Kyllä ketuttaa kun mies jäi taas ylitöihin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Niin kai se tutkimustenkin mukaan menee, että pienten lasten isät tekee eniten ylitöitä. Me eletään nyt sitä tilastoa. Mies lähtee seiskalta ja tulee kuudelta. Ja päivä päivältä mua harmittaa enemmän.

Aion sanoa sille tänään, että joko sillä on a) liikaa töitä ja niitä pitää karsia tai b) se on niin huono työssään ettei suoriudu siitä annetussa ajassa.

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
rahantulo ei voi estää. ;) tsemppiä sinne. mun mies on liikaakin kotona. |O

Ei se edes saa siitä mitään ylimääräistä rahaa, vaan ylityöt kertyy saldoon. Jota se ei sitten koskaan ehdi käyttää tyhjäksi.

meillä sama homma. mies lähti aamulla töihin, tuli kolmen aikoihin ja neljältä lähti takas ja tulee huomen joskus yhen aikaa päiväl. Eli siit oli tosi paljon iloa tänää. Mies vaa toteaa että rahaahan se vain on meille. Onha se juu mutta olis se kiva viettää yhteistäki aikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No just. Mä lähden joka aamu hommiin ja tuun aikaisintaa seiskalta, mut yleensä kymmeneltä. Työt ja harrastukset vaatii aikaa

No onko sulla muka lapsia?

on. Mut jonkun on tehtävä töitäkin, eikä istuu perse homeessa kotona

En toivo mieheni istuvan perse homeessa kotona, vaan tekevän normaalin työpäivän ja viettävän sen jälkeen aikaa perheensä kanssa. Ja musta on kyllä väärin lapsia kohtaan, jos tekee säännöllisesti töitä aamuseiskasta iltakymmeneen. Eihän lapsia edes näe hereillä!

Ei se edes saa siitä mitään ylimääräistä rahaa, vaan ylityöt kertyy saldoon. Jota se ei sitten koskaan ehdi käyttää tyhjäksi.

Sitten ei ole ihan viisasta tehä ylitöitä, jos ei voi niitä pitää. Ja jos saa vaan tunti tunnista, eikä esim tunnista puoltatoista.
Eittei vain olisi jotkin muut harrastukset?

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Sitten ei ole ihan viisasta tehä ylitöitä, jos ei voi niitä pitää. Ja jos saa vaan tunti tunnista, eikä esim tunnista puoltatoista.
Eittei vain olisi jotkin muut harrastukset?

No ei ole, kyllä se ihan töissä on. Kai se sitten ajattelee saavansa niin hyvää kuukausipalkkaa, että siihen hintaan sopii tehdä vähän ylitöitäkin.

No just. Mä lähden joka aamu hommiin ja tuun aikaisintaa seiskalta, mut yleensä kymmeneltä. Työt ja harrastukset vaatii aikaa

No onko sulla muka lapsia?

on. Mut jonkun on tehtävä töitäkin, eikä istuu perse homeessa kotona

En toivo mieheni istuvan perse homeessa kotona, vaan tekevän normaalin työpäivän ja viettävän sen jälkeen aikaa perheensä kanssa. Ja musta on kyllä väärin lapsia kohtaan, jos tekee säännöllisesti töitä aamuseiskasta iltakymmeneen. Eihän lapsia edes näe hereillä!
Ei sillä oo vapaapäiviä, eikä mitään sellasia? Mun isä oli reissutöissä kun olin pieni, enkä koe kärsineenä siitä. En muista ikävöineenä isää ikinä, kun olin tottunut siihen pienestä asti, ettei miestä kotona tavan arkena näy, vapaapäivät sitten erikseen.

Se on ihan "tavallisessa" työssä, on kyllä yöt kotona. Istuu vaan toimistolla pitkää päivää. En halua, että lapseni tottuvat siihen, ettei isiä näy. Mikään työ tai rahasumma ei saa olla perhettä tärkeämpi. Ja nyt mä nalkutan tätä jo teillekin, voi jesus...Enkä edes ole mitään nalkuttajatyyppiä, nyppii vaan tämä tilanne.

Se on ihan "tavallisessa" työssä, on kyllä yöt kotona. Istuu vaan toimistolla pitkää päivää. En halua, että lapseni tottuvat siihen, ettei isiä näy. Mikään työ tai rahasumma ei saa olla perhettä tärkeämpi. Ja nyt mä nalkutan tätä jo teillekin, voi jesus...Enkä edes ole mitään nalkuttajatyyppiä, nyppii vaan tämä tilanne.

No mutt siis... Okei, eihän se raha saa perheen edelle mennä. Mutta jollainhan sen perheen on pakko elääkin, eikö? Vai pärjäisittekö vähemmällä? Siinä tapauksessa juttutuokiolle...

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

No mutt siis... Okei, eihän se raha saa perheen edelle mennä. Mutta jollainhan sen perheen on pakko elääkin, eikö? Vai pärjäisittekö vähemmällä? Siinä tapauksessa juttutuokiolle...

Se sais ihan saman kuukausiliksan ilman ylitöitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Se sais ihan saman kuukausiliksan ilman ylitöitäkin.
No nih. Sitt istutat miehen keittiön pöydän viereen ja sanot ett nyt on ukkokulta näin asian laita. Ett ei tällänen peli vetele.

Olen 3viikkoa leski ja vajaa kaksviikkoa naitu nainen! No siis, ukko tekee reissuhommaa.. Ja meidän perheelle tämä sopii. Ukko kun tulee lomalle töistä, niin keskittyy perheeseen ja jaksaa hommailla. Lapsrt ei ole kärsineet mitenkään. Parempi tehdä töitä, kuin tehdä akka hulluksi olemalla kotona.. Ja on se rahakin siel takapiruna!

Tuo saatta olla arkipäivää monellelkin. kun mun mies oli töissä 116km päässä työmatkoineen päivä oli 6.00-18, joten kestettävä oli. Ja talviaikaan saattoi mennä vähän kauemminkin, koska tiet olivat liukkaat.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Tuo saatta olla arkipäivää monellelkin. kun mun mies oli töissä 116km päässä työmatkoineen päivä oli 6.00-18, joten kestettävä oli. Ja talviaikaan saattoi mennä vähän kauemminkin, koska tiet olivat liukkaat.

No toi matka on sellainen tekijä, johon on hankala vaikuttaa itse. Se on vaan hyväksyttävä. Mutta siihen paljonko venyy työnantajan toiveisiin voi vaikuttaa. Ja se on ihan totta, että arkea tämä on monelle. Mutta mä en pidä tästä arjesta.