Kyllä nuo miehet on "tumpeloita"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti täälläkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti täälläkin

Vieras
Siis ainakin tuo meidän isäntä. Isäntä haki pojan tarhalta kotiin ja soitteli minulle töihin, että millaiset vaatteet pojalla on. (Vaatteet kuivamassa, ei omissa lokeroissa). Poika oli tietysti omansa tunnistanut, mutta isännällä ei hajuakaan siitä oliko nuo todella meidän pojan housut ja takki.

Kun mies tuli sitten hakemaan minut töistä, katsoin aivan pöllähtäneenä pienempää lasta. Tytön päällä oli sellainen puku ja lakki, jotka olleet tuolla meidän toisessa eteisessä ja joita en todellakaan ole itse edes muistanut. Miten se onnistuikin laittamaan päälle juuri nuo vaatteet, vaikka tuossa oli käden ulottuvilla parikin pukua, ihan näkösällä.

Mitenhän tuo miesten järjenjuoksu oikeen menee.

Meillä mies kuvittelee tietävänsä mitkä tytön vaatteista on esim. huonompiin sisäommiin (remontti ) ja huonompia pihavaatteita. Ja vaikka kuinka yritän neuvoa vaikka puhelimessa että mitä päälle tytölle, niin silti sillä on aina ne huonoimmat vaatteet kaupassa ja parhaat pihalla...

Reilu vuosi sitten olin itse sairaalassa ja mies joutui kuskaamaan tytön väliaiaksesti hoitoon. En ole tähän päivään mennessä uskaltanu kysyä, että mitähän tytöllä sattumoisin oli päällään hoitopäivinä...

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä mies kuvittelee tietävänsä mitkä tytön vaatteista on esim. huonompiin sisäommiin (remontti ) ja huonompia pihavaatteita. Ja vaikka kuinka yritän neuvoa vaikka puhelimessa että mitä päälle tytölle, niin silti sillä on aina ne huonoimmat vaatteet kaupassa ja parhaat pihalla...

Reilu vuosi sitten olin itse sairaalassa ja mies joutui kuskaamaan tytön väliaiaksesti hoitoon. En ole tähän päivään mennessä uskaltanu kysyä, että mitähän tytöllä sattumoisin oli päällään hoitopäivinä...

Juu. Itse muistan elävästi, kun isäntä tuli sairaalaan lasten kanssa, kun vauva oli syntynyt... Oli siinä tenavilla päällä yhtä sun toista...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin :

Juu. Itse muistan elävästi, kun isäntä tuli sairaalaan lasten kanssa, kun vauva oli syntynyt... Oli siinä tenavilla päällä yhtä sun toista...

Mut kun minusta se tuntuu NIIIIIIN KÄSITTÄMÄTTÖÄLLE että nytkin kun tytöllä on parempi paksu haalari pakkasille, huonompi rikkinäinen haalari lauhoille ilmoille ja pihaleikkeihin, + vielä ohkasempi housu-takki-yhdistelmä mm. kerhossa ja kaupassa kulkemisia varten, niin kun mies ja tyttö lähtee kahdestaan kauppaan, niin se on 110%varma, että tytöllä EI OLE kumpikaan siistimpi puku päällä vaan se virttyny ja paikkailtu likainen pihapuku. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin :

Mut kun minusta se tuntuu NIIIIIIN KÄSITTÄMÄTTÖÄLLE että nytkin kun tytöllä on parempi paksu haalari pakkasille, huonompi rikkinäinen haalari lauhoille ilmoille ja pihaleikkeihin, + vielä ohkasempi housu-takki-yhdistelmä mm. kerhossa ja kaupassa kulkemisia varten, niin kun mies ja tyttö lähtee kahdestaan kauppaan, niin se on 110%varma, että tytöllä EI OLE kumpikaan siistimpi puku päällä vaan se virttyny ja paikkailtu likainen pihapuku. :headwall:

Kyllä tuo miesten ajatusmaailma on ihan ihmeellinen. Ei sitä voi käsittää sitten millään.

Meillä samanlainen mies. Aina löytää lapselle kaikkein rumimmat vaatteet, joita en tiennyt olevan olemassakaan. Ei tunnista esim. onko yöpuku vai päiväpuku, haalarit saattaisi tunnistaa. Heh heh. Ja mies on todella korkeasti koulutettu ja tekee vaikeaa työtä. :0

B) ihania.
Ja minua meinas suututtaa ja naurattaa ku esikoinen oli pieni ja olin reissunpäällä. Ku tulin kotiin niin ''miesväki'' söin lenkkiä ja ranskalaisia.
Pitäähän sitä vähän herkutella ku emänätä on pois. :whistle: Esikko oli just täyttäny 1v...

