Kyllä kela huolehtii ettei kotona lasten kans rikastu liikaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä...

Vieras
Esikot 1v, tulis kuntalisää kuten ensimmäisestä ja toisesta alle 3-vuotiaasta. Myös lapsilisät näin. No, kolmonen syntyy maaliskuussa ja luulin saavani vanhempainrahan lisäksi kahdesta lapsesta kotihoidontukea sekä kolmesta lapsesta lapsilisää..

Noh, näin ei nyt sitten olekaan vaikka niin luulinkin. :(

Kahdesta vanhemmasta jää kelalle maksettavaa kotihoidon tukea 5e / kk !!!!

kyllä lastenteko kannattaa...

Jos olisi ollut luulemallani tavalla, olisin saanut rahaa näin:
Vanh. raha= 732e + lapsilisät = 334e(tai sinnepäin) + Kotihoidon tuki n. 404e

YHT = 1470e.... Itku!!!!!!!! Eli tuosta nyt pois 399e...

Onhan toikin enemmän kuin monella muulla mutta 3 alle 2 vuotiasta vie yllättävän paljon rahaa... =/

Niin no... täällä on kaksi alle 1,5 vuotiasta. Esikoisesta saan kotihoidontuen, joka vähennetäänkin sitten kuopuksen äippisrahasta. Kuntalisiä en saa... Että jos saisin tuon saman kuin sinä niin kyllä hymyilyttäisi :) (tosin, onhan sinulla yksi lapsi enemmän)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Teetkö lapsia kannattuuden takia?

Teiltä menee pointti ohi!

Voi olla. Pisti vaan silmään tuo lause. On sinänsä aivan totta, että kelan tuet ovat surkeita. Tämän johdosta joudun itsekin palaamaan työhön ensikuussa ja nuorimmainen on 1v.

mutta onhan noilla lapsilla isäkin, joka osallistunee kustannuksiin, tai jos ei osallistu, niin Kela maksaa elatustukea. Ja noin se on aina mennyt, joten ei uusi ja yllätyksellinen tieto liene.

Tai sitten olisi kannattanut tehdä töitä ennen lasten tekoa... itsellä oli vanhempainraha aikoinaann kaikista kolmesta lapsesta sen lähemmäs 2000 euroa, mutta kyllä sitä tehtiin sitten ylitöitäkin, että saatiin äitiys- ja vanhempainraha nousemaan....

Tällä hetkellä noiden kolmen yksinhuoltaja, ja kotona hoidan vielä ensi syksyyn asti, eikä tulot ole olleet edes tuota kuin sinulla, mutta ei silti ole tullut mieleen valittaa, koska olisihan minulla ollut vaihtoehto palata töihin, ja laittaa kaikki lapset hoitoon.

No, kai sillä pärjää siihen asti, että voit taas mennä töihin. Mä keräsin kunnon säästöt ennen tuota aikaa itselleni. Tein pitkää päivää töissä ja sain ihan kivan summan, jolla pärjäsi. Sai vielä hemmoteltua itseä ja vauvaakin niillä rahoilla ihan kivasti.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
No, kai sillä pärjää siihen asti, että voit taas mennä töihin. Mä keräsin kunnon säästöt ennen tuota aikaa itselleni. Tein pitkää päivää töissä ja sain ihan kivan summan, jolla pärjäsi. Sai vielä hemmoteltua itseä ja vauvaakin niillä rahoilla ihan kivasti.

Niin, ja mä tein muutenkin aika paljon töitä, jotta sain sit vanhempainrahan nousemaan ihan mukavaksi summaksi.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä pointtia, miksi pitäisi saada helvetisti rahaa ja tukea työtä tekemättä. Tottakai kotityökinon työtä, mutta toiset tekee ne hommat päivä- tai jopa yötyön ohella. Tietysti taas vingutaan, että pienen lapsen paikka on kotona, mutta miksi siitä pitäisi saada erityisesti rahaa ????

Olishan se hienoa kun saisi itse työmääräänsä vaikuttaa. Harmi kun pomot eivät tajunneet että mun pitää saada tehdä paljon ylitöitä että saisin hyvät ä. rahat....

