Kyllä on joskus mukavia päiviä koulussa ruokaalun suhteen

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Meidän luokka oli tänään kutsuttu syömään erän luokan valmistamia ruokia. Oli sen luokan yhden oppilaan vastuupäivä ja noihin pitää aina olla vieraat.

Mukavaa kun tarjoillaan hyvää ruokaa suoraan pöytään, on alku- ja pääruoka sekä jälkkäri. Niin ja aikaa ruokaaluun käytetään enemmän kuin se normaali puoli tuntia. Tunnelmakin on aivan erilaanen kun jos syödään ruokalassa.

Tuo ruokaalu on opetuskeittiöitten välisessä pienessä ruokasalissa, mutta joskus saattaa tulla kutsu koulun ravintolaan ja siellä sitten saakin ottaa ruoan kanssa viiniä. Kokemusta on :D

No mitäs teille sitten tarjottiin tänään? :)

Alkuruoka ja jälkkäri oli kaikilla sama. Alkuruoaksi oli juustosalaatti ja jälkkäri on suklaatorttu (aivan ihanan makuusta! ). Pääruokana oli joko lohi ja kermaviilikastike tai naudanpihvi ja pippurikastike. Lisäksi sitten kermaperunat ja lämmin kasvislisäke (paprika, kesäkurpitsa ja sipuli :p ) Mä otin sitte sen naudanpihvin koska koulun ruokalassa oli jo eilen lohta.

Mutta siis kaiken kaikkiaan aivan ihanaa ruokaa ja voitti kyllä varmasti sen ruokalan makaroonilaatikon! :D

Voi hitsi kun tulee nälkä... Pitänee ottaa omena, kun verenpaineen takia yrittelen "pikkuisen" painoa pudottaa ja syömisiä tarkkailla. Ei pitäisi lukea mitään ruoka-aiheisia aloituksia :) :)

Varmaan oli hyvää :)

[QUOTE="sipsi";22191940]Voi hitsi kun tulee nälkä... Pitänee ottaa omena, kun verenpaineen takia yrittelen "pikkuisen" painoa pudottaa ja syömisiä tarkkailla. Ei pitäisi lukea mitään ruoka-aiheisia aloituksia :) :)

Varmaan oli hyvää :)[/QUOTE]

Oli todella hyvää! Ja mun kaverin vastuupäivä ja mun mielestä onnistui hyvin. =)

Vaikka mulla on ylipainoa reilusti niin mulla meinaa välillä olla verenpaine vähän alhaasen puoleinen. Viime syksynä mulla oli pulssikin välillä alle 40, mutta mulla onkin rytmihäiriöitä.

Oli todella hyvää! Ja mun kaverin vastuupäivä ja mun mielestä onnistui hyvin. =)

Vaikka mulla on ylipainoa reilusti niin mulla meinaa välillä olla verenpaine vähän alhaasen puoleinen. Viime syksynä mulla oli pulssikin välillä alle 40, mutta mulla onkin rytmihäiriöitä.

Meillä on tätä verenpainevaivaa suvussa... Koetan nyt tiputtaa painoa, kun lääkitystä en vielä reilu nelikymppisenä haluaisi millään. Suolaisen ystävä olen, ja siitä olen nyt koettanut luopua. Omenaviipaleet on hyviä leivän päällä - tuli äsken testattua :) Eikä pitäisi olla suolaa...

[QUOTE="sipsi";22192029]Omenaviipaleet on hyviä leivän päällä[/QUOTE]

:O En ole ikinä maistanu ja on kyllä vaikia kuvitella!

Mun pitää lauantaina tehdä pari suolaasta piirakkaa koska on mulla on tuparit. Vaikka itte sanonkin niin niistä piirakoista tulee hyviä! :D No on se kyllä aivan toivottavaa, että kokki osaa tehdä hyvää ruokaa yms...

Yhteistyössä