Kyllä ne vaan on niin ihanan hauskoja :heart:

Ja ku kakkonen synty ja isäntä tuli katsoon meitä sairaalaan niin kyllä oli pojalle kamppeet kaivanu. :laugh:

Ja voitteko kuvitella, että minä jätin aikanaan tällaisen miehen hoiviin 1v 4 kk ja 4 kk:n ikäiset lapset, kun itse lähdin töihin...( Ihmeesti kyllä pärjäsi)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Ja voitteko kuvitella, että minä jätin aikanaan tällaisen miehen hoiviin 1v 4 kk ja 4 kk:n ikäiset lapset, kun itse lähdin töihin...( Ihmeesti kyllä pärjäsi)

Kyllä ne parjää kun vaan luottaa niihin. Ja mitä sillä väliä vaikka se paita ei olekaan just se oikea.

Kyl oli hauskaa kun mies joulun alla teki meidän kanssa joulutorttuja...ei meinannut tulla mitään vaikka loppujen lopuksi saikin sakarat jotenkin kohdalleen pitämällä torttua kädessä ja miettimällä ainakin 10min.(en saanut näyttää) MUTTA kyllä osaa esim, auton moottoreita kasata ja ihan mitä vaan mitkä liittyy autoon...

Alkuperäinen kirjoittaja Missu:
Kyl oli hauskaa kun mies joulun alla teki meidän kanssa joulutorttuja...ei meinannut tulla mitään vaikka loppujen lopuksi saikin sakarat jotenkin kohdalleen pitämällä torttua kädessä ja miettimällä ainakin 10min.(en saanut näyttää) MUTTA kyllä osaa esim, auton moottoreita kasata ja ihan mitä vaan mitkä liittyy autoon...

Ihania tumpeloita.

Kun haen muksut hoidosta niin kysyn kyllä heiltä mitkä on niiden vaatteet..Varsinkin kengät on jääny hieman epäselviksi, mutta hyvin nuo omansa tunnistaa.
Jotain mattoja jos pitäisi ruveta arpomaan niin ei kyllä varmaan mitään tulisi.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:
Kun haen muksut hoidosta niin kysyn kyllä heiltä mitkä on niiden vaatteet..Varsinkin kengät on jääny hieman epäselviksi, mutta hyvin nuo omansa tunnistaa.
Jotain mattoja jos pitäisi ruveta arpomaan niin ei kyllä varmaan mitään tulisi.. :ashamed:

Näinpä. Toisaalta kai näistä saa ihan itseään syyttää. Aina kun jonnekin ollaan menossa, itse tulee katsottua valmiiksi nuo lasten kamppeet. Ei näihin juttuihin miehet paljon sekaannu. Ei meillä isäntä esim. osaa lajitella koreihin tietyn lapsen vaatteita. Pienimmän vaatteet tietysti ongelmitta selvittää, mutta muut onkin sitten utopiaa.

Meidänkin 2,5-vuotias poika lähti isänsä kanssa anoppilaan synttäreille tässä joku aika sitten. Poika halusi päälleen Postimies Pate -paidan ja verkkarit. Ja niinhän se sitten sai - ei isä siihen mitenkään puuttunut. Mitäpäs siitä, että se nyt vaan sattui olemaan YÖPAITA... :whistle: :laugh:

Ei se niin vaarallista ole, jos vaan nyt on jotain päällä ja silleen. Meilläkin on iskä hoitanut kotona lapsia ajoittain esim. vanhempainvapaalla. Mutta jotain huvittavaa siinä on, että meidän nelivuotias muistaa esim. missä huoneessa mikäkin matto on ollut, mutta isä ei... Samoin joskus tarhasta hakiessa 110 cm muksulla on ollut isän pukemana n. 90 cm collegehousut jalassa, tytöllä paras juhlamekko (kun oli itse vaatinut ylle), yöpuvun paita päällyspaitana jne.

kaverin mies vei lapsen 20 kilometrin päähän hampurilaisille... poika oli silloin vajaa kuukauden... :headwall:
en ois hätkähtäny jos se ois sille pojalle antanu oman purilaisen...

Meillä isä kyllä pärjää, esikolla aina sopivasti päällä keliin nähden.
Vauva-aikana oli toisinaan hieman huvittavia yhdistelmiä, nykyisin ei sitä ongelmaa. Toisaalta olen pyrkinyt pitämään vaatekaapin sellaisena, että sieltä ei löydy liian kulahtaneita vaatteita ja että suurin osa housuista ja paidoista sopii keskenään... helpottaa omaakin arkea.

Yhteistyössä