S
siskoni mun
Vieras
Hänen poikansa pääsee nyt ripille kesällä. Veljeni ja hänen silloinen tyttöystävä ovat pojan kummeja (olivat silloin 18) , ja kun veljelle ja tälle naiselle tuli ero jäi kummitäti sivuun meidän perheestämme. Nyt sattumalta muita reittejä pitkin olen uudelleen tullut kaveriksi tämän kummitädin kanssa. Ohimennen mainitsin rippijuhlista ja kummitäti (jota ei tietenkään ole kutsuttu, koska eivät ainakaan 14:ään vuoteen ole yhteyttä pitäneet) sanoi, että haluaisi ostaa jonkun lahjan ja myös ikäänkuin veljeni puolesta (joka kuoli 2v sitten tapaturmaisesti). Osti sitten hienon Kalevala korun, jonka lupasin toimittaa juhlakalulle. Sisarelleni sanoin että hän haluaa antaa lahjan, ni tämä tokasi että "toivottavasti ei nyt ainakaan mitään korua ku ei se sellaisia pidä. Hän voisi kuulemma antaa vaikka jonkun matkan tai muutamalla sadalla (!!!) osallistua ku poika haluaa ostaa mönkkärin. Jäin ihan huulipyöreenä et okei, enkä viitsinyt sanoa mikä lahja on. Sisareni itsekään ei ole mikään varakas tai rahasampo, joten luulisi että tajuaisi ettei kukaan käytännössä vieras mitään satojen eurojen lahjaa osta! Minusta jo Kalevala koru oli yllättävän arvokas lahja. Osasi myös ostaa hyvin veljeni tyylisen, joten tuntematta ihmistä (jotta osaisi hänen tyylistä ostaa), osasi valita lahjan joka varmasti muistuttaa edesmenneestä ja tärkeästä enosta.
Oon ihan hämmentynyt sisareni ahneudesta ja typeryydestä. Minä kun en kummitätinä olisi antanut yhtään mitään, kun yhteys on niin kauan sitten katkennut. Sisareni väitti ettei mitenkään katkera ole, mutta mitäpä muutakaan.
Itse sanoin, että mäki annan ihan vain 20, että ei tässä vielä ole alettu kultaa munia. Inhottavaa käytöstä. Tosin jos häneltä erehtyy kysymään lasten lahjatoiveita, niin ne on aina tyyliä telkkari, mopo, ratsastustunteja (10krt=300) jne. Älytöntä. Itsehän ei anna mitään lahjoja, kun väittää et ne on postissa jumissa/ei ehtinyt hakea tms. Tai tuo synttärilahjaksi tyttärelleni käytetyn pehmolelun, mikä on todellakin ihan ok, mutta hänen kuninkaallisille lapsilleenhan kelpaa vain sikakallis ja mansikoilla maksettu.
Onko teistä normaalia käytöstä ja mä yliherkkä, vai onko oikeasti niin törppö ku minusta tuntuu? Ihmettelen, että voidaan sukua olla! :-o
Oon ihan hämmentynyt sisareni ahneudesta ja typeryydestä. Minä kun en kummitätinä olisi antanut yhtään mitään, kun yhteys on niin kauan sitten katkennut. Sisareni väitti ettei mitenkään katkera ole, mutta mitäpä muutakaan.
Itse sanoin, että mäki annan ihan vain 20, että ei tässä vielä ole alettu kultaa munia. Inhottavaa käytöstä. Tosin jos häneltä erehtyy kysymään lasten lahjatoiveita, niin ne on aina tyyliä telkkari, mopo, ratsastustunteja (10krt=300) jne. Älytöntä. Itsehän ei anna mitään lahjoja, kun väittää et ne on postissa jumissa/ei ehtinyt hakea tms. Tai tuo synttärilahjaksi tyttärelleni käytetyn pehmolelun, mikä on todellakin ihan ok, mutta hänen kuninkaallisille lapsilleenhan kelpaa vain sikakallis ja mansikoilla maksettu.
Onko teistä normaalia käytöstä ja mä yliherkkä, vai onko oikeasti niin törppö ku minusta tuntuu? Ihmettelen, että voidaan sukua olla! :-o