Kyllä on nöyryytetty ja pettynyt olo, työasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön ja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työtön ja surullinen

Vieras
Olen tehnyt n.1½kk eräässä paikassa keikka, viikossa vähintään ollut kaksi työvuoroa. Sitä aiemmin olin muutaman kuukauden työtön ja sitä ennen olin tuolla samassa paikassa viisi kuukautta.

Nyt on tiedossa enää sunnuntaiksi työvuoro eikä mitään jatkoa. No tänään kuulin, että ihminen joka aloitti sijaisena tuolla viime perjantaina sai töitä marraskuun puoleen väliin asti. Mulle tuota sijaisuutta ei edes tarjottu.

Arvatkaa onko kiva olo. Itkettää koko ajan. Esimiehellä oli kyllä tiedossa, että mulla ei ole töitä tiedossa. Liiton päivät vain kuluu ja ahdistaa jo mitä sitten kun ne loppuu.

Jos sinulla ei ole sopimusta, joka velvoittaisi firmaa antamaan sinulle töitä, he voivat palkata toisen henkilön tekemään keikkaa sinun töistä riippumatta.

Jos sinulla ei ole sopimusta, joka velvoittaisi firmaa antamaan sinulle töitä, he voivat palkata toisen henkilön tekemään keikkaa sinun töistä riippumatta.

Näinhän se menee, mutta vituttaa se silti. Yhtälailla mä olisin siellä töitä tehnyt! Mutta näköjään mennään pärstäkertoimen perusteella, en taida olla esimiehen mieleen. Välillä ei ollut muutamaan kuukauteen sijaisuuksia, mutta kun tämä ihminen oli kesälomalla niin kummasti mua vain soitettiin töihin taas...

Kuule, tämä ei varmaankaan lohduta, mutta sinä olet varmaankin ns. helppo nakki eli olet aina valmis tulemaan, kun "käsky" käy. Mikäs sen parempi, kuin palkata pitempää sijaisuuteen joku sopiva ja pitää sinua reservissä. Ideaalitilanne työnantajalle. Minä ainakin äänestäisin kantapäilläni eli etsisin vieläkin tarmokkaammin muita töitä!

kaksi mahdollisuutta:

1. se toinen on vaan sinua tehokkaampi ja enemmän aikaansaava tekijä

2. sillä toisella on ns. houkuttelevuustekijät johdon suuntaan kunnossa...

Ihan samalla tavalla teen töitä kuin se toinenkin! Mä en vain ole sellainen puhuja kuin tämä toinen. :(

Teen viimeisen vuoron tuolla ja jatkossa sanon etten pääse töihin. Mies kyllä meinasi, että kyllä sinne silti kannattaa mennä töihin jos soitetaan. En kyllä mene, sen verran ylpeyttä on mullakin. Laitoin jo avoimia hakemuksia lisää muihin paikkoihin ja yritän nyt panostaa vieläkin enemmän työnhakuun.

Ihan samalla tavalla teen töitä kuin se toinenkin! Mä en vain ole sellainen puhuja kuin tämä toinen. :(

Teen viimeisen vuoron tuolla ja jatkossa sanon etten pääse töihin. Mies kyllä meinasi, että kyllä sinne silti kannattaa mennä töihin jos soitetaan. En kyllä mene, sen verran ylpeyttä on mullakin. Laitoin jo avoimia hakemuksia lisää muihin paikkoihin ja yritän nyt panostaa vieläkin enemmän työnhakuun.

En tiedä millä alalla olet ja kuinka paljon töitä on tarjolla, sanon vaan että näinä aikoina ei kannata olla turhan ylpeä.

Näinhän se menee, mutta vituttaa se silti. Yhtälailla mä olisin siellä töitä tehnyt! Mutta näköjään mennään pärstäkertoimen perusteella, en taida olla esimiehen mieleen. Välillä ei ollut muutamaan kuukauteen sijaisuuksia, mutta kun tämä ihminen oli kesälomalla niin kummasti mua vain soitettiin töihin taas...

Olethan sä voinut töitä tehdä, mutta joku muu on tehnyt samat hommat paremmin

Jos tarkastelet omaa työskentelyäsi rehellisesti ja kriittisesti niin varmaan hoksaat että olet vaan niin paljon huonompi työssäsi kuin tuo toinen joka tuli valittua.

Yhteistyössä