Kyllä kirpaisi! Mökki-asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Isovanhemmillani oli mökki jota sai käyttää sekä äitini että hänen siskonsa perheineen. Vaari kun kuoli, mökki siirtyi mummin omistukseen ja siellä sain käydä minä ja serkkuni ja äitini ja tätini vuoron perään. Yhteisesti pidettiin mökistä huolta, täytettiin ruokavarastoja, kunnostettiin ym.

Kun mummi kuoli, tätini lunasti mökin äidiltäni. Äidillä ei olisi pätkätyöllistettynä ollut mitään mahdollisuutta rahallisesti pitää mökkiä. Mummin kuoleman jälkeen en ole saanut yhtään kutsua tulla saunomaan eikä ole äitinikään.

Äsken luin serkun profiilista että ovat menossa mökille ja kyllä kirpaisi. Minäkin vietin siellä kaikki lapsuuteni ja nuoruuteni kesät, välillä oman perheen kanssa ja välillä siellä olimme me kaikki. Ja nyt ei mitään toivoa päästä edes käymään, muistelemaan :( Onko tämä ihan oikein? On kai..

Siis, tätisi maksoi äitisi ulos mökistä. No, silloin ei teillä, valitettavasti ole mitään oikeutta mökkiin enää.. Miksi äitisi antoi siskonsa lunastaa mökin. Olisittehan voineet vaikka maksaa yhdessä ylläpitokuluja. Ei ne nyt niin järisyttävät ole kun mökki itsessään maksettu. Tai vuokrata mökkiä tutuille..? Siitä olisi ylläpitorahaa tullut.

se on usein perinnönjaon yhteydessä rankkaa kun ei pääse enää esim lapsuuden mökille. Mutta on heillä oikeus nauttia mökistään ihan siinä seurassa kun haluavat. Ja ainahan voit kysyä jos voisitte vaikka piipahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noin lainopillisesti taitaa olla oikein, moraalisesti ja eettisesti ehkä ei...mut siihenpä teidän on huono mennä mitään sanomaan..

ai miten niin...

täti maksoi mökistä hinnan. päästäisitkö sinä asuntoosi jonkun asumaan sillä perusteella että hän on ollut siellä lapsena?

Voi kurjaa. Itse olen joksus miettinyt kehtaisiko mennä lapsuudenkodin ovelle koputtelemaan, josko pääsisi tunnelmoimaan. Vielä en ole kehdannut. Onko tätiin kuitenkin hyvät välit? Varmaan ymmärtäisi? Josko edes vuokraisi sen vaikka viikoksi, jos sulla on nyt varaa maksaa. Itse ajattelen, ettei toki tarvitsisi mitään maksaa, mutta olisko kohteliasta tarjota?

Alkuperäinen kirjoittaja äklis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noin lainopillisesti taitaa olla oikein, moraalisesti ja eettisesti ehkä ei...mut siihenpä teidän on huono mennä mitään sanomaan..

ai miten niin...

täti maksoi mökistä hinnan. päästäisitkö sinä asuntoosi jonkun asumaan sillä perusteella että hän on ollut siellä lapsena?

Eihän ap ole sinne muuttamassa, vaan menossa edes kylään! Hölömö.

Te saitte rahaa perintönä ja tätisi osti itselleen koko mökin. Täti päättää nyt kaikesta mökin suhteen. Ottakaan tätiinne yhteyttä ja kysykää saako mökille poiketa. Jos ei saa , näin täti voi menetellä, koska mökki on nyt hänen.

Yhteistyössä