ja käydä töissä useammankin lapsen kanssa. miksi sinä et voi yhden?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

voihan lapsen laittaa hoitoon, kuten muutkin. Ei kannata keksiä tekosyitä. Muutkin voi opiskella ja käydä töissä useammankin lapsen kanssa. miksi sinä et voi yhden?

Siis harmittaa, jos lapsia käytetään tekosyinä omalle laiskuudelle tai saamattomuudelle.

mulla on kaksi lasta j amies joka ei osallistu kotona oikeastaan mihinkään..eli hoidan kodin ja lapset yksin. koulua käyn jo toista vuotta ja pelotti hirveästi miten selviän tästä kaikesta "yksinään" opettajat ovat olleet ihania ja joustavia..ja lasten hoitajat myös..lapset on hoidossa pitkiä aikoja mutta otamme kaiken taksin sitten viikonloppuisin jne.. tärkeintä on nyt se että saan koulun loppuun ja töitä joskus..rankaa se on mut pakko myöntää et nautin siitä että saan olla hetken aikaa päivästä ilman lapsia ja ei tarvitse ajatella mitään kotiin liittyvää..
nyt vaan reippaasti menet sinne kouluun ja lapsi hoitoon..lapsellakin on mukavampaa kun on äiti joka voi hyvin..ja koulussa saat hoitaa sitä sosiaalistakin puolta :-) usko pois ei se niin kauheaa ole kuin mitä päässäsi ajattelet..mitä koulua käyt?

Alkuperäinen kirjoittaja eikukaan:
lapset vaan riehuu ja naapurit kohta valittaa........mä itken ja raivoon ja otin kovasti kiinni,haluisin vaan kuolla, miksi lapset ei vois joskus rauhoittua

nyt meet topakasti sanomaan et päät tyynyyn..ja eihän ne rauhotu jos et rauhota..selität niille et äiti on nyt tosi väsynyt ja teidän pitää mennä nukkuu..ja jos eivät usko ni sanot et huominen päivä ollaan sit kotona jos ei sana mene perille!!

Kyllä monta kertaa topakasti sanoin,mutta kun villitsevät toisiaan ja huomaan itselläni että nyt alkaa mennä siihen etten pysty rauhoittua, se on sitten menoa....nyt on hiljaista, pistin kylmään suihkuun,raakaa,mutta rauhoittuvat, onko sekin sitten väkivaltaa???
On niin paha olo, että en tahdo enää olla lasten kanssa,haluisi vaan lähteä pois, ja antaa miehen hoitaa...... itku :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä monta kertaa topakasti sanoin,mutta kun villitsevät toisiaan ja huomaan itselläni että nyt alkaa mennä siihen etten pysty rauhoittua, se on sitten menoa....nyt on hiljaista, pistin kylmään suihkuun,raakaa,mutta rauhoittuvat, onko sekin sitten väkivaltaa???
On niin paha olo, että en tahdo enää olla lasten kanssa,haluisi vaan lähteä pois, ja antaa miehen hoitaa...... itku :(

Mulla tuli mies kotiin. Meen pitkälle lenkille ja saunaan sen jälkeen. Rentouttaa kummasti. Keksisitkö sää jonku keinon purkaa itsesi ja pahan olon? Mulla toimii tuommonen konsti.

No toi kuulostaa kyllä aika säälittävältä, sori vaan. Kannattaisi varmaan tarkistaa omia asenteita nyt.

Yhteistyössä