Ensin haukutaan ahneeksi joka yrittää tienata lapsilla ja sitten taas laiskaksi... heh...

Ei ole isää jolta vaatia rahaa, poistunut keskuudestamme....

Niin meilläki sillon oli et 2 vanhimmasta sain 6 vai 7e miinus verot että ei niitä tosiaan kannattavuuden takia tehdä. Ja jotkut taulapäät edelleen luulee että iso perhe kun on niin tienaa omaisuuksia. Siis yhteensä, ei erikseen vaan yhteensä 6-7e MIINUS verot.

Jos hankkii lapsia niin ne pitäis pystyä elättämään itse. Kaikki kelan rahat on vaan extraa, josta pitäis olla kiitollinen. Monessa muussa maassa ei saa lapsista yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olishan se hienoa kun saisi itse työmääräänsä vaikuttaa. Harmi kun pomot eivät tajunneet että mun pitää saada tehdä paljon ylitöitä että saisin hyvät ä. rahat....

Ensin haukutaan ahneeksi joka yrittää tienata lapsilla ja sitten taas laiskaksi... heh...

Jos isä on poistunut keskuudestanne, sitten hakemaan tuota elatustukea, joka on 3'136 euroa, eli 408 euroa kk:ssa. Ja jos yksin olet lasten kanssa, saanet myös asumistukea Kelalta.

Ja mitä tulee tuohon heittoon, että pomot eivät tajunneet, niin tämä on taas näitä, että jokainen valitsee työpaikkansa ja koulutuksensa, millä pääsee mihinkin töihin, ja sen perusteella laskee, paljonko sitä elämiseen sitten jää jo etukäteen....

No voi kyynel.

Meillä on 2 alle 3-vuotiasta ja mä saan 541+210,5 eli siis yhteensä 751,50 euroa kuussa.

Olisit ottanut asiasta selvää, noinhan se menee. Turha sitä on surkutella.
Jos lastenteolla rikastuis, olis koko valtio ihan kuralla kun kukaan ei tekis töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja - - - :
Jos hankkii lapsia niin ne pitäis pystyä elättämään itse. Kaikki kelan rahat on vaan extraa, josta pitäis olla kiitollinen. Monessa muussa maassa ei saa lapsista yhtään mitään.

No ehkä tämä nyt ei edelleenkään ole se ap:n pointti vaan se että naurettavan vähän saa lapsista jotka vaivautuu hoitamaan kotona, paljon säästää kunta siinä kun joku hoitaa kotona eikä pökätä hoitoon. Monesti itsekin ajattelin että ns. halvemmaksi tulis pökätä hoitoon vaikka itse onkin kotona just tuon takia kun ei lasten kotonahoitamista arvosteta pätkän vertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja aikaisemmin vastannut:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos isä on poistunut keskuudestanne, sitten hakemaan tuota elatustukea, joka on 3'136 euroa, eli 408 euroa kk:ssa. Ja jos yksin olet lasten kanssa, saanet myös asumistukea Kelalta.

Ja mitä tulee tuohon heittoon, että pomot eivät tajunneet, niin tämä on taas näitä, että jokainen valitsee työpaikkansa ja koulutuksensa, millä pääsee mihinkin töihin, ja sen perusteella laskee, paljonko sitä elämiseen sitten jää jo etukäteen....

Ei saada vielä mitään. Asioiden selvittely kesken (itsemurha) ja vakuutuksista ei sen takia mitään saa, naimisissa ei oltu niin minä en saa mitään. kolmaskin vasta on syntymässä.... Arvioitu käsittelyaika ½ vuotta....

Minusta tuo on aika hyvä tuki kuitenkin.
Itse olen ollut kotona vaikka nuorin onkin jo yli 4v eli tukea ei saada. Eikä myöskään asumistukea, ei mitään.
Miehen tulot ei kuitenkaan päätä huimaa, mutta kotona olen ihan vain siksi että näin on parempi meidän perheelle.

Yhteistyössä